Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Mam pomysł na biznes - jak go zrealizować?

Wielkość tekstu:

 

Pani Jola wyróżniła się na tle kolegów, wręczając swojej koleżance z pracy nietuzinkowy prezent - ręcznie malowany mikser, ozdobiony orientalnymi wzorami.

Pan Zygmunt zaskoczył swojego szefa, wręczając mu kolaż na temat ich firmy, którego wykonanie zlecił w e-sklepie.

Dzieci ufundowały na koniec szkoły swojej wychowawczyni paterę z ich wygrawerowanymi podobiznami jako pamiątkę paru lat spędzonych razem.

Przykłady powyższe wskazują, jak szeroką gamę pomysłów na własny biznes możesz samodzielnie zrealizować. Wystarczy tylko uwolnić umysł od schematów.

Krok pierwszy - pomysł na biznes i gdzie może być mój rynek

Najłatwiej zacząć pierwszy biznes, opierając się o znajomych i znajomych swoich znajomych na zasadzie budowy własnego rynku pocztą pantoflową. Jednak to tylko wstęp, bo taki rynek jest ograniczony - przyjaciele często kupią coś od ciebie z samej życzliwości.

Na dłuższą metę na tym etapie nie da się przeżyć, a co dopiero rozwijać.

Najlepszym w tym momencie rozwiązaniem jest wejście z biznesem w internet. Umożliwia on właściwie nieograniczony dostęp do klienta. Jednak nie ma nic za darmo, tutaj także trzeba się napracować.

W przeciwieństwie do realnego świata w internecie nie od razu musisz płacić - jeżeli poświęcisz trochę czasu, zgromadzisz pokaźny zestaw porządnych narzędzi dostępnych w podstawowym zakresie za darmo (na tym etapie nie potrzebujesz nic zaawansowanego).

  • Darmowa platforma sklepów internetowych - platforma Pasejo.pl
  • Programy wsparcia dla nowych firm - księgowość internetowa 12 m-cy za free
  • Prowadzenie bloga eksperckiego - zobacz omówienie w artykule
  • Resztę pracy wykonasz, pisząc osobiście na forach i serwisach społecznościowych.

Krok drugi - organizacja pracy sklepu

E-commerce różni się od tradycyjnej sprzedaży przede wszystkim modelem finansowania. Każdy tradycyjny sklep musi posiadać magazyn lub dobrze zaopatrzone półki z towarem, które są niczym innym, jak zamrażarką kapitału obrotowego firmy.

W większości przypadków  e-biznesie  nie ma takiego problemu. Najczęstszym modelem rozliczeń jest przedpłata klienta na konto mającej nastąpić dostawy. Jednym słowem to klienci finansują twój biznes. Kluczowa w tym modelu jest logistyka, zapewnienie płynności dostaw i wykonania zleceń.

Niezbędne w tym wypadku jest posiadanie rachunku bankowego i podpisanie umowy z systemem obsługującym elektroniczne płatności typu DOTPAY.

Nie zaprzątaj sobie głowy wielością takich umów, wystarczy jeden system płatności i jedna firma kurierska (czy wiesz, że 70% przesyłek małych sklepów obsługuje Poczta Polska?).

Ograniczenie do dwóch firm obsługujących płatności i dostawy znacznie upraszcza funkcjonowanie firmy.

Daj sobie spokój z porównywarkami - nie płać haraczu, nie jest ci to  potrzebne.

Trzeci krok - kreowanie potrzeb i rynku

Jeżeli nie możesz sprzedać kolejnego napoju gazowanego, sprzedaj styl życia, ukryty w bąbelkach. Każdy produkt możesz sprzedać jako coś prozaicznego lub pomyśleć i odnaleźć w nim inną wartość i właśnie ją promować - Nowy sposób na życie.

Pani Jola ze wstępu tego artykułu nie kupiła miksera z szerokiej gamy oferty AGD, a coś, co idealnie pasuje do zainteresowań koleżanki, która po wycieczce do Japonii zmieniła swój dom w świątynię buddyjską. Swoiste dzieło sztuki.

Tak więc nie sprzedawaj mikserów, pater lub grafik, a dzieła sztuki, które wpisują się w modny nurt pop artu. Zostań twórcą, nie zwykłym handlarzem.

W każdym człowieku drzemie potrzeba bycia wyjątkowym, elitarnym, posiadania czegoś ekskluzywnego. Musisz mu to dać, a to, co mu oferujesz, nie może być tandetą.

Jeżeli przejdziesz z powodzeniem te trzy kroki, nie widzę możliwości, by twoja praca nie zakończyła się sukcesem.

 

Pamiętaj: E-biznes to ciężka i monotonna praca, a Ty musisz się znać na wszystkim.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów