0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Czy angielski w firmie wciąż jest dobrym benefitem?

Wielkość tekstu:

Kiedy myślimy o tym, jakich benefitów oczekują pracownicy, zwykle do głowy przychodzą nam karty Multisport, prywatne przychodnie, czasem również owocowe czwartki i spotkania integracyjne. Nie zawsze jednak myślimy o czymś, co jest tak oczywiste, a jednocześnie tak przydatne - o zajęciach języka angielskiego.

Komu przydaje się angielski w firmie?

Na pozór głównym beneficjentem kursu językowego, który organizuje pracodawca, jest wyłącznie pracownik. W końcu to on zyskuje nowe umiejętności, które - owszem - może przełożyć na swoją pracę, ale jednak zostaną one z nim na długo, nie tylko dopóki siedzi za naszym biurkiem.

Zapominamy jednak, że i my, jako pracodawcy, zyskujemy dzięki temu dwa poważne atuty - pracownika, który zna angielski oraz pracownika, który czuje się doceniony i zaopiekowany, bo pomagamy mu podnosić jego własne kwalifikacje niezwiązane z firmą.

Według raportu ABSL Poland “Stan sektora usług biznesowych w Polsce w 2020 roku”, kursy językowe w pracy są czwartym najpopularniejszym benefitem pozapłacowym w korporacjach - oferuje je aż 87% z nich. Często jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej w mniejszych, rodzimych firmach - raport Pracuj.pl “Benefity - czyli co motywuje pracowników?” wskazuje, że zaledwie 19% respondentów otrzymuje dofinansowania do kursów, ale aż 28% z nich takie dofinansowanie uważa za atrakcyjne.

Dlaczego boimy się kursów językowych dla pracowników?

Dla wielu przedsiębiorców z mniejszych firm, takich, które nie posiadają dziesiątek biur i setek pracowników, kurs językowy może zdawać się niepotrzebną fanaberią. Po pierwsze, widzimy w nim dodatkowy koszt. Po drugie, pracownik, którego podszkolimy, może nam z firmy uciec do konkurencji, mając w kieszeni nie tylko doświadczenie, ale i atut w postaci znajomości języka.

Zapominamy jednak o kilku ważnych kwestiach. Przede wszystkim, kurs angielskiego w firmie nie musi wiązać się z naginaniem budżetu. W obecnych czasach zajęcia online zyskują na popularności nie tylko wśród uczestników indywidualnych, ale także wśród firm. Zdalnie można bowiem pracować, ale także uczyć się języka obcego, a to zmniejsza koszty pracodawcy.

Oprócz tego inwestycja w pracownika to inwestycja w firmę. Może się bowiem zdarzyć, że przyjdzie do nas zagraniczny klient z intratnym zleceniem - czy na pewno chcemy wtedy szukać w firmie, kto będzie w stanie się z nim wydajnie porozumieć? Oferując pracownikom kursy językowe, pokazujemy, że chcemy ich rozwoju, bo wierzymy, że ich rozwój pomoże rozwinąć się całej firmie.

Najważniejsze zalety kursu angielskiego dla pracowników

W dzisiejszych czasach angielski bezspornie jest przydatny. Dzięki otwarciu granic i handlu, a także wszechobecnemu internetowi, nawet niewielkie, lokalne firmy mogą potencjalnie podjąć współpracę z zagranicą. Znajomość nowoczesnego języka, używanego na całym świecie, pozwala nam czuć się swobodnie i poszerzać swoją działalność.

Grupowy kurs języka dla pracowników to również mniejszy wydatek, niż może się wydawać. Wiele szkół językowych oferuje zajęcia grupowe, a ich koszt w przeliczeniu na ucznia jest znacznie niższy, niż gdybyśmy chcieli dofinansowywać zajęcia indywidualne, które wybierze sobie pracownik.

Nie do przecenienia jest również wygoda i oszczędność czasu. Pracownik, który po ośmiu godzinach wychodzi z biura, niechętnie spojrzy na perspektywę dojazdu na kurs w godzinach szczytu i najczęściej po prostu z niego zrezygnuje. Dlatego o wiele efektywniej jest umówić lektora, który w określonym czasie połączy się z pracownikami online lub na miejscu zorganizuje zajęcia w godzinach pracy firmy - skoro pracownik jest już na miejscu, znacznie chętniej weźmie w nich udział.

Wreszcie, wspomniane już poczucie bycia “zadbanym” przez pracodawcę to czynnik, który wpływa na lojalność pracownika. Choć możemy myśleć, że inwestujemy w nowego pracownika dla konkurencji, to jednak osoba, od której będziemy oczekiwać znajomości języka, a której nie zapewnimy kursu, poczuje się oszukana. Będzie musiała poświęcić swój czas i pieniądze na doszkolenie - i być może wtedy właśnie odejdzie w poszukiwaniu pracodawcy, który lekcje angielskiego zapewni w firmie. A nasz pracownik, otrzymując benefit, chętniej zostanie.

Nowoczesny angielski w biurze

Odchodzą już czasy, w których lekcje angielskiego to wydrukowany i zbindowany podręcznik, dziesiątki luźnych kserówek i kolejne przerabianie materiału.

- Lektorzy coraz częściej sięgają do nowoczesnych rozwiązań - uczą przy pomocy filmów, seriali, bazują swoje sylabusy na realnych potrzebach uczniów. Nie inaczej jest w firmach, w których łatwiej o tablice interaktywne czy rzutniki. Dzięki temu można stworzyć kursy dopasowane do tego, czego oczekuje firma - mówi Leah Morawiec, Native Speaker ze szkoły języka angielskiego TalkBack. - Nauka młodzieży często łączy się z ich programem nauczania w szkołach, dorośli natomiast mają więcej swobody w wyborze tematów - dodaje.

Wspomniane już lekcje online, które nie wymagają już nawet tego, aby lektor fizycznie pojawiał się w naszej siedzibie, to kolejny krok w stronę nowoczesnej nauki języków. Niezależnie od tego, czy wybierzemy kurs online, czy tradycyjny, z lektorem na miejscu, nie ulega wątpliwości, że zapewnienie pracownikom nauki angielskiego w firmie to już nie fanaberia, a oczekiwany przez pracowników standard.

Artykuł zewnętrzny, tekst partnera

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów