Poradnik Przedsiębiorcy

Jakie posty na Facebooka przyciągają największą uwagę?

W dobie rosnącej popularności social mediów, marki coraz częściej decydują się na kontakt ze środowiskiem za pośrednictwem tego kanału. Wśród wielu platform społecznościowych nieustannie prym wiedzie Facebook. Nie jest już dla nikogo zaskoczeniem, że budżety marketingowe uwzględniają również obecność w serwisie Zuckerberga. Na czym polega fenomen słynnego medium i co najważniejsze - jak tworzyć posty na Facebooka, które sprawią, że profil firmowy będzie wyjątkowy?

Facebook - w sedno potrzeb

Posiadanie swojego profilu na Facebooku stało się niemal już normą. Wynika to w głównej mierze z potrzeby przynależności do grupy, mówienia o sobie czy dzielenia się swoimi przeżyciami, co podyktowane jest po prostu cechą naszego gatunku, która definiuje człowieka jako stworzenie stadne. Właściciel popularnej platformy idealnie dostrzegł te potrzeby i po prostu znalazł na nie odpowiedź w postaci miejsca, gdzie ludzie mogą wchodzić w interakcje z innymi.

Również dla firm obecność na portalu społecznościowym stała się wręcz obowiązkiem, bez którego trudniej jest dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dziś Facebook jest areną reklamową, na której marki w łatwy sposób mogą zaprezentować się przed klientem i zaoferować mu więcej.

15 pomysłów na posty na Facebooka

Nie da się ukryć, że prowadzenie profilu firmowego na Facebooku z biegiem czasu ewoluowało i na tle konkurencji coraz trudniej się wyróżnić. O unikalności konta świadczy z pewnością zamieszczana na nim treść, która mimo lifestylowego stylu platformy powinna być przemyślana i zaplanowana. Poniżej podpowiadamy 15 przykładowych tematów na posty na Facebooka, które mogą wprowadzić na profil firmowy odrobinę świeżości i oryginalności oraz co najważniejsze - wzbudzić chęć reakcji.

1. Przeprowadź ankietę

Nie musisz tworzyć długich i skomplikowanych pytań. Wystarczy jedno, proste i krótkie, na które użytkownicy chętnie odpowiedzą. W ten sposób pokazujesz, że ich opinia jest dla ciebie ważna, a przy okazji masz szansę dowiedzieć się czegoś ciekawego o twoim produkcie czy po prostu lepiej poznać swoich obecnych i być może przyszłych klientów.

Posty na facebooka - czy przyciąga?

 

2. Pochwal się wpisem z bloga

Po publikacji artykułu na blogu wewnętrznym dobrze jest wypromować go też na Facebooku, aby jak najwięcej osób zapoznało się z jego treścią. Poza tym nawet mniej aktualne artykuły o tematyce merytorycznej warto odświeżyć i zaplanować jako post. W końcu od czasu jego premiery na pewno zwiększyło się grono twoich klientów, których akurat ta tematyka może zainteresować.

3. Zrób tutorial

Instrukcja użytkowania twojego produktu w formie ciekawej infografiki lub filmu wideo jest niebanalną formą promocji asortymentu. Poza tym, za pomocą tutorialu w łatwy sposób można przedstawić inne kwestie, np. jak nie popełniać błędów przy stosowaniu.

4. Prowadź terminarz

Wiele firm jako pomysł na posty na Facebooka stosuje kalendarz, który przypomina klientom o ważnym dla nich terminie. Dobrym pomysłem są także posty na temat świąt nietypowych. W końcu codziennie wypada nietypowa okazja, ważne jest, aby publikować te, które pasują do naszej branży.

Posty na facebooka - jak publikować?

 

5. Przedstaw firmę od środka

Ważne wydarzenie, świętowanie sukcesu czy wypad integracyjny to tematy, które cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony odbiorców. W końcu wielu chciałoby wiedzieć, jaka atmosfera panuje w firmie, która jest liderem w branży. Poza tym nie zapominajmy, że Facebook jest platformą do dzielenia się przeżyciami. Dlaczego więc taka forma komunikacji miałaby nie dotyczyć marek, które chcą przedstawić firmę od kuchni?

6. Zaprezentuj sylwetki pracowników

Pozostając w temacie poznawania firmy, ludzie lubią wiedzieć, kto znajduje się po drugiej stronie, odpowiada za ich obsługę czy inne kwestie, o których nawet sobie nie zdawali sprawy. Dodatkowo jest to kolejny argument, dzięki któremu mogą poznać twoją markę bliżej.

7. Stosuj cytaty

Dla urozmaicenia swojego profilu warto posłużyć się cytatem, wartościową radą od znanej osoby z branży. Może to być również przysłowie pasujące do profilu twojej działalności czy środowiska, w którym funkcjonuje.

8. Podziel się osiągnięciem

Każdy powód do radości jest dobry, dlatego jeśli firma osiągnęła na przykład wyższy pułap sprzedaży, znaczny wzrost klientów czy fanów na Facebooku, warto się tą informacją podzielić z innymi.

9. Zapowiadaj nowe rzeczy

Przedstaw w formie krótkiej zajawki nowy wpis na bloga, planowane przedsięwzięcie czy wprowadzenie niedługo nowego produktu. Taka forma komunikatów sprzyja zwiększeniu zaangażowania i z zaciekawieniem śledzeniu twoich dalszych poczynań.

10. Stosuj Real Time Marketing

Wokół zawsze dzieje się bardzo dużo, dlaczego więc ważnych sytuacjach warto opublikować posty na Facebooka? Ważne, aby zrobić to rozważnie i w odpowiednim czasie, gdyż nawet najlepszy post dwa tygodnie czy miesiąc po istotnym wydarzeniu nie będzie miał takiej wartości, co opublikowany na bieżąco. Przykładem może być tu słynna akcja Ikea, kiedy po jednym z odcinków serialu “Gra o Tron” zastosowała imię jednego z bohaterów (któremu w znacznej mierze poświęcony był ówczesny odcinek i wzbudził ogromne reakcje wśród fanów serialu) dla swojego produktu.

Posty na facebooka - do kogo docierają?

11. Pokaż swój produkt w kontekście

Producent kubków termicznych czy nawet plastikowych naczyń może zaprezentować swój produkt w unikatowej formie - podczas codziennego zastosowania, na pikniku, w górach czy na imprezie. Odpowiednie zdjęcie dodatkowo wzbogaci efekt oryginalności.

12. Zaproponuj newsletter

Pamiętaj, że profil firmowy w kanałach społecznościowych nie powinien być jedyną drogą komunikacji z klientem. Mogą one za to być skuteczną formą pośredniczącą, za pomocą których warto zaproponować odbiorcy newsletter. Marketing internetowy to wciąż bardzo dobra i jedna ze skuteczniejszych form zachęcania do sprzedaży. Planując posty na Facebooka, warto uwzględnić również taką propozycję.

13. Napisz ciekawostkę

Posty na Facebooka o tematyce, które nie są powszechnie znane, potrafią wzbudzić naprawdę duże zainteresowanie. Podziel się ciekawostką na temat własnego produktu, firmy, informacji z branży czy zaskakującymi statystykami.

Posty na Facebooka jako forma sprzedaży

14. Zachęć do kupna

Dobrym sposobem jest przypomnienie klientom, gdzie mogą kupić wybrany produkt, umieszczając informację lub link przekierowujący.

15. Odpowiedz na pytania

Czynnością powszechną podczas prowadzenia profilu na Facebooku jest odpowiadanie na pytania, które często się powtarzają. A gdyby tak pomysł na posta na Facebooku uwzględniał treść w stylu FAQ? W tym celu dobrze jest zebrać kilka najczęściej zadawanych pytań i udzielić na nie odpowiedzi w poście.

5, 10, 15… i więcej

Planowanie postów na Facebooku jest trudną sztuką. Wartościowe treści charakteryzują się nie tylko odpowiednim prezentowaniem produktu czy usługi, lecz także muszą być ciekawe. Faktem jest, że tyle ile marek, tyle pomysłów na posty, każda z nich posiada bowiem swoje autorskie koncepcje. Jednak w sytuacji, kiedy poziom kreatywności przy ich tworzeniu spada, warto zaczerpnąć inspiracji z prezentowanych w artykule propozycji.