0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Prawa konsumenta

Prawa konsumenta

Darowizna w III grupie podatkowej – na co zwrócić uwagę?

Darowizna w III grupie podatkowej to darowizna otrzymana przez osobę, która nie jest spokrewniona z darczyńcą. Czy wiesz jaka kwota jest wolna od podatku oraz ile wynosi opodatkowanie powyżej tej kwoty? Sprawdź w naszym artykule!

4 grudnia 2023

Prawa konsumenta

Koszty zastępstwa w postępowaniu cywilnym i egzekucyjnym - ile wynoszą?

Koszty zastępstwa w postępowaniu cywilnym i egzekucyjnym uzależnione są przede wszystkim od wysokości wartości przedmiotu sporu. W jakiej sytuacji je zastosować i kto może pełnić funkcję zastępcy w takiej sytuacji? Przeczytaj nasz artykuł i się dowiedz!

10 listopada 2023

Prawa konsumenta

Najniższa cena w ciągu 30 dni – jak ją prawidłowo prezentować?

Dyrektywa Omnibus nakłada na sprzedawców obowiązek informowania o najniższej cenie produktu, jaka obowiązywała w ciągu ostatnich 30 dni. Ma to chronić konsumentów przed nieuczciwymi praktykami. Jak powinna być prezentowana najniższa cena w ciągu 30 dni?

28 września 2023

Prawa konsumenta

Odrębne postępowanie w sprawach konsumenckich - nowe przepisy

Zmiany w kodeksie postępowania cywilnego oraz innych ustaw wprowadziły tak zwane odrębne postępowanie w sprawach konsumenckich. Kogo ono dotyczy i jaki wpływ ma takie postepowanie na próbę polubownego załatwienia sprawy przez przedsiębiorcę?

31 sierpnia 2023

Prawa konsumenta

Downsizing (inaczej shrinkflacja) a UOKiK

Sprzedawcy aby nie stracić klientów podwyżką cen uciekają się czasem do obniżenia wielkości opakowania zachowując dotychczasową cenę produktu. Takie zjawisko to downsizing. Omawiamy jakie prawa ma konsument przy zmianach cen przez sprzedawcę.

28 sierpnia 2023

Prawa konsumenta

Zwrot produktów - czy jest możliwy w każdym przypadku?

Prawo zwrotu towaru zostało wprowadzone głównie w kontekście sprzedaży internetowej i poza lokalem przedsiębiorstwa. Czy w takim przypadku zwrot produktów możliwy jest w ciągu 14 dni? Czy wszystkie produkty podlegają zwrotowi? Sprawdź w artykule!

18 lipca 2023

Prawa konsumenta

Oznaczanie współprac przez influencerów - czy jest obowiązkowe?

Oznaczanie współprac przez influencerów staje się coraz bardziej powszechne, co pozwala na uczciwe informowanie widzów o reklamie i umowie z firmą. UOKiK wydał zalecenia w tym zakresie, wskazując, że influencerzy nie powinni wprowadzać konsumentów w błąd.

12 lipca 2023

Prawa konsumenta

Zmiany w postępowaniu administracyjnym a likwidowanie barier prawnych

12 maja 2023 roku weszły zmiany mające na celu usprawnienie prac administracyjnych i prawnych. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na temat tego, jakie zmiany w postępowaniu administracyjnym zostały przewidziane w nowych przepisach.

7 lipca 2023

Prawa konsumenta

Sfałszowana umowa sprzedaży pojazdu - jakie konsekwencje?

Czy wiesz, jak wygląda zakup samochodu, gdy ma miejsce sfałszowana umowa sprzedaży pojazdu? Jakie są rodzaje fałszerstwa, jakie skutki prawne wywiera podrobienie takiej umowy? Kto jest wówczas właścicielem pojazdu przy sprzedaży? Odpowiadamy!

5 lipca 2023

Prawa konsumenta

Roszczenia względem banków z tytułu umów kredytowych zawieranych przez konsumentów w walucie obcej

Wziąłeś kredyt w obcej walucie i zastanawiasz się, kiedy zasadne są roszczenia względem banków? Jakie warunki musi spełniać umowa z bankiem, aby nie była sprzeczna z dobrymi obyczajami? Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń? Sprawdź!

4 lipca 2023

Prawa konsumenta

Umowa sprzedaży - wzór z omówieniem

Umowa sprzedaży (czasem nazywana umową kupna sprzedaży) to umowa wzajemna, zobowiązująca. Czy wiesz, jakie elementy powinna zawierać? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! Do pobrania darmowy wzór w formacie DOCX oraz PDF!

30 czerwca 2023

Prawa konsumenta

Wady fizyczne i prawne - czym są i jakie wiążą się z nimi uprawnienia?

Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kupujący może żądać obniżenia ceny, odstąpienia od umowy, wymiany lub usunięcia wady. Odpowiedzialność sprzedawcy nie wygasa w przypadku niezgłoszenia wady przez kupującego.

21 czerwca 2023

Prawa konsumenta

Umorzenie zobowiązań w upadłości konsumenckiej - jak je uzyskać?

Oddłużenie w upadłości konsumenckiej to proces, który ma na celu umorzenie zobowiązań upadłego konsumenta. Umorzenie takie może nastąpić w dwóch przypadkach, tj. bez ustalania planu spłaty wierzycieli oraz po wykonaniu planu spłaty wierzycieli.

20 czerwca 2023

Prawa konsumenta

Dyrektywa OMNIBUS a oferowane promocje i obniżki

Dyrektywa OMNIBUS ma na celu zwalczanie "pseudoobniżek" w handlu. Sklepy często stosowały nieuczciwe praktyki, obniżając cenę produktu, która ostatecznie była wyższa niż przed obniżką. Sprawdź, jakie obowiązki nałożyła na przedsiębiorców dyrektywa!

30 maja 2023

Prawa konsumenta

Zwrot kursu online - czy można dokonać jego zwrotu?

Sklepy online sprzedają nie tylko produkty z różnych miejsc na świecie, ale również kursy online. Jednak problem pojawia się, gdy klient chce zwrócić taki kurs. Czy możliwy jest zwrot kursu online? Sprawdź, czy w świetle dyrektywy OMNIBUS jest to możliwe!

29 maja 2023

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów