Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Pozycjonuj się lokalnie – zalety posiadania wizytówki w mapkach Google

Wielkość tekstu:

Prowadzisz biznes i chciałbyś wypromować go lokalnie? Mimo iż strona internetowa może Ci w tym pomóc, dodatkowych klientów pozyskasz również dzięki dodaniu swojej firmy do wizytówek Google Maps. Obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania pozwala bowiem na zaprezentowanie oferty użytkownikom, którzy poszukują konkretnych usług i produktów, znajdujących się blisko ich aktualnej lokalizacji.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie, czyli promowanie oferty za pośrednictwem wizytówek w mapkach Google, to opcja, z której może skorzystać każdy przedsiębiorca. Rozwiązanie to spisuje się najlepiej w przypadku małych oraz średnich firm, których działalność jest silnie związana z rynkiem lokalnym. Kogo to dotyczy? Chociażby fryzjerów, mechaników samochodowych, właścicieli hoteli, restauracji, czy też gabinetów kosmetycznych. Innymi słowy: wszystkich, którzy świadczą usługi, bądź też oferują produkty w konkretnym miejscu i których biznes opiera się na lokalnej społeczności.

Dzięki skorzystaniu z wizytówek w mapkach Google potencjalni klienci będą mogli za pomocą niemal jednego kliknięcia sprawdzić adres Twojej firmy, godziny otwarcia lokalu, dojazd oraz opinie, które wystawili już inni klienci. Do swojej wizytówki możesz także dodać zdjęcia z geograficznymi meta tagami, które pojawią się w mapach Google Street View, a nawet umożliwić wirtualny spacer po lokalu, który pozwoli na zwiedzenie go „od środka”.

Wizytówka to w pewnym sensie skondensowana w pigułce wiedza dotycząca Twojej firmy. Kumuluje ona kluczowe informacje dla potencjalnego klienta, który poszukuje Twojej oferty. Jeśli dostarczysz mu precyzyjne i przekonujące odpowiedzi, masz większe szanse, że zainteresuje go Twoja oferta i odwiedzi Cię stacjonarnie.

Era mobilnego Internetu

Prężnie rozwijający się rynek urządzeń mobilnych – takich jak smartfony i tablety – a także coraz łatwiejszy i tańszy dostęp do internetu, sprawiły znaczny wzrost wyszukań za pomocą narzędzi wyposażonych w moduły GPS, które znają naszą dokładną lokalizację.

Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, Google ulepsza algorytm lokalnych wyników wyszukiwania, między innymi tak, aby prezentować im firmy znajdujące się najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Jeśli zatem któryś z potencjalnych klientów znajdzie się niedaleko Twojego lokalu i wpisze w wyszukiwarkę zapytanie dotyczące właściwej branży, prawdopodobnie wyświetli mu się Twoja wizytówka Google Maps. Umieszczone w niej rzetelne i przejrzyste informacje wraz z odpowiednim wsparciem SEO sprawią, że firma stanie się bardziej widoczna w obrębie Twojego miasta i pozwoli na pozyskanie większej liczby klientów, a także łatwiejsze odnalezienie jej fizycznej lokalizacji.

Pamiętaj, że Google stawia na prostotę i wymierne korzyści dla użytkownika. Przejrzyste i rzetelne informacje w Google Maps zdecydowanie mają największą wartość, ponieważ wpływają bezpośrednio na jego komfort. Algorytmy Google automatycznie rozpoznają, czy zapytanie ma charakter lokalny, czy też nie. Następnie podsuwają najlepsze wyniki wyszukiwania, w tym te dotyczące firm znajdujących się w pobliżu aktualnej lokalizacji użytkownika, oszczędzając mu żmudnego przekopywania się przez kilkadziesiąt linków i sprawdzania odległości fizycznych adresów na mapie.

Nierówna walka z gigantami

Mała lub średnia firma, taka jak Twoja, zapewne dysponuje mniejszym budżetem na profesjonalne działania marketingowe niż jej wielka, ogólnokrajowa konkurencja. Z tego powodu trudno będzie Ci zdobyć zadowalające wyniki z samych wyszukiwań organicznych. Na szczęście wyszukiwanie lokalne działa na Twoją korzyść, ponieważ rządzi się zupełnie innymi prawami. Tutaj liczy się odległość miejsca, w którym aktualnie znajduje się potencjalny klient, od siedziby Twojej firmy. W ten sprytny sposób możesz wygrywać z większą konkurencją, nawet mimo dużo niższego budżetu reklamowego.

Pamiętaj: Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę, wypróbuj możliwości, jakie dają Ci wizytówki Google Maps. Stawiając na ukierunkowane lokalnie działania marketingowe, ściągasz do siebie klientów z okolicy, dla których korzystanie z usług firmy znajdującej się w pobliżu jest wygodne i pozwala na zbudowanie trwałej relacji firma-konsument. Rozpocznij już dziś: zarejestruj się w mapkach Google i zacznij docierać do konsumentów!

Agencja SEO i Content Marketingu - Content Solutions

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów