Poradnik Przedsiębiorcy

Jak stać się rozpoznawalnym w swojej branży?

Artykuł zewnętrzny

Autorka: Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl

Samo zdobycie pracy często nie wystarcza. Chcemy się rozwijać, zdobywać nowe znajomości i stać się rozpoznawalnymi w branży. Skorzystanie z poniższych wskazówek może w tym pomóc - nie będziesz już jedynie anonimową osobą w swoim sektorze, a staniesz się znany oraz szanowany za swój profesjonalizm.

Pomyśl sobie „ja”!

Obecnie media interesują się każdym aspektem życia i każdą związaną z nim dziedziną. Można powiedzieć, że zawsze tak było. Jednak od tych kilku lat, kiedy media to już nie tylko TV i prasa, masz ogromną szansę rozreklamowania siebie jako profesjonalnej marki. Mamy Internet, a dzięki niemu szereg narzędzi i możliwości. Dzięki jego sile każdy może stać się osobą rozpoznawalną poprzez własne blogi, strony, wirtualne znajomości. Nie bój się, bądź pewny siebie i wierz w siebie – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Te cechy przydadzą się w procesie budowania profesjonalnego wizerunku w sieci.

Branże kreatywne

Aby zostać zapamiętanym, bez względu na to, w jakim sektorze pracujesz, musisz zrobić coś nowego, nietuzinkowego, zauważalnego, można powiedzieć nawet – spektakularnego. undefined

W tym przypadku większe szanse na stanie się osobą rozpoznawalną mają osoby pracujące w branżach, gdzie kreatywność jest najbardziej pożądaną cechą. Są wśród nich m.in. reklama, moda, architektura. Z sektorami tymi związane są liczne nagrody, konkursy, plebiscyty, nagradzające najbardziej pomysłowe i oryginalne osoby oraz ich projekty.

Branże mniej kreatywne

W tym przypadku zadanie jest oczywiście trudniejsze. Jednak zasada pozostaje ta sama – twoje imię musi być kojarzone z czymś nowym, wcześniej niespotykanym. Brak hucznych konkursów czy plebiscytów w twojej branży nie musi oznaczać, że twoje pomysły, publikacje czy projekty będą zawsze trafiały jedynie do szuflady szefa – tłumaczy Małgorzata Majewska. Im więcej owoców twojej pracy trafi chociażby do Internetu – tym lepiej dla ciebie. Mogą to być strony branżowe, ale także portale społecznościowe, na których zainteresujesz laików swoją branżą i pracą w niej, a opublikowane przez ciebie projekty czy pomysły – zainspirują innych.

Zostanie „branżowym rzecznikiem”

Twoje nazwisko będzie z pewnością znane, jeśli zostaniesz rzecznikiem. Rzecznikiem swojej firmy, swojego działu bądź znanym i chętnie wypowiadającym się w mediach ekspertem branży.

Jeśli masz coś ciekawego i nietuzinkowego do powiedzenia na temat pewnych wydarzeń w twojej branży – działaj. Początkowo będzie to wiązało się z pytaniem poszczególnych mediów o chęć zasięgnięcia twojej opinii czy oceny, ale z czasem – to media same będą prosiły cię o wypowiedź na konkretny temat. 

Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz oraz jaki sposób autopromocji swojego nazwiska wykorzystasz – pamiętaj, że jest to proces czasochłonny. Zostanie ekspertem czy osobą rozpoznawalną ze względu na profesjonalizm jest zupełnie inne niż zostanie celebrytą. Dlatego musisz pamiętać, że proces ten musi zająć trochę czasu – opisuje Małgorzata Majewska. Aby ludzie i media przekonały się do ciebie, twoich wypowiedzi, idei czy projektów – musisz być cierpliwy. A cierpliwość to jedna z najważniejszych części składowych profesjonalizmu. Nie szukaj więc na siłę skandalu, nie twórz go. Nie rozprzestrzeniaj plotek, nie próbuj być plotkarskim „rzecznikiem” swojej branży, a osobą słowną, uczciwą i taką, która po prostu inspiruje.