Ostatnie artykuły autora:
Zakup kawy przy prowadzeniu jednoosobowej działalności gospodarczej
Czy mogę wpisać w koszty fakturę wystawioną za zakup kawy jeśli prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą? To pytanie może się często nasuwać przedsiębiorcom. Czytając nasz artykuł, dowiesz się wszystkich informacji na ten temat!
3 marca 2025
Reverse charge na fakturach od zagranicznego kontrahenta
Adnotacja „reverse charge” oznacza odwrotne obciążenie VAT, czyli przeniesienie obowiązku rozliczenia podatku ze sprzedawcy na nabywcę. Jakie zdarzenia dokumentuje faktura z adnotacją reverse charge otrzymana od zagranicznego kontrahenta? Sprawdź!
26 lutego 2025
Sprzedaż środka trwałego a wycofanie majątku na cele prywatne
Prowadząc działalność podatnicy wykorzystują środki trwałe które mogą sprzedać lub wycofać na cele prywatne. Jakie dokumenty należy posiadać aby sprzedaż środka trwałego przebiegła prawidłowo? Jak podatkowo rozliczyć taką transakcję sprzedaży? Sprawdź!
25 lutego 2025
Rozliczenie zasiłku chorobowego w zeznaniu rocznym
Jak przeprowadzić rozliczenie zasiłku chorobowego w zeznaniu rocznym osoby, która prowadzi działalność? Dowiedz się!
19 lutego 2025
Kwartalne rozliczanie VAT w 2025 roku - jakie niesie korzyści?
Wielu przedsiębiorców staje przed dylematem, z jaką częstotliwością rozliczać się z US? Tradycyjnie, czyli w okresach miesięcznych, czy zastosować kwartalne rozliczanie VAT? Dowiedz się, jakie zalety ma rozliczanie podatku VAT w sposób kwartalny!
5 lutego 2025
Kasa fiskalna - kto ma obowiązek jej posiadania?
Zmieniające się przepisy zawężają działy, w których możliwe jest stosowanie zwolnienia z kasy fiskalnej. Kto jest zobowiązany do zamontowania kasy fiskalnej w działalność? Przeczytaj artykuł i sprawdź, kiedy w działalności wymagana jest kasa fiskalna!
4 lutego 2025
Zwolnienie podmiotowe z VAT w 2025 roku a usługi księgowe
Limit zwolnienia podmiotowego z VAT wynosi 200 000 zł wartości sprzedaży. Co ważne, należy pamiętać, że zwolnienie podmiotowe z VAT nadal nie jest dostępne dla wszystkich przedsiębiorców. Czy zwolnienie podmiotowe z VAT obejmuje usługi księgowe? Sprawdź!
17 stycznia 2025
Zerowa zaliczka na podatek dochodowy - zasady rozliczenia
Podatnicy rozliczający podatek dochodowy za pomocą skali podatkowej lub podatku liniowego bądź w formie zryczałtowanej muszą wpłacać do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy. Sprawdź, co zrobić, gdy wyjdzie zerowa zaliczka na podatek dochodowy!
10 stycznia 2025
Zapłata za faktury z rachunku małżonka – czy można ująć w kosztach?
Czy zapłata za faktury z rachunku małżonka wpływa na ujęcie wydatku w kosztach podatkowych w działalności gospodarczej?
20 grudnia 2024
Wigilia firmowa jako koszt firmowy i przychód pracownika
Wigilia firmowa organizowana przez przedsiębiorców to coraz popularniejsze wydarzenie. Powstaje zatem pytanie, czy wydatki poniesione na wigilię firmową mogą stanowić koszt uzyskania przychodu? Sprawdź, odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
17 grudnia 2024
- ZUS (spółki akcyjne, spółki z o.o., spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje)
- Podatek dochodowy
- PIT 4
- PIT 8A
- ZUS (jednoosobowa działalność gospodarcza, spółki: cywilne, jawne, partnerskie, kamandytowe, komandytowo-akcyjne)
- VAT 7
- VAT 7K
- VAT UE (elektroniczna)
Najchętniej czytane
- Darowizna w najbliższej rodzinie w 2026 roku - czy należy ją opodatkować?
- Minimalna stawka godzinowa 2026 r. - ile wynosi i jak ją ustalić?
- Wniosek o urlop macierzyński i rodzicielski 2026 r. - darmowy wzór z omówieniem
- Wzór PIT-2 (9) 2026 do pobrania z instrukcją wypełnienia
- Badania lekarskie pracowników – co się zmienia w 2026 roku?
Wzory dokumentów
Patronaty
Festiwal I ❤️ Marketing & Technology ponownie zagości w stolicy wielkopolski!
Rewolucja w PIP od 8 lipca. Nowe narzędzie, które może uchronić pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
HR Tech World 2026 – technologie, które zmieniają przyszłość HR
HR Workshop Week 2026: Trzy dni intensywnej praktyki dla branży HR
SEO Vibes Summit ’26 już w maju – ruszyła promocja Last Call na wszystkie bilety! Zobacz wszystkie