Wiarygodność marki w oczach klienta można zbudować jedynie poprzez wykreowanie odpowiedniego wizerunku i zdobycia jego zaufania. Nie jest to proste zadanie, ponieważ pracuje się nad tym latami, a czasem jeden zły krok może zburzyć wszystko, co udało nam się stworzyć. W celu osiągania wymiernych korzyści ekonomicznych zdobycie zaufania konsumenta jest kluczowym elementem.
Wizerunek eksperta buduje wiarygodność marki
Duża konkurencyjność spowodowała, że firmy muszą wyróżnić się wysoką jakością oferowanych usług czy produktów. Konsumenci szukają firm, które cieszą się opinią profesjonalistów, ekspertów w swojej dziedzinie. Nikogo zapewne nie zdziwi, że najlepszym sposobem na zbudowanie wizerunku eksperta jest dostarczanie konsumentowi wartościowej treści, którą opracowujemy w ramach całej strategii content marketingowej. Popularne stwierdzenie content is king nie wzięło się znikąd, jednak tylko odpowiednio przygotowane, merytoryczne publikacje pozwolą nam wykreować w internecie wizerunek eksperta. Jeżeli klienci oceniają nas jako specjalistę, wzrośnie w ich oczach wiarygodność marki. Dużo łatwiej zlecić wykonanie zadania czy zakupić produkt od kogoś, kto zna się na tym, co robi.
Dlaczego warto kreować wizerunek eksperta i od czego zacząć?
Kształtowanie wizerunku eksperta niesie szereg korzyści dla firmy. Przez ostatnie lata reklama stała się bardzo agresywna. Użytkownicy nauczyli się bardzo skutecznie przeglądać treści internetowe, nie zwracając uwagi na wyświetlające się reklamy. Content marketing nie jest formą tradycyjnego marketingu, nie ma w nim przekazu reklamowego, a klienta uzyskuje się dzięki zbudowaniu zaufania i wykreowaniu eksperckiego wizerunku, który zachęca do skorzystania z oferty. Wedle zasady, najlepszy marketing to ten, który nie wygląda na marketing.
Na samym wstępie musimy zdać sobie sprawę, że zbudowanie wizerunku eksperta wymaga stworzenia planu, poświęcenia czasu i systematycznej pracy. Bardzo ważne jest ustalenie, kto jest naszym odbiorcą i jakich informacji będzie potrzebował. Teksty powinny być tworzone z myślą o czytelniku, o jego potrzebach i problemach, które możemy rozwiązać. Materiał ma być interesujący i wnosić wartość w postaci rzetelnej wiedzy. Nie ma potrzeby wprowadzać do artykułu treści promujących nasze produkty, dobry artykuł sam w sobie jest reklamą, ponieważ podnosi wiarygodność marki.
Wiarygodność marki, czyli jak większe zaufanie wpływa na konwersję
Pozytywne opinie od klientów to najlepszy sposób na większą wiarygodność marki. Warto wszystkie rekomendacje umieszczać na stronie, a największe znaczenie będą miały te od znanych i rozpoznawalnych firm. Warto również dodać linki do stron partnerów biznesowych, aby pokazać, że jesteśmy firmą godną zaufania. Pokaż się z jak najlepszej strony, nie wzbudzając żadnych wątpliwości. Użytkownik dużo chętniej dokona zakupu, jeśli zna firmę i jej ufa. Wiarygodność marki również można podnieść poprzez dodanie informacji na temat osób zarządzających firmą oraz pracowników, z którymi klient ma bezpośredni kontakt.
Jak kreować wizerunek firmy, aby wzrosła wiarygodność marki i poziom zaufania?
Oczywiście nie tylko content marketing służy pomocą w stworzeniu wizerunku wiarygodnej i godnej zaufania firmy. Po pierwsze należy odpowiednio przygotować stronę pod kątem budowania wiarygodności i zaufania. Taka strona dużo łatwiej generuje leady. Nawet jeśli stworzymy świetną kampanię reklamową w internecie, to nie będzie ona miała żadnego sensu, jeśli będzie kierowana do strony niewzbudzającej pozytywnych emocji.
Po drugie nie należy zapominać o treści wizualnej. Tak samo jak ważny jest content, tak powinniśmy zwrócić uwagę na wysokiej jakości, merytoryczne zdjęcia, infografiki i wideo. Im lepiej nasza witryna wypada pod względem wizualnym, tym lepiej odbiorca odbierze znajdujące się tam treści.
Trzeci, ostatni czynnik, o którym powinno się pamiętać przy kreowaniu wizerunku marki, to wykorzystywanie wszystkich dostępnych narzędzi do prezentacji wizerunkowej, wzmacniającej wiarygodność marki. Przede wszystkim trzeba tu podkreślić rolę mediów społecznościowych, które aż się proszą o wykorzystanie ich w celach kreowania wizerunku. Należy pamiętać o stosowaniu zasady spójności i tworzeniu jednolitego przekazu na stronie internetowej, w kampaniach reklamowych oraz w social mediach. Tylko taka strategia pozwoli na zbudowanie wizerunku profesjonalnej, godnej zaufania firmy.