Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat choroba pracownika

Choroba pracownika nie zawsze chroni przed zwolnieniem

Choroba pracownika nie zawsze chroni przed zwolnieniem Choroba pracownika nie zawsze uchroni go przed zwolnieniem. Pracownicy na zwolnieniu lekarskim podlegają ochronie, jednak są sytuacje, w których pracodawca może zakończyć współprace z chorym pracownikiem. Więcej o nich dowiesz się z naszego artykułu! czytaj dalej
2019-05-16

Prawo pracy

Choroba pracownika podczas dnia wolnego za pracę w niedzielę i święta

Choroba pracownika w dniu wolnym udzielonym za pracę w niedzielę i święta Kodeks pracy przyznaje pracownikom prawo do dni wolnych od pracy w niedziele i święta. W sytuacji, gdy pracownik wykonuje pracę w weekend może otrzymać dzień wolny w tygodniu. Jak jest rozliczana choroba pracownika w dniu wolnym? Sprawdź czytając artykuł! czytaj dalej

Podstawa wynagrodzenia chorobowego przy zmianie wymiaru etatu

Podstawa wynagrodzenia chorobowego Jaki wpływ na podstawę wynagrodzenia chorobowego ma zmiana umowy w związku ze zmianą wymiaru etatu? czytaj dalej

Choroba pracownika - wskazówki dla pracodawcy

Choroba pracownika - jakich formalności należy dokonać? Choroba pracownika wiąże się z pewnymi obowiązkami, które należą zarówno do pracownika jak i pracodawcy. Jakich formalności trzeba dokonać gdy pracownik choruje? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat rozliczenia absencji pracownika! czytaj dalej

Nieobecność w pracy - jak ją usprawiedliwić

nieobecność w pracy Nieobecność w pracy może zdarzyć się każdemu pracownikowi. Ważne jednak aby podać pracodawcy powód swojej absencji. W przeciwnym razi będzie ona potraktowana jako nieusprawiedliwiona nieobecność w pracy. Przeczytaj i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej