Link building tanim sposobem na siłę twojego sklepu
W tym artykule nie będę się silił na ściemnianie typu Wejdź w blogosferę i wymieniaj się linkami z innymi blogerami, bo dlaczego akurat blogerzy mieliby się na to zgodzić? Skupię się na tym, na co masz realny wpływ i co będziesz mógł zrobić już teraz - co najważniejsze, za darmo.
Co to jest link building?
Link building, inaczej linkowanie, jest niczym innym, jak umieszczaniem odsyłaczy w postaci hiperłączy, które po kliknięciu przenoszą nas z serwisu zewnętrznego na wybraną stronę naszego serwisu. Linki możemy umieszczać na różne sposoby:
- wstawiając link w treści za pomocą anchor tekstu,
- wstawiając naturalny link typu Zobacz więcej http://link-kierujacy-do-strony.pl/,
- linkując elementy graficzne.
Budowanie linków na stronach zewnętrznych powinno być przemyślane, gdyż istnieje wiele stron o niskiej wartości, a umieszczony na nich link może przynieść więcej szkody niż korzyści.
Przykładem poprawnego budowania linków może posłużyć strona zawierająca narzędzie do przeliczania płac - Kalkulator wynagrodzeń - artykuł nie zawiera wielu linków jednak prowadzące do strony mają wysoką wartościową moc.
Link building - media społecznościowe
To, że sklep powinien mieć profil na mediach społecznościowych, to podstawa, nie możemy jednak zapominać o blogu. Założenie profilów przyspieszy indeksowanie wpisów na blogu, będziesz mógł tam zgromadzić społeczność subskrybentów. Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi są obecnie:
- Facebook,
- Google+,
- Youtube,
- Twitter,
- Pinterest,
- Instagram.
Wszystkie z powyższych pozwalają założyć profil bloga i sklepu z wartościowym linkiem. Po założeniu kont należy regularnie publikować na łamach serwisów zajawki artykułów z bloga lub opisy produktów i zdjęcia z linkami do sklepu.
W przypadku Youtube’a warto pomyśleć o nakręceniu jakiegoś spotu reklamowego - więcej o tym w jednym z kolejnych artykułów.
Link building - katalogi
Kolejnymi miejscami, na których można umieścić link z dobrym, unikalnym opisem kierujący do sklepu, są katalogi. Trwa żywa dyskusja na ich temat - część specjalistów od SEO twierdzi, że jest to wręcz szkodliwe. Zdrowy rozsądek podpowiada jednak, że nie może to zaszkodzić pod warunkiem, że wpis z linkiem umieścimy w dobrym katalogu. Wskazuje na to logika różnego rodzaju katalogów, na przykład Panoramy firm. Wpisy w katalogach powinny być unikalne, rozbudowane, pisane do żywego człowieka.
Spisy dobrych katalogów można odnaleźć w internecie wpisując w wyszukiwarce frazę dobre katalogi SEO.
Możemy też zbadać katalog używając serwisu majestic.com. Więcej na ten temat w jednym z kolejnych artykułów.