0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Kolory w mailingu - jak dobrać odpowiednie do treści?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Jak wiadomo, kolory w przekazie marketingowym mają ogromne znaczenie. Czy przy rozsyłaniu mailingu również? Okazuje się, że tak. W zależności od tego, jakich kolorów użyjesz, możesz wpłynąć na nastrój twojego odbiorcy. Wzbudzisz jego zaufanie do twojej marki, zachęcisz do podjęcia decyzji, a nawet napoisz optymizmem. Dlatego ważne jest, aby kolory w mailingu dobierać z głową.

Aż 65% konsumentów jako ważny czynnik przy zakupie produktów codziennego użytku podaje właśnie kolor. Pamiętaj o tym przy wyborze koloru zamieszczonego w swoich przekazach reklamowych.

Znaczenie kolorów

W zależności od tego, jaki efekt chcesz osiągnąć swoją komunikacją mailową, musisz zwrócić uwagę na znaczenie poszczególnych kolorów.

  • Czerwień to kolor intensywny. Zazwyczaj jest kojarzony z miłością, energią oraz siłą, ale również z zagrożeniem. Najczęściej używa się go do przekazania czegoś ważnego, wartego uwagi oraz zmotywowania do szybkiej decyzji. Oznaczone są nim wyprzedaże i promocje. Duże brandy używające tego koloru w swoim logotypie to np. Coca-Cola lub McDonald’s.

  • Żółty natomiast kojarzy się ze słońcem, radością i nastraja optymistycznie. Występuje często na wystawach sklepowych, a ponieważ przywodzi na myśl miłe spędzanie czasu, używany jest do promocji ofert wakacyjnych.
  • Pomarańczowy łączy w sobie optymizm żółtego z energią czerwieni. Związany jest z młodością i dobrą zabawą. Działa również na zaostrzenie apetytu, dlatego używa się go w komunikacji produktów spożywczych.
  • Zielony wiąże się ze świeżością, zdrowiem, naturą i ekologią. Wykorzystywany jest zazwyczaj w akcjach na rzecz środowiska lub w promocji produktów ekologicznych.
  • Niebieski wzbudza zaufanie. Sygnalizuje wiedzę, kompetencję, a w niektórych przypadkach nawet czystość. Związany jest aż z dwoma żywiołami - wodą i powietrzem. Ponieważ jego obecność w reklamie potwierdza rzetelność marki i wzmacnia zaufanie jej klientów, często występuje w komunikacji linii lotniczych, leków czy firm technologicznych.
  • Czerń nadaje marce luksus i elegancję. Kojarzy się z władzą oraz profesjonalizmem. Marketerzy używając czerni w wizualizacjach, chcą podkreślić ekskluzywny charakter marki.

Kolor różowy jest kolorem szczególnie dziewczęcym. Kojarzy się z entuzjazmem, przytulnością i słodyczą. Zazwyczaj używany jest w komunikacji skierowanej do kobiet lub do dzieci. Wykorzystują go marki kosmetyczne, dziecięce oraz salony SPA.

Jak dobierać kolory w mailingu?

Aby zaprojektować idealny mailing, trzeba znać podstawowe zasady dobierania i wykorzystywania kolorów. Jedną z nich jest podział kolorów na zimne i ciepłe.

 

Kolory w mailingu - charakterystyka

Temperaturę kolorów należy dopasować do charakteru przekazu jaki zawieramy w mailu.

Ważne jest również to, aby pamiętać, że nie wszystkie kolory pasują do każdej okazji. Na przykład podczas Świąt Wielkanocnych używamy najczęściej koloru żółtego i zielonego a podczas Świąt Bożego Narodzenia zielonego i czerwonego. 

Dobierać kolory w mailingu można na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest łączenie barw uzupełniających, czyli znajdujących się po przeciwległych stronach koła. Następną formą komponowania kolorów jest zestawienie analogiczne. Polega na połączeniu ze sobą sąsiadujących barw o tej samej temperaturze. Ostatnią opcją jest triada kolorów, wynika z połączenia trzech odcieni równomiernie rozmieszczonych ze sobą na kole kolorów o 120 stopni.

 

Kolory w mailingu - wybierz najlepszy

 

Dodatkowo istnieje również podział barw na kolory pastelowe, nienasycone oraz krzykliwe. Pastelowe to barwy nienasycone, występujące zazwyczaj z domieszką bieli. Kolory nienasycone są średnio intensywne i neutralne, występują z domieszką szarości. Można ich używać jako tło maila. Barwy jaskrawe są bardzo mocne i przykuwające uwagę. Dlatego jako kolory w mailingu należy stosować je jedynie do zaakcentowania konkretnych informacji.

Stwórz idealny mailing

Przy projektowani mailingu musisz pamiętać o zasadzie, że mniej znaczy więcej. Stosuj maksymalnie trzy kolory. Wybierz jeden przewodni i dwa uzupełniające. Jako tło najlepiej sprawdzą się stonowane kolory, jak szarości lub po prostu biel.

Przy wyborze koloru przewodniego warto zwrócić uwagę na barwy użyte w logo naszej marki. Kiedy stosujemy je również w mailingu, nasza komunikacja staje się spójna, a odbiorcy od razu kojarzą wiadomość z naszą marką.

Jeśli w mailu zamieszczamy zdjęcie, najlepszym sposobem na dobranie do niego barw jest wykorzystanie jednej ze znajdujących się na fotografii. W ten sposób unikniemy ryzyka źle dobranego koloru do grafiki.

Musisz też zwrócić szczególną uwagę na dobieranie barw, które do siebie nie pasują oraz na stosowanie jaskrawych kolorów. Wiadomość staje się wtedy nieczytelna i może mieć krzykliwy wydźwięk.


Kolory w mailingu są jednym z jego najważniejszych elementów. Nadają mu odpowiedni charakter oraz wydźwięk. Potrafią wpływać na nastrój i decyzje odbiorcy. Estetycznie i właściwie zaprojektowany mailing może pomóc w przewadze nad konkurencją, a nawet przełożyć się na zysk marki.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów