Dzień Darmowej Dostawy to akcja mająca zachęcić jak największe grono polskich internautów do zrobienia zakupów przez internet. Akcja organizowana jest od 2009 roku jako odpowiednik amerykańskiego Free Shipping Day.
Dzień Darmowej dostawy - jak to działa?
W trakcie Dnia Darmowej Dostawy sklepy internetowe biorące udział w akcji oferują wszystkim swoim klientom bezpłatną dostawę zakupów, niezależnie od wartości zamówienia czy sposobu jego dowodu. Darmowa dostawa ma zachęcić osoby, które do tej pory nie dokonywały zakupów online, jak również dotychczasowych klientów, do regularnych sprawunków. Ryzyko nieudanej transakcji ograniczone jest do minimum, gdyż każdy ze sklepów biorących udział w akcji jest weryfikowany przez organizatora. Listę sklepów, która jest na bieżąco aktualizowana, można znaleźć na oficjalnej stronie akcji. Ponieważ Dzień Darmowej Dostawy przypada zawsze na początku grudnia, jest idealnym sposobem na łatwe i tanie świąteczne zakupy.
Dzień Darmowej Dostawy to zysk dla e-sklepów
Z roku na rok coraz więcej sklepów internetowych włącza się do akcji Dnia Darmowej Dostawy, obecnie liczba ta sięga ponad 2500. Według danych organizatora, serwisu eKomercyjnie.pl, podczas ostatniej edycji (2 grudnia 2013) ponad 3 miliony potencjalnych klientów przeszło z oficjalnej strony akcji do sklepów, które odnotowywały tego dnia zwiększony ruch. Dla sklepów była to doskonała okazja do pozyskania nowych klientów, jak również i do promocji swojej marki. W akcji oprócz sklepów internetowych wzięły też udział firmy zajmujące się zagadnieniami e-handlu oraz marketingu internetowego, co tak naprawdę połączyło intensywnie rozwijającą się w Polsce branżę e-commerce. Wraz z postępującą cyfryzacją coraz więcej produktów będzie kupowanych w internecie, a takie wydarzenia jak Dzień Darmowej Dostawy umożliwią sklepom internetowym pozyskanie lojalności klienta, wzmocnienie swojego brandu na rynku e-commerce oraz przyspiesznie rozwoju wewnętrznego.