Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat akta osobowe pracowników

2019-04-23

Prawo pracy

Akta osobowe pracownika - jak należy je prowadzić

Elektroniczne akta osobowe Przedsiębiorcy zatrudniający przynajmniej jednego pracownika mają obowiązek założenia mu teczki dokumentującej cały przebieg zatrudnienia. Jak prowadzić akta osobowe pracownika? Z ilu i jakich części się składają? Dowiedz się więcej z naszego artykułu! czytaj dalej

Dokumenty księgowe - jak długo spółka ma je przechowywać?

Ile lat przechowywać dokumenty księgowe Dokumenty księgowe ze względu na swój charakter dowodu rzeczowego, muszą być archiwizowane przez firmy. Kwestia przechowywania dokumentacji firmowej została szczegółowo uregulowana przez ustawę o rachunkowości. Dowiedz się więcej! czytaj dalej
2017-01-19

Prawo pracy

Akta osobowe w formie elektronicznej - czy to dozwolone?

Akta osobowe w formie elektronicznej - czy to dozwolone? Obowiązkiem każdego pracodawcy jest kompletowanie i przechowywanie teczek osobowych zatrudnionych pracowników. Czy akta osobowe zawsze trzeba prowadzić w formie papierowej czy dozwolona jest forma elektroniczna? Poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Czy istnieje obowiązek prowadzenia akt osobowych pracowników zatrudnianych w oparciu o umowę zlecenie?

obowiązek prowadzenia akt osobowych Czy zatrudnianie pracowników w oparciu o umowę zlecenie generuje obowiązek prowadzenia akt osobowych dla nich tak jak w przypadku osób zatrudnianych w oparciu o umowę o pracę? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2016-03-08

Prawo pracy

Stosunek pracy - cz. I

stosunek pracy Czy stosunek pracy odnosi się do osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej? Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę? Sprawdź! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej