Poradnik Przedsiębiorcy

Słowa kluczowe Google – jakie mają znaczenie?

Jeśli czytasz ten artykuł oznacza to, że prawdopodobnie jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony bądź proces ten jest w toku, a Ty z jakichś przyczyn nie jesteś zadowolony z efektu. Chcesz dowiedzieć się czym są słowa kluczowe? Jak dokonać optymalnego wyboru fraz kluczowych? Dlaczego słowa kluczowe Google odgrywają fundamentalną rolę w pozycjonowaniu? Przeczytaj nasz artykuł.

Słowa kluczowe Google zamiennie nazywane frazami kluczowymi to treść/forma zapytania, którą użytkownicy wpisują w pasek wyszukiwarki, poszukując konkretnych informacji, usług czy produktów w Google. W odpowiedzi na zapytanie internautów Google wyświetla propozycje stron internetowych, które ocenia jako najbardziej trafne i adekwatne. Na jakiej podstawie tworzony jest ranking stron Google? Tu zasadniczą rolę odgrywają słowa kluczowe. Odpowiedni dobór słów kluczowych Google, właściwe ich rozmieszczenie i nasycenie frazami kluczowymi treści strony, pozwala robotom wyszukiwarki ocenić stronę jako wartościową i odpowiadającą na konkretne pytanie użytkownika i tym samym wyświetlić ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe czy wpływają na pozycjonowanie strony?

Co robisz, gdy szukasz nowego kompletu opon zimowych lub potrzebujesz przepisu na prostą, szybką i tanią szarlotkę? Wpisujesz w pasek wyszukiwarki odpowiednie hasło z nadzieją, że Google wyświetli propozycje stron, które będą zawierały odpowiedź na Twoje pytanie. Skąd Google wie, że akurat dana strona internetowa będzie odpowiednia? Dzięki słowom kluczowym, których ty użyłeś pytając wyszukiwarki, a autor strony zamieścił je w witrynie. Brzmi dziecinnie prosto? Niestety rzeczywistość jest dużo bardziej złożona. 

Słowa kluczowe faktycznie mają fundamentalne znacznie w procesie pozycjonowania. Zastosowanie fraz kluczowych odpowiednio zamieszczonych w kodzie i treści strony pozwala wyszukiwarce Google odpowiednio „czytać” i kategoryzować strony internetowe tak, by wyświetlać najbardziej adekwatne, wartościowe i przydatne dla użytkownika wyniki.

Jest wiele składowych wypływających na ostateczną pozycję witryny w rankingu Google. Każda strona internetowa przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania, powinna zostać poddana optymalizacji czyli przystosowaniu do wytycznych Google, co pozwoli zwiększyć efektywność podejmowanych przez pozycjonera działań.

Słowa kluczowe Google a optymalizacja strony internetowej?

Jak już wspomnieliśmy, optymalizacja strony internetowej to proces przystosowania strony internetowej do wskazówek i wytycznych Google (które aktualizowane są na bieżąco). Podczas optymalizacji oceniony i poddany ewentualnym poprawkom zostaje kod i treść witryny. Jest wiele czynników, które brane są pod uwagę, jak choćby przystosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych, prędkość wczytywania strony czy certyfikat ssl. Jednak waga słów kluczowych, a w zasadzie ich odpowiedniego doboru i użycia w treści oraz kodzie strony jest wciąż nie do przecenienia w procesie pozycjonowania.