Poradnik Przedsiębiorcy

Grupy sprzedaży - inne oblicze marketingu na Facebooku

Czy myślisz, że skutecznie wykorzystujesz Facebook w działaniach marketingowych swojej firmy? Często w social media marketingu uprawianym na tym największym serwisie społecznościowym pomijana jest rola grup. W szczególności grupy sprzedaży mogą się okazać dla twojego biznesu bardzo użyteczne - zwłaszcza, że Facebook poczynił niedawno pewne ułatwienie w ich odszukaniu i kreowaniu. Dowiedz się zatem, jak wykorzystać dla twojej firmy potencjał zawarty w grupach na Facebooku!

Grupy sprzedaży na Facebooku

Od niedawna, gdy wejdziesz na swój fanpage na Facebooku, w panelu po lewej stronie, w sekcji Ulubione, możesz zobaczyć niewielką zieloną ikonę z umieszczonym obok napisem Grupy sprzedaży. Po kliknięciu pojawia się okno, na którym widzisz listę grup sprzedażowych położonych w pobliżu twojej obecnej lokalizacji. Przy każdym rekordzie znajduje się przycisk Dołącz do grupy. Oczywiście możesz zmieniać lokalizację na umieszczonej obok mapie, a Facebook będzie odnajdował grupy sprzedaży dla konkretnego regionu lub miejscowości.

Czym w ogóle są grupy sprzedaży? Najprościej tłumacząc, to rodzaj grup na Facebooku skupionych głównie na kupnie/sprzedaży/wymianie towarów lub usług. Od pewnego czasu portal stara się możliwie uprościć korzystanie z nich - na początku 2015 r. w grupach sprzedaży pojawiły się specjalne przyciski Sprzedaj coś, które pozwalają na łatwe utworzenie oferty sprzedażowej danego produktu. Dzięki temu mini kreatorowi bez problemu możesz zamieścić w swoim ogłoszeniu nazwę i opis produktu, jego cenę oraz określić formę przesyłki lub dostarczenia. Dodatkowo w prosty sposób można również edytować post z ofertą i oznaczyć, że został sprzedany.

Jak tworzyć grupy sprzedaży?

Na samym początku musisz utworzyć na Facebooku grupę. W panelu po lewej stronie, w sekcji Grupy, klikasz na Utwórz grupę. Wówczas pokaże ci się okno, takie jak widzisz na załączonym screenie. Zamieszczasz w formularzu nazwę grupy sprzedaży oraz pierwszych członków - osoby, do których zostanie wysłane zaproszenie dołączenia do niej. Ustalasz, czy ma być ona publiczna, zamknięta czy tajna. Gdy już utworzyłeś grupę, na jej stronie głównej kliknij znajdujący się w prawym górnym rogu przycisk z trzema kropkami i wybierz opcję Edytuj ustawienia grupy. Następnie, klikasz Wybierz typ grupy, wybierasz pozycję Kupno, sprzedaż, handel i zatwierdzasz. Na koniec zapisujesz wprowadzone zmiany.