Poradnik Przedsiębiorcy

Serwis Księgowy

Prowadzisz działalność sezonową? Dowiedz się jak amortyzować swoje środki trwałe

amortyzacja w działalności sezonowej Często bywa tak, że przedsiębiorcy prowadzą swoją działalność tylko przez część roku podatkowego. Do takich sezonowych działalności można zliczyć: zimowe odśnieżanie czy letnie zbiory owoców czytaj dalej

Reklama na firmowym samochodzie w kosztach podatkowych

reklama na samochodzie firmowym Umieszczanie reklam na samochodach firmowych przez podatnika jest dobrym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. czytaj dalej

Podatek od nieruchomości możesz ująć w kosztach

podatek od nieruchomo?ci Podatek od nieruchomości jest podatkiem lokalnym pobieranym przez samorządy gminne. Płacą go nie tylko osoby prywatne, ale również firmy. czytaj dalej

Wydatki na zieleń wokół firmy jako koszt uzyskania przychodu

Ziele? wokó? firmy w koszta Przedsiębiorcy posiadający siedzibę swojej działalności na wydzielonej działce należącej do nich mają prawo do pielęgnacji i dbania o tereny zielone wokół budynku. czytaj dalej

Zmiany w amortyzacji środków trwałych

Zmiany w amortyzacji środków trwałych Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie zmian w zakresie możliwości przyspieszenia amortyzacji środków trwałych. Przepisy przychylne podatnikom miałby obowiązywać już od 2014 roku. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej. czytaj dalej

Jak udokumentować w KPiR nieodpłatne nabycie towarów?

nieodp?atne nabycie towarów Zgodnie z art. 24a ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatkową księgę przychodów i rozchodów mogą prowadzić osoby fizyczne, czytaj dalej

Wydatki na minimalizowanie strat a koszty uzyskania przychodu

wydatki na minimalizowanie straty Czasami zdarza się tak, że w toku prowadzonej działalności przedsiębiorcy stają w obliczu sytuacji, kiedy muszą podjąć pewne kroki, by zabezpieczyć interesy swojej firmy, czytaj dalej

Zareklamowanie wadliwego środka trwałego

reklamacja ?rodka trwa?ego W działalności gospodarczej może zdarzyć się sytuacja, że używane w niej środki trwałe będą wymagały wymiany gwarancyjnej ze względu na awarię, czy też wadliwość sprzętu. czytaj dalej

Jakie dokumenty księgowe trzeba wydrukować zamykając okres rozliczeniowy?

Dokumenty księgowe - jak należy je przechowywać? Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą zobowiązani są do przechowywania dokumentacji. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie dokumenty księgowe trzeba wydrukować zamykając okres rozliczeniowy a które można przechowywać w formie elektronicznej. czytaj dalej

Ujemne różnice kursowe w kosztach firmy

Przedsiębiorcy, którzy wystawiają faktury w walutach obcych, powinni pamiętać o obowiązku dwukrotnego przeliczania wartości na złotówki. czytaj dalej

Jak prawidłowo przechowywać dokumenty i dowody księgowe?

Dowody księgowe - jak należy je przechowywać Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą zobowiązani są do przechowywania dokumentacji księgowej. Jak prawidłowo przechowywać dokumenty i dowody księgowe? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat. czytaj dalej

Podatek od nieruchomości podczas zawieszenia działalności

Podatek od nieruchomości w trakcie zawieszenia działalności Podatnicy muszą pamiętać o tym, że podczas zawieszenia działalności gospodarczej, podatek od nieruchomości jest obowiązkowy do zapłaty. Czy gmina może uchwalić niższe stawki podatku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat. czytaj dalej

Limit obrotów do korzystania z kasy fiskalnej - jak go ustalić?

Limit obrotów a kasa fiskalna Jak ustalić limit obrotów do korzystania z kasy fiskalnej i czym jest zwolnienie przedmiotowe oraz podmiotowe? A co w sytuacji rozpoczęcia sprzedaży w trakcie roku podatkowego?Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat. czytaj dalej

Czy do ewidencjonowania opłat bankowych wystarczy tylko wyciąg?

Przedsiębiorcy, którzy posiadają (praktycznie niezbędny w obecnych czasach) rachunki bankowe może zaliczyć w koszty uzyskania przychodu wydatki związane z prowadzeniem konta w banku. czytaj dalej

Faktura zbiorcza - kiedy można ją wystawić?

Przedsiębiorca będący podatnikiem VAT może wystawić fakturę zbiorczą dla udokumentowania kilku odrębnych dostaw towarów czytaj dalej

Przeglądy kas rejestrujących

Dowiedz się, jakie są zasady przeprowadzania przeglądów technicznych kas rejestrujących. czytaj dalej

Różnice kursowe w ujęciu podatkowym

Coraz łatwiejsza wymiana handlowa z kontrahentami zagranicznymi powoduje, że polscy przedsiębiorcy częściej decydują się na podejmowanie współpracy z zagranicą. czytaj dalej

Jak rozliczać wykorzystywanie samochodów na potrzeby działalności gospodarczej?

Wykorzystywanie samochodów w działalności gospodarczej podatników powoduje wiele komplikacji. Dla poprawności rozliczeń podstawowe znaczenie ma podział na samochody osobowe oraz pojazdy inne. czytaj dalej

Przekazanie towarów na potrzeby reklamy

Prowadząc działalność gospodarczą należy liczyć się z koniecznością reklamy swoich produktów. W inny sposób klienci nie dowiedzą się o istnieniu firmy, czytaj dalej

Ogrodzenie nieruchomości w kosztach firmowych

Czy przedsiębiorca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na wykonanie ogrodzenia nieruchomości? czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Dokonuję sprzedaży wysyłkowej, w jaki sposób ująć koszty wysyłki towaru na fakturze sprzedażowej?
Zobacz odpowiedź eksperta