W ebooku "O czym pamiętać przy zawieraniu umów? - ważne informacje dla biur rachunkowych" eksperci przedstawili kluczowe informacje dotyczące różnych typów umów i aspektów prawnych.
Co wyjaśniamy w ebooku "O czym pamiętać przy zawieraniu umów? - ważne informacje dla Biur Rachunkowych"?
W ramach kompendium odpowiadamy na pytania:
Czy wynagrodzenie zleceniobiorcy podlega oskładkowaniu w ramach ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego?
Jakie są główne różnice między umową zlecenia a umową o dzieło z perspektywy ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych?
W jaki sposób opodatkowuje się przychody z umowy zlecenia?
Czym jest umowa B2B i jakie są główne cechy umowy B2B zawieranej między dwiema firmami?
Kiedy może dojść do uznania umowy B2B za umowę o pracę?
Zawieranie umów - najważniejsze informacje
Przy zawieraniu umów, biura rachunkowe powinny pamiętać o kilku kluczowych kwestiach, które są istotne dla ich działalności i zapewnienia bezpiecznej współpracy.
Muszą dokładnie określić, czy umowa ma być zawarta w formie umowy zlecenia, umowy o dzieło czy umowy o pracę.
Muszą uwzględnić konsekwencje podatkowe i ubezpieczeniowe wynikające z zawarcia danej umowy, np. obowiązek opłacania składek ZUS czy wyliczanie podatku dochodowego.
Powinny zapewnić aby umowy były zgodne z obowiązującym prawem, w tym m. in. przepisami Kodeksu cywilnego, Kodeksu pracy.
Ebook "O czym pamiętać przy zawieraniu umów? - ważne informacje dla Biur Rachunkowych" to kompendium wiedzy, w którym są zawarte odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące zawierania umów oraz kluczowe elementy, na które należy zwracać uwagę podczas ich sporządzania. Pobierz darmowy ebook i dowiedz się więcej!
Polecamy: