Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat praca

2019-05-30

HR w praktyce

Rozmowa rekrutacyjna – 6 pytań do rekrutera

Rozmowa rekrutacyjna - o co powinien pytać kandydat do pracy? Rozmowa rekrutacyjna kojarzy się najczęściej z pytaniami zadawanymi przez rekrutera. Nic bardziej mylnego. Kandydat również powinien rozwiać swe wątpliwości, by podjęcie współpracy było świadomym wyborem obu stron. Przeczytaj i sprawdź, o co należy pytać. czytaj dalej

Zatrudnienie żony w firmie

Chciałbym zatrudnić swoją małżonkę na umowę w swojej firmie. Jak wygląda to z prawnego punktu widzenia? czytaj dalej
2014-12-19

Prawo pracy

Zasady działalności kontrolno-nadzorczej Państwowej Inspekcji Pracy

Czeka Cię kontrola PIP? Przeczytaj więcej na ten temat! czytaj dalej

Chodź, pomaluj mój świat - kolory w pracy a efektywność

Sprawdź, na jakie kolory najlepiej pomalować ściany w biurze! czytaj dalej
2014-10-20

Prawo pracy

Ustanie stosunku pracy 2014 r. - cz. 2

Druga część cyklu na temat ustania stosunku pracy - zapraszamy do lektury. czytaj dalej

5 mitów związanych z poszukiwaniem pracy

Najświeższe rady od ekspertki rynku pracy. czytaj dalej

Pomóż przełożonemu dać ci awans

Pragniesz awansu? Poznaj wskazówki od ekspertki! czytaj dalej

Sprawdź, czy praca zdalna jest dla Ciebie

praca zdalna Nie każdy może sobie poradzić z pracą w domu... czytaj dalej

Czym jest networking i jak się do niego zabrać?

networking Networking opiera się na poznawaniu ludzi, którzy mogą pomóc Ci w rozwoju Twojej kariery. Nie musisz wcale być grubą rybą, czy najbardziej towarzyską osobą na świecie, aby nawiązywać kontakty efektywnie. czytaj dalej

Szukasz pracy? Zachowaj pozytywne nastawienie!

jak znaleźć pracę Poszukiwanie pracy jest pewnego rodzaju grą losową. Nigdy nie wiesz, kiedy nadejdzie moment, w którym ktoś przeczyta Twoje CV i po prostu Cię zechce. Często jednak oczekiwanie na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną jest długie i nużące. czytaj dalej

Czy jesteś gotowy zmienić branżę?

Chcesz zmienić pracę? Zastanów się nad zmianą branży - rób w pracy to, co sprawia Ci przyjemność! czytaj dalej

Asertywność w pracy

asertywność w pracy Masz nawał pracy a szef prosi cię o wykonanie „małego dodatkowego zadanka”. Nie potrafisz mu odmówić, co skutkuje tym, że bierzesz na siebie więcej niż potrafisz udźwignąć. Rozwiązaniem może być asertywność. Sprawdź! czytaj dalej

Gdy praca staje się całym życiem

równowaga między pracą a życiem Żyjemy w czasach, w których nowoczesne technologie sprawiły, że trudno się „wyłączyć”. Oczywiście, każdemu zdarza się być szczególnie zajętym i zostawać w pracy „po godzinach”. czytaj dalej

Jak znaleźć dobrze płatną pracę?

dobrze płatna praca Zazwyczaj większość dobrze płatnych prac wymaga gruntownego wykształcenia, dużego talentu oraz ogromnego wysiłku. Niestety, nie każdy na starcie dysponuje tymi cechami. Wejdź na dobrą ścieżkę w kierunku intratnej posady, podążając za radami ekspertów. czytaj dalej

6 śmiertelnych grzechów w nowej pracy

błędy w pracy Gratulacje! Dostałeś pracę! Najcięższy etap już za tobą? Nic bardziej mylnego! Pierwsze tygodnie w nowej firmie są przełomowe i mogą zadecydować czy praca będzie rajem czy też drogą przez mękę. Nie chodzi tu tylko o techniczne aspekty pracy. czytaj dalej

Konflikt ze współpracownikiem

konflikt ze współpracownikiem W każdym miejscu pracy zdarzają się tzw. spięcia pomiędzy pracownikami czy też powstają pewne „punkty zapalne”. Ich obecność jest zjawiskiem powszechnym – najważniejszą jednak kwestią jest umiejętność i rozwiązania bądź chociaż załagodzenia. czytaj dalej

Czas rzucić pracę - 10 sygnałów

kiedy rzucić pracę Wiele osób w pewnym momencie kariery zaczyna traktować swoją pracę obojętnie. To pierwsza czerwona flaga – główny znak, że czas zmienić posadę. Poczucie znużenia to sygnał do poważnej oceny swojej dotychczasowej pracy i celów, które chciałbyś osiągnąć. czytaj dalej

Jak radzić sobie z zazdrością w pracy

 jak radzić sobie z zazdrością w pracy Jeżeli chodzi o zazdrość w środowisku pracy, jednego można być pewnym - niesie ona za sobą nieprzyjemne konsekwencje. Zazdrość rozprasza nas w pracy i zmusza do stałych porównań, a te nigdy nie przynoszą nic dobrego. czytaj dalej

Pracownik zorganizowany i efektywny - od poniedziałku do piątku

organizacja pracy Pięć dni rządzących naszym życiem. Od poniedziałku do piątku. Jak to wszystko się zaczęło? Będziesz pewnie zaskoczony tym, że nasz tydzień pracy wygląda tak dopiero od 1940 roku. Właśnie wtedy ustanowiono pięciodniowy system czasu pracy. czytaj dalej

Szukanie pracy a social media

Szukanie pracy a social media Co wspólnego mają ze sobą dwa pojęcia - poszukiwanie pracy i social media? Otóż - wiele, ponieważ osoby zajmujące się rekrutacją nowych pracowników bardzo często wykorzystują portale społecznościowe jako dodatkowe źródło informacji o kandydatach. czytaj dalej