Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat korekta świadectwa pracy

2019-04-12

Prawo pracy

Świadectwo pracy - kiedy należy je wydać i co musi zawierać?

Świadectwo pracy - kiedy wydać? Świadectwo pracy to dokument wydawany pracownikowi potwierdzający okres zatrudnienia oraz wykazujący wiele kluczowych danych związanych z przebiegiem pracy w danej firmie. Co powinno zawierać? W jakim terminie należy wręczyć je pracownikowi? Przeczytaj! czytaj dalej
2019-02-08

Prawo pracy

Kiedy potrzebna jest korekta świadectwa pracy?

Kiedy potrzebna jest korekta świadectwa pracy? Pracodawca po wygaśnięciu lub rozwiązaniu stosunku pracy, powinien jak najszybciej wręczyć pracownikowi świadectwo pracy. Co jednak w sytuacji, kiedy dokument ten zawiera błędy? Przeczytaj i sprawdź, jak powinna wyglądać korekta świadectwa pracy! czytaj dalej
2018-05-17

Prawo pracy

Świadectwo pracy - Prostowanie i wydawanie odpisu świadectwa pracy (cz. 3)

Świadectwo pracy - kiedy należy je sprostować? Żadnego pracodawcy nie ominie obowiązek wydawania świadectwa pracy. Jeżeli pracownik nie zgadza się z danymi zawartymi w tym dokumencie może wystąpić z prośbą o jego sprostowanie. Jak postępować kiedy świadectwo pracy zawiera błędy? Przeczytaj artykuł! czytaj dalej
2017-08-29

Prawo pracy

Co robi pracodawca, jeśli sąd nakaże mu sprostować świadectwo pracy?

Co robi pracodawca, jeśli sąd nakaże mu sprostować świadectwo pracy? Świadectwo pracy pracownika, jest ważnym dokumentem wystawianym przez pracodawcę. Co zrobić w takiej sytuacji? Pracodawca ma obowiązek dokonać korekty dokumentu. Jeśli tego nie uczyni, pracownik ma prawo zgłosić sprawę do sądu. Przeczytaj o tym! czytaj dalej