Cztery branże IT w których warto zacząć działalność

Wielkość tekstu:

Zamierzasz otworzyć biznes, a znasz się na programowaniu, lub potrafisz zarządzać projektami IT? W takim razie warto zacząć od perspektywicznej branży, w której będzie ci łatwo zdobyć klientów, a marże pozwolą zyskać więcej. W tym artykule przedstawiamy cztery ciekawe branże związane z technologiami informatycznymi, które dobrze rokują na przyszłość.

Data mining i zarządzanie danymi

Dane użytkowników, sprzedaży czy odwiedzin witryn internetowych są dziś warte miliony. Firmy zajmujące się data miningiem świadczą usługi przetwarzania danych, zamieniając je na konkretną wartość dodaną. Usługi analizy i raportowania sprzedaży w sklepach internetowych, aktywności użytkowników w mediach społecznościowych, czy odwiedzających na stronach mogą zwiększyć sprzedaż firmie, która potrafi je wykorzystać i wyciągnąć wnioski. Co więcej, to wciąż całkiem nowa dziedzina wiedzy, a więc wykorzystanie tej niszy może okazać się łatwiejsze, dzięki relatywnie mniejszej konkurencyjności niż na przykład na polu projektowania stron internetowych.

Tworzenie automatów online

Duża liczba deweloperów gier hazardowych online, także działających w Polsce to nie przypadek. Rynek hazardu w Internecie rośnie bowiem w dwucyfrowym tempie. Co miesiąc powstaje nawet kilkanaście nowych kasyn internetowych. To oznacza, że możesz zarobić, tworząc nowe automaty online, albo wirtualne gry stołowe, sprzedając później licencję na ich wykorzystanie, które kupuje online kasyno. Projektowanie gier hazardowych online wymagać będzie zespołu o szerokich kompetencjach. W grupie projektującej automaty powinni znaleźć się bowiem nie tylko programiści, ale również osoby zajmujące się animacją i grafiką, a nawet matematycy, którzy stworzą zasady takiej gry losowej.

Optymalizacja stron internetowych dla wyszukiwarek

Optymalizacja witryn w sieci, znana bardziej popularnie jako pozycjonowanie albo SEO, to ciekawa i bardzo rozwijająca się dyscyplina wiedzy. Łączy ona marketing treści z wiedzą o funkcjonowaniu wyszukiwarek internetowych takich jak Bing czy Google. Osoby zajmujące się optymalizacją muszą więc znać od podszewki działanie wyszukiwarek, aby zoptymalizować witrynę, która będzie następnie zajmowała wysokie miejsca na stronach wyszukiwania na określone strony kluczowe. Pozycjonowanie polega zarówno na działaniach zewnętrznych, jak i wewnętrznych dla strony internetowej.

Firmy zajmujące się optymalizacją najczęściej rozliczają się na podstawie efektu, to znaczy zajęcia określonego miejsca przez witrynę internetową. Praca nad optymalizacją może także wymagać posiadania sieci zaplecz pozycjonerskich i utrzymania domen oraz hostingu dla tych zewnętrznych stron internetowych.

Marketing internetowy i analityka online

Jeżeli natomiast masz zdolności analityczne i nie boisz się pracować z klientem, warto poznać możliwości marketingu internetowego. Promocja firmy w sieci to dziś nie tylko pisanie zabawnych postów w mediach społecznościowych, ale wykorzystanie nowoczesnych narzędzi programistycznych, na przykład z zakresu automatyzacji procesów czy generowania treści produktowych dla sklepów online.

Jeżeli dołożysz do tego analitykę, czyli umiejętności pracy z narzędziami takimi jak Google Analytics, twoja firma może liczyć na wiele podmiotów chętnych do skorzystania z takich usług. Skuteczna sprzedaż i pozyskiwanie klientów w Internecie wymaga dziś bowiem nie tylko zaangażowania, ale też bogatej wiedzy programistycznej.

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów