Poradnik Przedsiębiorcy

Jak skutecznie zarabiać na blogu firmowym?

Coraz więcej firmy wybiera content marketing i decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. I to nie byle jakiego, tylko takiego, na którym nie zabraknie potrzebnych i fachowych treści dla odbiorców. Takie blogi to skarbnica wiedzy dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o danej branży ze względu na zainteresowania, czy podobną ścieżkę kariery. 

Wiele pisze się o blogach firmowych w kontekście zdobywania klientów, budowania społeczności, pozycji w wyszukiwarce Google, czy dbaniu o wizerunek eksperta, jednak to jeszcze nie wszystko. Na blogach firmowych można również świetnie zarabiać!

Możliwości jest naprawdę wiele, począwszy od współprac z firmami, wpisów sponsorowanych, afiliacji, czy zarabiania na własnych produktach za pośrednictwem bloga. W artykule przedstawiamy najpopularniejsze sposoby zarabiania na blogu firmowym.

Wpisy sponsorowane

Jeśli Twój blog jest coraz lepiej rozpoznawalny i gromadzi się wokół niego społeczność to prędzej, czy później otrzymasz propozycję współpracy. Jedną z częstszych jest stworzenie wpisu sponsorowanego bądź umieszczenie gotowego na blogu. Zazwyczaj taki wpis dotyczy testu usług, informacji o produkcie, czy innych informacji o charakterze promocyjnym. 

Wpisy sponsorowane mogą być tworzone przez autora bloga firmowego, jak i kogoś innego. W takim przypadku są tylko wysyłane do autora bloga i gotowe do umieszczenia. Warto indywidualnie ustalać warunki takich współprac, jak i mądrze je dobierać. Powinny być to firmy, które mogą potencjalnie zainteresować Twoich odbiorców, jak i te, z których jesteś zadowolony. W innym przypadku można zarobić, jednak przy okazji stracić zaufanie swojej społeczności.

Afiliacje

Afiliacja polega na współpracy, której korzyści odnosi reklamodawca, który chce zwiększyć sprzedaż swoich produktów, jak i wydawca, polecający produkty i zarabiający na nich ustaloną prowizję od sprzedaży. Tym samym podstawą afiliacji jest polecanie. Istnieją specjalne programy, w których rejestrujesz swoją stronę. Za pośrednictwem stron stworzysz link polecający i umieszczasz go w swoim artykule. Gdy ktoś wchodząc na

Twojego bloga kupi określoną rzecz poprzez Twój link, to dostajesz prowizję od sprzedaży.

Nawet małe blogi mogą zacząć od tej formy zarabiania. Od samego początku warto polecać to, co nam się sprawdziło i naprawdę lubimy. Im większe zaufanie swojej społeczności ma bloger, tym więcej może zarobić na afiliacji.

Własne produkty

Jeszcze kilka lat temu blogerzy zarabiali głównie na współpracach z markami. Od pewnego czasu można zauważyć odmienny trend. Twórcy internetowi inwestują we własne produkty, jako źródło stałego i pewnego zarobku. Ogromną popularnością cieszą się produkty elektroniczne, które są tanie w wytworzeniu, generują jednorazowe koszty, jak i bez problemów można świetnie zautomatyzować ich sprzedaż. Tym samym produkty elektroniczne często stają się źródłem dochodu pasywnego.

Wielu twórców w ten sposób tworzy własne prężnie rozwijające się biznes online oparte na blogach i przestaje być uzależnionymi od współpracy z markami. To rozwiązanie pozwala na większą swobodę twórczą i pozwala tworzyć dokładnie to, czego oczekują odbiorcy bloga.

Pisanie bloga firmowego może być jednocześnie pasją, promocją, jak i sposobem na zarabianie. Nie warto się ograniczać, tylko tworzyć wartościowe treści, pomagać innym, jak i na tym zarabiać. Na swojej wiedzy i pasji już wiele osób zbudowało świetne biznesy, kto wie, może też dołączysz do ich grona?