Dlaczego w swoich działaniach marketingowych warto analizować social media?

Wielkość tekstu:

Media społecznościowe są najistotniejszym kanałem komunikacji pomiędzy marką a konsumentem. Za ich sprawą możemy nie tylko odbywać w czasie rzeczywistym dyskusję z klientami, ale też poznać tendencje rynkowe i ocenić, co najlepiej przyczyni się do rozwoju popularności naszej marki. Sprawdź, w jaki sposób analiza social mediów i wdrażanie wysnutych wniosków może przyczynić się do rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.

Dlaczego analizowanie social mediów w marketingu jest tak istotne?

Media społecznościowe stanowią dziś wiodący sposób komunikacji. Za pośrednictwem Facebooka, Messengera czy Instagrama porozumiewa się znacznie więcej osób niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych połączeń telefonicznych czy SMSów.

Ponadto każdy użytkownik wspomnianych mediów społecznościowych w momencie zakładania konta wyraża zgodę na przetwarzanie informacji, związanych z jego upodobaniami oraz sposobem korzystania z portalu. My zaś jako przedsiębiorcy możemy z tych informacji skorzystać w celu odpowiedniego sprofilowania naszej kampanii marketingowej.

Narzędzia, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła

Choć Facebook umożliwia zapoznanie się ze wspomnianymi wyżej wskaźnikami za pośrednictwem Meta for Business, stosując specjalistyczne narzędzia spoza platformy jesteśmy w stanie działać znacznie efektywniej. 

NapoleonCat.com jest opracowanym z myślą o przedsiębiorcach, kompleksowym zestawem narzędzi do zarządzania social mediami. Narzędzie to obsługuje cały proces komunikacji firmy z klientem. Począwszy od publikacji i automatycznego planowania postów. Przez moderację komentarzy, wiadomości prywatnych, opinii, zarówno spod postów organicznych jak i reklamowych. Przy pomocy NapoleonCat skonfigurujemy automatyczne odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania – zarówno te docierające do nas jako wiadomości prywatne, jak i komentarze. NapoleonCat zawiera także moduł analityczny, gdzie codziennie możesz mierzyć i analizować efekty swoich działań na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn i YouTube. Analityka od NapoleonCat pozwala również monitorować profile marek konkurencyjnych i daje tym samym możliwość spojrzenia z góry na działania całej branży. Automatycznie generowane raporty, są zwieńczeniem całego procesu.

Wykorzystując narzędzie zautomatyzujemy obsługę Facebooka, Messengera Instagrama, LinkedIna, YouTube’a, Twittera i Google My Business, kontrolując wszystkie profile naszych marek z jednego miejsca.

social media

Poznaj skuteczność swojej marki

Dedykowane narzędzia do analityki social mediów pozwolą nam precyzyjnie zweryfikować, na ile skuteczne są nasze działania w mediach społecznościowych. Jest to o tyle istotne, że szybki czas reakcji i odpowiednia ilość danych pozwoli nam możliwie najwcześniej zakończyć nieskuteczne działania marketingowe i zająć się tym, co przynosi nam pożądany rezultat.

Inwestycja w tego typu wsparcie bardzo szybko zwróci się w postaci obniżonych kosztów działań marketingowych. Nie tylko odpowiednio wcześnie przerwiemy kampanie nie przynoszące zadowalających skutków – będziemy też mogli zająć się tworzeniem kampanii dla wąskiego grona odbiorców o najwyższym potencjale sprzedażowym.

Jak pozyskać informacje na temat naszych potencjalnych klientów?

NapoleonCat oddaje do naszej dyspozycji także moduł służący do analizy social mediów, dzięki któremu będziemy w stanie monitorować wybrane wskaźniki zaangażowania czy hashtagi i w oparciu o nie planować kolejne treści umieszczane na naszej firmowej stronie lub w płatnych kampaniach marketingowych.

Ponadto zyskamy możliwość analizowania działań konkurencji, uzyskując w ten sposób pełny obraz naszej niszy. Więcej informacji na temat możliwości analizy działań w social mediach znajdziesz pod adresem https://napoleoncat.com/pl/funkcje/analityka/.

 

social media


Kreatywność podstawą sukcesu w social mediach

Dzisiejszy internauta widział naprawdę wiele – chcąc zdobyć i utrzymać jego uwagę musimy podejmować nieszablonowe działania. Najlepiej, kiedy osadzone są one w rzeczywistości, w której funkcjonuje nasz odbiorca.

Nawiązywanie do najbardziej aktualnych tematów i przetwarzanie ich w materiał na branżowego posta lub spot reklamowy może być doskonałym sposobem na promocję – o ile tylko zrobimy to z wyczuciem. Więcej na temat właściwego wykorzystywania aktualnych wydarzeń w strategii marketingowej znajdziesz w poradniku dostępnym pod adresem https://napoleoncat.com/pl/blog/real-time-marketing/.

Dzięki dostosowaniu działań w social mediach do upodobań naszych odbiorców szybko zdobędziemy ich sympatię i łatwiej skłonimy osoby obserwujące nasz firmowy profil do udostępniania publikowanych przez nas treści. Tworzenie wartościowego contentu przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi analitycznych pozwoli nam na szybkie wypracowanie strategii działania, która najlepiej przyczyni się do naturalnego rozwoju naszej marki.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów