Czy rzeczywiście kobiety i mężczyźni reagują na inne kolory? Czy kolor newslettera może zdecydować o jego sukcesie i przełożyć się na wysoki wskaźnik konwersji? W poniższym artykule opowiadamy o tym, czy płeć w e-mail marketingu ma znaczenie. A jeśli tak, to jak powinien wyglądać mailing skierowany do mężczyzn, a jak ten do kobiet?
Kolor jest ważny nie tylko dla kobiet
Jak wszyscy wiemy, w przeważającej części to kobiety lepiej znają się na kolorach i równie często przywiązują do nich większą wagę niż mężczyźni. Jednak jeśli chodzi o e-mail marketing, to tam zarówno kobiety i mężczyźni mają tzw. “swoje kolory” - takie, które wzbudzają w każdej z grup pożądane przez marketerów reakcje, czyli wszystkie te, które prowadzą do wykonania konkretnego działania.
-
Damski newsletter
Kreacje mailingowe kierowane do kobiet mają często ciepłe, pastelowe barwy. Chętnie wykorzystywane są odcienie różu, turkusu, czerwieni i żółci
Przykład - marka PRIMAMODA
- Męski newsletter
W przypadku kreacji skierowanych do mężczyzn występuje tutaj raczej stonowana kolorystyka. Zbyt barwny mailing mógłby sprawić, że po prostu by się oni pogubili. Dlatego firmy, budując newslettery dla mężczyzn, często wykorzystują odcienie szarości, bieli czy czerni.
Przykład - firma Zalando
Wygląd ma znaczenie
W przeważającej części to kobiety zdecydowanie bardziej przywiązują wagę do estetyki, dlatego w przypadku newslettera damskiego warto wyjątkowo mocno zadbać o wszystkie elementy grafiki, ponieważ kobiety dużo szybciej zauważają pewne detale, a tym samym ewentualne niedociągnięcia, więc jeśli na grafice wykorzystywana jest cała sylwetka, to należy zadbać o każdy jej szczegół. W przypadku mężczyzn jest trochę łatwiej, ponieważ koncentrują się oni przeważnie głównie na twarzy i jest spora szansa, że nie zauważą ewentualnych niedociągnięć w pozostałych elementach grafiki.
Z kim identyfikują się kobiety, a kto przemawia do mężczyzn?
Można użyć sformułowania - kobiety kobietom, a mężczyźni mężczyznom. Co to oznacza? W praktyce wygląda to tak, że wizerunek ładnej, zadbanej i pewnej siebie kobiety reklamującej dobrej jakości kosmetyki będzie tym, co wzbudzi większe zaufanie i atencję u kobiet, niż w jakikolwiek sposób umieszczony w tym kontekście mężczyzna.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku męskiego newslettera. Wizerunek dobrze ubranego i pewnego siebie mężczyzny reklamującego ekskluzywne zegarki czy samochody przemawia dużo bardziej niż grafika z kobietą (chociaż są pewne wyjątki).
Płeć w e-mail marketingu
Newslettery skierowane do kobiet i do mężczyzn różnią się między sobą wieloma aspektami, między innymi wyżej wspomnianymi. Nie należy jednak zapominać, że każdy z nas tak samo reaguje na hasła: korzystaj za darmo, wyjątkowa promocja czy dostawa gratis. Jesteśmy łowcami promocji i wyjątkowych okazji, dlatego analizując płeć w e-mail marketingu pod kątem tworzonych newsletterów, nie należy zapominać o elementarnych cechach skutecznego mailingu wykorzystującego techniki sprzedażowe.