Poradnik Przedsiębiorcy

Słowa kluczowe - jak dobrać odpowiednie?

Posiadanie własnej strony WWW wymaga, by spełniała ona warunki niezbędne, aby można było ją dobrze zoptymalizować oraz wypozycjonować. Niezależnie od tego, czy mamy na myśli blog, sklep online czy też stronę firmową. Ważne jest, aby strona była zawsze spójna i zawierała słowa kluczowe.

Jednym z podstawowych zabiegów, jaki musi być w tym celu przeprowadzony, jest dobór słów kluczowych. Co istotne – frazy te z pewnością nie mogą być przypadkowe. To fundament wszystkich działań SEO, które następnie wpływają na popularność witryny. Te słowa kluczowe, które wpisywane są przez internautów w celu wyszukania określonych informacji, usług czy produktów, należy umiejętnie dopasować.

Najważniejsze to dobrać odpowiednie słowa kluczowe

Zanim zaczniemy zastanawiać się, jak dobrać słowa kluczowe do strony, należy zdać sobie sprawę z ich podstawowego podziału. Otóż pierwsza grupa to frazy brandowe, odnoszące się do nazwy danej firmy. Druga grupa to ogólne słowa kluczowe, składające się najczęściej z jednego bądź z dwóch wyrazów. Ostatnią grupą są natomiast frazy typu long tail, składające się z więcej niż dwóch wyrazów. Warto mieć świadomość tego, że im mniej wyrazów ma dany zwrot, tym częściej jest poszukiwany przez użytkowników sieci. Z kolei zwroty z większą liczbą wyrazów są w mniejszym stopniu konkurencyjne.

Po zapoznaniu się z tym podziałem należy więc dokładnie zastanowić się, jakich fraz powinniśmy używać, jeśli tylko chcemy cieszyć się dużą liczbą wejść na stronę. Oto kilka konkretnych wskazówek:

– Sporządź listę oferowanych przez siebie usług bądź produktów.

– Korzystaj z sugestii podawanych w wyszukiwarkach WWW.

– Korzystaj z narzędzia Ubersuggest.

– Korzystaj z narzędzia keyword.io.

– Korzystaj z narzędzia Google AdWords Planner Słów Kluczowych.

Jeżeli wybierze się jedno z podanych w tekście narzędzi, to można mieć pewność, że trafnie zanalizuje się wszystkie słowa kluczowe. Są to wyszukiwarki proste w obsłudze, oparte na intuicyjnych wskazówkach. A dzięki nim bezsprzecznie można będzie trafnie dopasowywać słowa kluczowe, które zostaną przez nas wybrane.

Słowa kluczowe – o czym należy pamiętać?

Samo zastosowanie się do technicznych wskazówek to jednak nie wszystko. Należy bowiem pamiętać też o innych kwestiach, które mogą mieć niemały wpływ na proces decyzyjny związany z tym, jak dobrać słowa kluczowe. Chodzi mianowicie o to, aby zdawać sobie sprawę z konkurencyjności. Od tego zależy konkretny koszt wypozycjonowania strony na dane słowo kluczowe oraz czas, jaki to zajmie. Ocenienie konkurencyjności poszczególnych fraz to coś, czym powinni zająć się eksperci SEO. O ile każdy sam może skorzystać z narzędzi podanych we wcześniejszym akapicie, o tyle takie zadanie lepiej pozostawić profesjonalistom, którzy przyczynią się do tego, by nasza witryna była częściej odwiedzana i że będą z tym związane konkretne decyzje marketingowe internautów.

Czynniki wpływające na konkurencyjność słów kluczowych to: branża, liczba konkurentów, optymalizacja pod kątem SEO witryn konkurentów, a także liczba i jakość linków prowadzących do stron konkurentów.

Nie da się zaprzeczyć, że warto poświęcić więcej czasu na dobór słów kluczowych. Wysokie pozycjonowanie domaga się przeorganizowania listy fraz, a zastosowanie się do porad oraz skorzystanie z narzędzi wskazanych powyżej jest na to najlepszym sposobem. Dobór listy słów kluczowych najlepszej dla danej strony nie jest zadaniem łatwym. Wymaga pewnej wiedzy specjalistycznej z zakresu SEO. Niezbędne jest więc śledzenie skuteczności dotychczasowych słów kluczowych oraz weryfikowanie wyników w razie konieczności.

Jak dobrać słowa kluczowe – kwestie końcowe

Poza tym w kwestii doboru słów kluczowych należy także zastanowić się nad tym, czego unikać i jakich błędów nie popełniać. Dotychczasowe działania SEO wskazują na jeden z głównych czynników, jakim jest powstrzymanie się od prezentowania czegoś, czego de facto nie ma się do zaoferowania. Jeżeli nawet umieści się w robotach wyszukiwarek WWW trafne frazy, to użytkownicy po zajrzeniu na witrynę i przekonaniu się, że nie mają one odzwierciedlenia w rzeczywistości, nie będą chcieli więcej w to miejsce zajrzeć.

Możesz ocenić ten artykuł