Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Strona błędu 404 sposobem na ucieczkę internauty

Każdemu z nas zapewne nie raz podczas przeglądania stron w internecie przytrafiła się strona błędu:

Strona błędu 404W pierwszym momencie konsternacja - co to jest? Gdzie ja jestem? Co to za błąd? Zastawialiście się, jaka była wówczas wasza reakcja?

Zdecydowana większość zapewne zamknęła okno przeglądarki, sądząc, że to jest to miejsce, do którego nie powinno się trafić. Przecież to nie jest to, czego szukam.

Rodzi się w tej sytuacji pytanie - czy jesteśmy w stanie coś z tym zrobić? Czy internauta wystraszony widokiem “404 not found” - typowej informacji strony błędu, to przypadkiem nie jest nasz potencjalny klient lub czytelnik? W końcu, czy możemy pozwolić sobie na jego utratę z takiego na pozór błahego powodu oraz czy jesteśmy w stanie jakoś temu zaradzić?

Odpowiedzią na tego rodzaju problem jest właśnie strona błędu, na której skupimy się w dzisiejszym artykule.

Strona błędu - co to jest?

Dla internauty strona błędu to najzwyczajniej strona internetowa, do której trafił z błędnego odnośnika zmieszczonego w sieci czy też z błędnie wpisanego adresu url w oknie przeglądarki. To podstrona serwisu, która już może nie istnieje i - jeśli otwierający ją internauta nie znajdzie na niej odpowiedniej zachęty do pozostania na stronie i przejścia na inną podstronę - może być odsłoną pierwszą i zarazem ostatnią wizytą w tym właśnie miejscu.

Czy strona błędu jest potrzebna?

W związku z faktem, że standardowe strony błędu, na które można trafić w internecie, wyglądają mało atrakcyjnie, wielu potencjalnych internautów zamyka stronę. Z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego okazuje się to sporym ryzykiem, gdyż faktycznie wiąże się to utratą okazji na dokonanie przez danego użytkownika zakupu. Dlatego sam fakt takich konsekwencji pokazuje, jak istotne znaczenie może mieć posiadanie dobrze opracowanej strony błędu. Patrząc pod kątem użytkowników, którzy mogą poczuć zagubienie, widząc informacje o błędzie oraz z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarki, posiadanie strony błędu okazuje się zasadne. Warto więc opracować ciekawą alternatywę dla tych, którzy trafią w takie miejsce na naszej witrynie, z którego będę mieli okazję mimo wszystko wejść na nasz serwis i ewentualnie skorzystać z oferty. To miejsce w serwisie można wykorzystać także do tego, aby zachęcić i przyciągnąć uwagę internauty, nie pozwalając mu tak łatwo uciec. Główną ideą przyświecającą stronie błędu jest zatrzymanie zagubionego w serwisie internauty dzięki niestandardowości i użyteczności, więc warto tego elementu dopilnować także u siebie.

Strona błędu u największych

Jak się okazuje nie zawsze najwięksi na rynku gracze zaskakują innowacyjnością w każdym aspekcie. Przykładem mogą być strony błędu największych na rynku krajowym i zagranicznym serwisów.

Choćby strona błędu największej wyszukiwarki, która wprawdzie nie jest bardzo bogatą stroną, ale nie można zaprzeczyć, że występuje i spełnia przypisaną jej rolę.

 Strona błędu Google