E-commerce to słodko-gorzki temat i zwykle każdy przedsiębiorca działający w obrębie tej branży prędzej, czy później ma okazję poznać różne smaki e-biznesu. To właśnie od sprzedawcy zależy po jakie pozycje w menu e-handlu sięgnie. Pozostając przy smacznych porównaniach - tort jest zwykle najważniejszym specjałem dowolnych wydarzeń, a polskie Allegro jest jego kulinarnym odpowiednikiem.
Każdy chce złapać kawałek, choć nie zawsze jest to łatwe. Porcje też mogą być różne, a wisienka na torcie jest zarezerwowana dla najlepszych. Jak w ogóle zacząć ten wyścig po najsmaczniejszy kąsek i o czym powinni pamiętać sprzedawcy mający większy apetyt? Sprawdźmy!
Dlaczego Allegro? Przegląd zalet tego marketplace
Liczne badania polskiego rynku e-commerce nie pozostawiają miejsca na wątpliwości - zdecydowana większość internautów uważa Allegro za ulubione miejsce do zakupów online. Tam, gdzie są klienci - chcą być sprzedawcy, zatem stałą praktyką jest już oferowanie swoich produktów w ramach właśnie tego marketplace, czasem jako rozszerzenie swojej oferty sklepowej, ale coraz częściej w formie głównego kanału sprzedaży. Zachęcają do tego liczne zalety, którymi Allegro się wyróżnia, często pozostawiając inne rynki daleko za sobą.
Za co sprzedawcy cenią Allegro najbardziej?
dostęp do olbrzymiej liczby kupujących
znakomita reputacja i rozpoznawalność serwisu
szerokie możliwości promocji asortymentu
wygoda obsługi mocno wspierana przez narzędzia dodatkowe
sprecyzowane algorytmy dopasowania oferty do preferencji użytkowników serwisu
Warto również wspomnieć, że Allegro skutecznie walczy z nieuczciwymi kupującymi i pozwala na prosty start sprzedaży, nawet dla osób mających żadne lub niewielkie doświadczenie w e-commerce. To wciąż tylko kilka przykładowych korzyści, które czekają na sprzedawców sięgających po swój kawałek tortu Allegro, choć trzeba wiedzieć, że czasem możesz trafić na składnik, który nie będzie Ci w smak.
Sprzedaż na Allegro - czy ma jakieś wady?
Tak jak w każdym torcie może znaleźć się coś mniej smacznego - tak samo sprzedaż na Allegro ma swoje słabsze strony. Ich ostateczna lista jest bardzo subiektywna, ale na potrzeby tego poradnika - przygotowaliśmy kilka tych, z którymi można spotkać się najczęściej, pilnie przysłuchując się opiniom tych sprzedawców, którzy już posiadają doświadczenie w rozwoju swojego biznesu na tym marketplace.
Na co narzekają sprzedawcy Allegro?
duża konkurencja,
wysokość prowizji,
zakaz promocji własnej witryny e-commerce,
czasochłonność.
Nie powinna Cię jednak zrażać ta lista możliwych wad sprzedaży tamże. Lepiej potraktować ją jako inspirację do:
tworzenia skutecznej strategii sprzedażowej, dla której nie będą one przeszkodą
szukania rozwiązań, które pomogą Ci skutecznie zarządzać swoim biznesem.
Jeśli nie chcesz zatem obejść się smakiem, zachęcamy zanurzyć się w lekturze dalszej części poradnika. Informacje tam zawarte mocno Cię przybliżą do smaku zwycięstwa, którego szukasz.
Co najlepiej sprzedaje się na Allegro?
Ten fragment poradnika dla sprzedawców rozważających sprzedaż na Allegro lub zwiększenie swoich wysiłków na tym kanale sprzedaży, postanowiliśmy poświęcić na krótki przegląd kategorii, które cieszą się aktualnie największym zainteresowaniem wśród kupujących i równocześnie wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach trend ten się utrzyma.
Kategorie Allegro - w których opłaca się sprzedawać najbardziej?
Sprzęt elektroniczny i GSM np. telefony, tablety, smartfony i akcesoria
Dla dziecka np. zabawki, akcesoria, wózki i foteliki, pojazdy dla dzieci
Supermarket np. produkty spożywcze, słodycze, delikatesy, dla zwierząt
Produkty sezonowe np. ozdoby świąteczne, znicze, sprzęt zimowy, artykuły wakacyjne
Zdrowie i uroda - np. perfumy, kosmetyki do makijażu, produkty do pielęgnacji ciała.
Wiedza na temat popularności poszczególnych kategorii produktów w tym serwisie wbrew pozorom przyda się nie tylko sprzedawcom, którzy są dopiero na początkowym etapie e-biznesu i właśnie rozważają kierunek działania. Może to być też bardzo cenna informacja dla firm chcących rozszerzyć swoją działalność - w tym korzystając z możliwości współpracy z hurtowniami, również w modelu dropshipping.
Jeśli chcesz pozostawać na bieżąco z trendami w branży e-commerce, nie bój się sięgnąć po dodatkowe narzędzia, które pomogą Ci aktualizować wiedzę w tym zakresie. Trade Analytics, Trader Watch, Google Trends, czy Planer Kampanii - to tylko przykładowi pomocnicy w planowaniu strategii sprzedażowej na Allegro i nie tylko.
Jak szybko zacząć sprzedaż na Allegro?
Tak samo jak nie ma kołaczy - bez pracy, tak samo nie masz co liczyć na swój kawałek z tortu Allegro bez prawidłowego wejścia na ten rynek. Nie bez powodu powstały już niezliczone poradniki dotyczące tego tematu. Nawet samo Allegro dzielnie edukuje aspirujących sprzedawców w ramach prowadzonej Akademii Allegro.
To samo w sobie jest zachętą dla przyszłych “Allegrowiczów” - ilość zasobów, które pomagają stać się pełnoprawnym sprzedawcą na tym marketplace jest naprawdę imponująca. Oczywiście może też przytłaczać i z myślą o tym przygotowaliśmy krótkie zestawienie kroków, jakie należy wykonać, aby wejść na Allegro pełną parą.
Krok 1 - wypełnij formularz dla sprzedawców Allegro
Krok 2 - aktywuj konto weryfikując podany w trakcie rejestracji adres e-mail
Krok 3 - dokonaj przelewu weryfikacyjnego (niewielka kwota jest zwracana po kilku dniach)
Krok 4 - określ, którą z kategorii Allegro będziesz traktować jako główną w swojej strategii sprzedażowej
Krok 5 - zacznij tworzyć i wystawiać aukcje
Krok 6 - sprzedawaj i rozwijaj swój e-biznes!
Jest to oczywiście uproszczenie, ale we właściwy sposób pokazuje, że samo wejście w szeregi sprzedawców Allegro nie jest trudnym zadaniem. Prawdziwe wyzwania zaczynają się dopiero później, aby nie tylko być jednym z sprzedawców po prostu zasiadających przy stole, ale też móc sięgnąć po swój kawałek tortu - dlatego właśnie konieczne jest podejmowanie dodatkowych działań i doskonalenie swojej strategii sprzedaży.
Szczęśliwie istnieją liczne narzędzia, które potrafią to ułatwić, zdejmując z barków nadmiar obowiązków poprzez automatyzację licznych procesów sprzedażowych i obsługi zamówień. System do zarządzania sprzedażą wielokanałową Apilo jest jednym z takich rozwiązań.
Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Mimo prostego startu sprzedaży na Allegro wielu sprzedawców nie odnosi zamierzonego sukcesu, a ich dalekosiężne cele szybko zostają zweryfikowane przez rzeczywistość. Allegro to marketplace dający ogromne perspektywy - sęk w tym, by wiedzieć jak z nich skorzystać. Poniżej kilka sprawdzonych sposobów na skuteczne zwiększenie sprzedaży w tym serwisie wraz z zachętą do poszerzania swojej wiedzy na bieżąco. W końcu e-commerce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż!
#1 Nie bój się zainwestować w marketing produktów na Allegro
Serwis wychodzi naprzeciw sprzedawcom, którzy chcą wyprzedzić konkurencję i rozwijać sprzedaż. Owocem tych starań Allegro są liczne możliwości promowania produktów.
Marketing produktów na Allegro - co masz do dyspozycji?
Strefa Okazji
Allegro Ads (obsługę można zlecić zewnętrznej agencji np. w ramach usług e-commerce Apilo BOX)
Wyróżnienia i podświetlenia oferty
Status Super Sprzedawcy
Program lojalnościowy Monety Allegro
Allegro Smart
Prawda jest taka, że bez stosowania wyżej wymienionych strategii ciężko będzie przebić się wśród konkurencji na Allegro, bez względu na to jak świetny towar oferujesz, czy też jak niskie ceny zapewniasz. Nie oznacza to jednak, że musisz od razu sięgać po wszystkie narzędzia marketingowe Allegro na raz - warto jednak zadbać o ich sukcesywne wdrożenie.
#2 Monitoruj rynek i oferuj popularny asortyment
Tutaj nawiązujemy do akapitu dotyczącego najlepiej sprzedających się produktów na Allegro. Jeśli nie masz określonej niszy, a modus operandi celuje w jak największy zysk - opieraj swoją strategię sprzedażową właśnie o znajomość trendów rynkowych.
#3 Nie ignoruj konkurencji
Na nic nie zdadzą się Twoje wysiłki, jeśli będziesz miał oczy zamknięte na działania konkurencji. Dlatego absolutnie ważne jest, aby na bieżąco monitorować co robią inni sprzedawcy na Allegro, zwłaszcza Ci skupiający się na podobnych kategoriach produktów.
#4 Dbaj o swoich klientów
Bez klientów… nie ma biznesu! Musisz traktować sprzedaż na Allegro w ten sam sposób, co obsługę innych kanałów - stawiając priorytet na odbiorców oferty. Jednak w kontekście tego marketplace ma to znaczenie jeszcze większe, co zrozumiesz, gdy tylko zapoznasz się z zasadami zdobycia i utrzymania statusu Super Sprzedawcy. Mowa tam między innymi, o takich kwestiach jak szybkość odpowiedzi, czy oceny pozostawiane przez konsumentów. O jeden i drugi czynnik będzie Ci dużo łatwiej zadbać z dedykowanymi rozwiązaniami, jak np. system Apilo wzbogacony o autoresponder Allegro.
#5 Wspieraj swoje wysiłki integracją z zewnętrznymi narzędziami
Skoro już zewnętrzne narzędzia zostały wywołane do tablicy, warto wspomnieć o ich dużej roli w zakresie zwiększania sprzedaży na Allegro. Znajdziesz ich sporo na rynku, co pozwala na dopasowanie dokładnie takiego narzędzia, jakie najlepiej koresponduje z Twoim stylem sprzedaży. Jednym z popularnych rozwiązań jest już wspomniane Apilo - skorzystajmy więc z tego przykładu, aby lepiej pokazać w jaki sposób zewnętrzne narzędzia wspierają wysiłki sprzedawców na Allegro.
Integracja Allegro x Apilo - co zyskujesz?
możliwość podpięcia nieograniczonej ilości kont Allegro w jednym narzędziu i zarządzanie nimi
masowe kopiowanie aukcji pomiędzy kontami
możliwość wystawiania produktów z kilkuset hurtowni (w tym dropshipping!)
ilość integracji z przewoźnikami w cenie abonamentu - bez limitu!
pełna obsługa Allegro SMART / Allegro One / Allegro One Punkt / Allegro One Box
masowe tworzenie ofert (aukcji) na podstawie katalogu Allegro (po 200 jednym formularzem)
produktyzacja: tworzenie nowego produktu w katalogu Allegro lub podłączanie się pod istniejący produktu w katalogu
szybkie pobieranie nowych zamówień (od 5 do 15 minut)
synchronizacja stanów magazynowych i cen nawet co 10 minut
możliwość ustawienia stałej dodatkowej marży dla aukcji względem ceny na magazynie
generowanie opisów z pomocą AI
Nie trzeba rozwodzić się nad zaletami korzystania z takiego narzędzia - już na pierwszy rzut oka widać realną oszczędność czasu, przyspieszenie obsługi zamówień, obniżenie kosztów, czy komfort wynikający z automatyzacji sprzedaży i zarządzania całym swoim e-commerce z poziomu jednego panelu. Jednak o pełnej przydatności tego narzędzia w obsłudze Allegro, jak i innych marketplace możesz przekonać się dopiero wtedy, gdy przejdziesz z teorii do praktyki. Dlatego właśnie, aby przybliżyć sobie "Allegrową ucztę" warto skorzystać z 21 dni darmowego testowania Apilo. Smacznego!
Autor: Apilo
Artykuł sponsorowany