Czy i kiedy warto stosować monitoring internetu? Odpowiedź brzmi: zawsze! Szczególnie, jeśli jesteś właścicielem e-sklepu i chcesz dobrze wydawać swoje pieniądze.
Monitoring branży przydaje się w każdej dziedzinie. Nieważne, czy sprzedajesz produkty dla dzieci, czy ubrania. Jeśli nie monitorujesz, kontrolujesz, nie sprawdzasz, co robi konkurencja, to zostaniesz z tyłu. Monitoring to skuteczne narzędzie optymalizacji kosztów i weryfikacji swojej strategii. Dlaczego jest tak ważny w przypadku e-sklepów i co można z niego wyciągnąć?
Sprawdzaj, jak rozwija się konkurencja!
Monitorujesz media i sprawdzasz, co w branży świszczy? To dobrze, bo niektórzy konkurenci nie tylko rozwijają się bardzo szybko, ale przede wszystkim mają także bardzo innowacyjne pomysły, z których można czerpać inspiracje dla siebie.
Poprzez monitoring sprawdzisz: jakie produkty wprowadzają, czy tworzą tematyczny content, jak prowadzą swoje kanały social media, ile zbierają na nich fanów i co najbardziej interesuje ich klientów, czy klienci wystawiają opinie dla określonego sklepu.
Jeśli chcesz się rozwijać, nigdy nie zamykaj oczu na działania konkurencji. Pamiętaj, aby ich wyprzedzić musisz dobrze znać ich ofertę, by móc jeszcze lepiej dopasować swój produkt.
Szersze spojrzenie na problemy swoich klientów
Jeśli monitorujesz media wiesz, czego poszukują Twoi konsumenci. Odpowiedzią na pytania: co powinienem wprowadzić do oferty, czego brakuje, co jest niepotrzebne, będą tematyczne wpisy na forach, czy też rozmowy w grupach na Facebooku.
Monitoring naturalnych wpisów i komentarzy skieruje nas do faktycznego klienta i jego potrzeb. To znacznie cenniejsze źródło wiedzy, niż ogólne badanie rynku.
Monitoring internetu - co mówią o mnie?
Chcesz być marką ekspercką, pomocną, a przede wszystkim rzetelną? Dowiedz się z monitoringu mediów co, o Tobie mówią klienci. Z monitorowanych źródeł przeczytasz, które obszary Twojej działalności są odpowiednio zaopiekowane, a nad którymi należy jednak nieco popracować. Przede wszystkim jednak będziesz miał możliwość naprawy tych metod działania, które nie przynoszą upragnionych efektów.
Jeśli dowiesz się, że Twoja obsługa klienta kuleje, będziesz miał możliwość wprowadzenia nie tylko zmian personalnych, ale również organizacyjnych w zespole.
Co ważne, w miejscach, gdzie opinie nie są pozytywne, po wprowadzeniu zmian, będziesz mógł dodać komentarz od firmy, wyjaśniający daną kwestię i poprawiający wizerunek.
Kto jest moją grupą docelową?
Z monitoringu możesz się także dowiedzieć, kto jest Twoim klientem oraz konkurencji. Na tej podstawie lepiej dopasujesz swoje działania, komunikaty oraz skierujesz ofertę produktów do grona potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że odpowiednie wyznaczenie grupy docelowej to podstawa do osiągnięcia sukcesu firmowego. Jeśli będziesz kierował swój produkt do nieodpowiednich osób to nie tylko zmarnujesz budżet, ale przede wszystkim nigdy nie osiągniesz wysokich wyników sprzedażowych.
Czy monitoring mediów jest ważny? Oczywiście, że tak. Można powiedzieć, że to podstawa dla wszystkich działań marketingowych. Monitoring pozwala dobrze szacować szanse kampanii, wyprzedzać konkurencję oraz lepiej dopasować określony produkt do grupy docelowej.