Poradnik Przedsiębiorcy

Porównywarka cenowa towarzyszem każdych zakupów

W ostatnich latach rynek e-commerce rozwija się coraz prężniej. W dodatku coraz więcej osób przekonuje się do zakupów w sieci. Wiele sklepów oferuje jednak te same produkty, dlatego warto korzystać z porównywarek cenowych. I to zarówno w przypadku konsumenta, jak i firmy!

Pandemia sprawiła, że jeszcze częściej korzystamy z Internetu, gdy potrzebujemy danego towaru. Jest to wygodne, szybkie, a w dodatku mamy lepsze możliwości porównania cen produktów. W tym ostatnim przypadku ułatwiają nam to porównywarki cenowe. 

Porównywarka cenowa - korzyści dla kupującego

Witryny porównujące ceny są nieocenionym źródłem informacji dla osób, które chcą zaoszczędzić pieniądze przy następnym zakupie. Witryny te pozwalają użytkownikowi porównać ceny i funkcje wielu różnych

sprzedawców w celu znalezienia najlepszej oferty.

Korzystanie z porównywarek niesie korzyści nie tylko finansowe. Przede wszystkim możemy zapoznać się z opiniami innych użytkowników, którzy już zakupili interesujący nas towar. Często niska cena nie jest najważniejszym wyznacznikiem, na który powinniśmy patrzeć.

Pamiętajmy, że klienci doceniają możliwość wyboru. Zaletą Internetu jest szeroki dostęp do rozmaitych ofert. W ten sposób buduje się również świadomość konsumencką. Lepiej orientuje się w kwestii atrakcyjności cen za dany towar, a dzięki wystawianym opiniom wie się także, na jakie aspekty powinno się zwracać uwagę podczas zakupu. To cenna wiedza, którą łatwo zdobyć dzięki tym internetowym narzędziom.

Sklepy internetowe też potrzebują porównywarek

Różne badania pokazują, że podczas zakupów w sieci aż 80% Polaków korzysta z porównywarek cenowych. Oznacza to, że przedsiębiorcy sprzedający swój towar powinni dołożyć wszelkich starań, aby za ich pośrednictwem promować swój towar.

Marketing sklepów internetowych często opiera się na porównywarkach. A przynajmniej jest jedną z jego części składowych. Nie ma się czemu dziwić – w ten sposób rośnie rozpoznawalność naszej marki. Wzrasta także ruch na naszej witrynie. To wymierne korzyści, które doceniają osoby działające na rynku e-commerce.

Jak podaje porównywarka cen Asortimo, sprzedawcy, którzy dodali sklep do tamtejszej bazy, obniżyli koszt swoich kampanii Google Ads o 20% (CSS). Ponadto ich strony internetowe również zyskały, ponieważ pozycjonowanie SEO zostało wzmocnione za pomocą linków dofollow. 

Czy da się żyć bez porównywarek?

Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, okazuje się, że porównywarki znacząco ułatwiają zakupy zarówno konsumentom, jak i sprzedawcą. Ci pierwsi dostają możliwość łatwego sprawdzenia najlepszej oferty, ci drudzy zaś mają znacznie ułatwione dotarcie do swoich odbiorców.

W przypadku konsumentów ciężko o wskazanie jakichkolwiek wad korzystania z porównywarek internetowych. W przypadku sklepów można wspomnieć o tym, że umieszczenie w bazie danych kosztuje, jednak jest to niewielka cena, gdy spojrzy się na liczne korzyści. 

W czasach tak dynamicznego rozwoju rynku e-commerce porównywarki cen stały się niezbędnym narzędziem. I bardzo dobrze, w końcu ułatwiają nam one zarówno zakup towaru, jak i jego sprzedaż.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny