Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Przez żołądek do serca, a przez automatyzację do sprawnej sprzedaży i obniżenia kosztów!

Wielkość tekstu:

Nie trzeba pieczołowitej analizy tematu, aby zrozumieć analogię tego, co dzieje się w kuchni, do tego co każdego dnia odbywa się w obsłudze e-commerce. W obu obszarach na przestrzeni lat zmieniło się niemal wszystko, ale to właśnie tytułowa automatyzacja wniosła nową jakość zarówno do realizacji kuchennych obowiązków, jak i działania e-biznesów każdej wielkości. 

To dlatego dzisiaj już chyba nikt nie wyobraża sobie przyrządzania posiłków bez pomocy miksera, blendera, czy innych urządzeń kuchennych. Dlaczego więc tak wielu sprzedawców nadal nie wykorzystuje potencjału, jaki niesie automatyzacja sprzedaży i obsługi zamówień?

Zapraszamy Cię do e-commerce od kuchni, aby podzielić się z Tobą gotowym przepisem na usprawnienie sprzedaży i obniżenie kosztów. Zostań z nami do końca, a przekonasz się, jak nowoczesne narzędzia do automatyzacji sprzedaży pozwolą Ci dotrzeć prosto do serca klientów, niczym najsmaczniejszy deser!

Czym jest automatyzacja e-commerce?

Mówiąc najprościej: automatyzacja e-commerce jest kluczem do tego, aby to Twój biznes pracował dla Ciebie, a nie odwrotnie. Dokładając do tego fakt, że konkurencja z dnia na dzień staje się coraz większa, znalezienie sposobów na utrzymanie przewagi jest koniecznością. Dobrze przemyślana i wdrożona do procesów sprzedażowych automatyzacja jest tym sposobem. Dodatkowo pozwala Ci zaoszczędzić czas i poświęcić go na to, co naprawdę ważne.

Dla lepszego zrozumienia tematu zapraszam Cię do krótkiej refleksji: pomyśl, ile razy czułeś wdzięczność za to, że nie musisz podgrzewać obiadu na kuchence. Wystarczy włożyć danie do mikrofalówki i dzieje się magia, a Ty możesz w tym czasie przygotować napój, czy porozmawiać z bliskimi. Tak w dużym uproszczeniu działa automatyzacja w e-commerce - realizując zadania w tle i uwalniając Twoje zasoby.

Wprowadzając do swojej sprzedaży wsparcie w postaci gotowego narzędzia z modułami, które automatyzują przepływy pracy i komunikują się ze sobą — zawsze zyskujesz (i to więcej niż myślisz):

  • stajesz się bardziej produktywny, 
  • unikasz ludzkich błędów, 
  • poprawiasz doświadczenia klientów,
  • zbierasz dokładne dane,
  • obniżasz koszty prowadzenia biznesu,
  • po prostu: rozwijasz sprzedaż!

Aby uświadomić Ci sens takiej strategii działania jeszcze bardziej — w tym artykule omówimy kluczowe obszary automatyzacji dla e-commerce oraz wskażemy gotowy sposób na ich wprowadzenie do Twojej obsługi sprzedaży.

Automatyzacja e-commerce w praktyce — jak się za to zabrać?

Zacznij usprawniać swój biznes e-commerce od kuchni — automatyzując przepływy pracy, które nie wymagają uwagi człowieka. Chcąc Ci to ułatwić, wytypowaliśmy powtarzalne zadania pochłaniające zbyt dużo czasu sprzedawców i podajemy gotowy pomysł na ich zautomatyzowanie. Dzięki narzędziom do automatyzacji obsługi sprzedaży i realizacji zamówień, takich jak Apilo — będziesz mógł wykorzystać cenny czas tam, gdzie generuje on największą wartość.

Aktualizacja stanów magazynowych i cen na żywo

Kolejny raz sprzedałeś produkt, którego nie masz już w magazynie? To jeden z najczęstszych powodów negatywnych opinii ze strony klientów korzystających z zakupów online. Polegając na manualnej aktualizacji danych dotyczących stanów, nie jesteś w stanie uniknąć takiej sytuacji. Nową jakość wnosi tutaj aktualizacja stanów magazynowych w czasie rzeczywistym — co bazuje na wdrożeniu technologii, która umożliwia śledzenie, przeglądanie i zarządzanie poziomami zapasów w każdym podpiętym do narzędzia kanale sprzedaży.

Ten poziom kontroli stanów magazynowych poprawia odporność łańcucha dostaw, dzięki czemu możesz reagować na popyt, uzupełniać zapasy na czas, przygotowywać się na nieoczekiwane zdarzenia i utrzymywać płynne funkcjonowanie firmy, równocześnie poprawiając pozytywne doświadczenia klientów. Natomiast aktualizacja cen na żywo pozwoli Ci na zachowanie konkurencyjności oraz dynamiczne dopasowywanie się do trendów, warunków i potrzeb rynku.

[Analogia] Pomyśl o inteligentnych lodówkach, dzięki którym nie musisz pamiętać o liście zakupów. Jednak o ile w kuchni jest to po prostu przydatna pomoc, tak pilnowanie stanów magazynowych i cen w e-commerce to już konieczność.

Obsługa magazynu za pomocą skanera kodów kreskowych

Mimo wszystkich swoich zalet, szybka i bezbłędna synchronizacja stanów magazynowych na nic się nie zda, jeśli nie będzie działać w parze z automatyzacją samej obsługi realizacji zamówień. Dlatego narzędzia, jak wspomniane Apilo, zapewniają równocześnie dostęp do modułu pozwalającego na obsługę skanera, gdzie dzięki połączeniu działania czytnika kodów kreskowych z zadaniami automatycznymi można nie tylko z łatwością zapanować nad tym, co dzieje się na magazynie, ale też realnie przyspieszyć wysyłkę zamówień, co oczywiście w bezpośredni sposób przekłada się na zadowolenie klientów.

Automatyzacja obsługi magazynu za pomocą skanera kodów kreskowych pozwala sprowadzić wiele rutynowych czynności do konieczności wykonania jedynie 2 kliknięć, w tym: wystawianie faktur i etykiet, wysyłkę e-maili z fakturą, czy zmianę statusu zamówienia.

[Analogia] Zastanów się, o ile dłużej trwałyby zakupy spożywcze, gdyby nie wykorzystywanie kodów kreskowych w sklepach podczas codziennych sprawunków. Teraz przełóż to na dziesiątki, setki, a nawet tysiące zamówień w swoim e-commerce i związane z ich obsługą procesy, a zrozumiesz, jak wiele czasu możesz zaoszczędzić, wprowadzając taką automatyzację magazynu.

Zadania automatyczne dopasowane do sprzedawcy

Akcje automatyczne dostępne z poziomu narzędzi do obsługi sprzedaży pozwalają realizować nawet bardzo złożone operacje wyłączając konieczność bezpośredniego zaangażowania z Twojej strony.

Przykładowe zadania automatyczne:

  • autoresponder wiadomości i dyskusji Allegro,
  • automatyczna zmiana statusu dla zamówień opłaconych w późniejszym terminie,
  • automatyczne zwroty płatności oraz prowizji dla zamówień anulowanych,
  • automatyczna zmiana statusu dla zamówień pobraniowych,
  • wygenerowanie FV, wysyłka maila do kupującego,
  • automatyczna zmiana statusu dla zamówień opłaconych.

Moduł zadań automatycznych dostępny w Apilo wyróżnia się wysoką elastycznością. Możesz go dostosować dokładnie do swoich potrzeb, co pozwoli Ci na realne zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności oraz znaczne przyspieszenie procesów okołosprzedażowych. To Ty ustalasz, jakie zadania Cię interesują, równocześnie pozwalając narzędziu na ich bezobsługową realizację.

[Analogia] Jakość, którą wniosły do naszych kuchni wszystkie urządzenia wielofunkcyjne, robi niezmienne wrażenie. Możemy je dzisiaj konfigurować tak precyzyjnie, że następnie wystarczy jedynie wybrać odpowiedni program, aby przyrządzały dla nas gotowe danie. To daje subtelne wyobrażenie o tym, co dla Twojego e-commerce mogą zrobić dopasowane do Twoich potrzeb zadania automatyczne.

AI w automatyzacji e-commerce

Jeszcze do niedawna słysząc słowa „sztuczna inteligencja”, pierwszą rzeczą, jaka przychodziła nam na myśl, był szalony zabieg fabularny, zwykle występujący w filmach i powieściach science fiction. Jednak dzisiaj AI to już integralna część naszej codzienności skupiona wokół koncepcji algorytmów i technologii uczenia maszynowego, które stanowią podstawę automatyzacji — tak samo w naszych kuchniach, jak i e-biznesach.

Tym samym sztuczna inteligencja wychodzi z pomocą do sprzedawców na wiele sposobów. Jednym z bardziej interesujących jest wykorzystanie możliwości flagowego narzędzia AI — Chatu GPT w generowaniu opisów produktów i ofert, które jak wiadomo stanowią kluczowy element, pomagający w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Apilo wykorzystało tę możliwość w sposób bardzo przystępny i intuicyjny, udostępniając dedykowany moduł Generator Opisów Produktów i Ofert z Chat GPT dla wszystkich sprzedawców. Dzięki niemu bez posiadania jakiejkolwiek specjalistycznej wiedzy o AI, czy promptach — możesz w kilka sekund wygenerować unikalne treści sprzedażowe, oszczędzając czas i bez trudu dopasowując parametry opisów do preferencji klientów i własnych potrzeb.

[ANALOGIA] Tak, jak nie sposób wymienić w jednym artykule wszystkich możliwości AI dla automatyzacji e-commerce, niemożliwością jest w jednym zdaniu wykazać, jak wiele sztuczna inteligencja wnosi do upraszczania zadań w kuchni, co już od dawna tyczy się nie tylko komercyjnych usług gastronomicznych. 

Wiele funkcji, jedno narzędzie — czy w e-commerce to również możliwe?

Jednym z największych rewolucyjnych ułatwień w kuchni — czyli takich, które całkowicie zmieniły krajobraz obowiązków, są wszelkie urządzenia wielofunkcyjne. Ich geniusz polega na zintegrowaniu w jednym miejscu palety funkcji, dzięki czemu bez zajmowania dodatkowego miejsca w często ograniczonej przestrzeni są w stanie zapewnić kompleksowe rozwiązanie wielu codziennych zadań - od wyrabiania ciasta po siekanie warzyw.

Okazuje się, że takie narzędzia integrujące obszerne możliwości w zakresie automatyzacji istnieją również dla branży e-commerce. Wspomniane już Apilo jest tego przykładem — pozwala w jednym miejscu spiąć wszystkie kanały sprzedaży i zapanować nad ich obsługą od a do zet, oczywiście z wykorzystaniem możliwości automatyzacji, zarówno tych wspomnianych powyżej, jak i wielu innych, o których przydatności możesz przekonać się, testując narzędzie za darmo przez 21 dni. 

To właśnie czyni wejście na nowy poziom e-biznesu tak dostępnym dla każdego. Bez względu na to, czy dopiero startujesz ze sprzedażą na jednym wybranym marketplace, czy prowadzisz równolegle e-commerce na wielu rynkach i w sklepie internetowym — łącząc to wszystko w jednym narzędziu zawsze zyskujesz: oszczędzasz czas, obniżasz koszty — po prostu rozwijasz biznes. Technologia przejmuje rutynowe zadania, dzięki czemu Ty już nie musisz się nimi… przejmować!

Automatyzacja to nie wszystko — czyli jak nie zatracić smaku w ferworze odkrywania możliwości nowych technologii?

Automatyzacja to odciążenie sprzedawcy od ogromnego ciężaru obowiązków. Jednak oczywiście mogą pojawić się i sceptyczne głosy wskazujące na fakt, że w tym wszystkim gdzieś zatraca się czynnik ludzki, zanika relacja sprzedawca-klient, czy też nawet pozbawia nas faktycznego wpływu na procesy. Obawy przed zmianą — ludzka rzecz. 

Jednak nic bardziej mylnego! Najlepszym dowodem na to niech będzie ostatnia analogia e-commerce do kuchni, gdzie mimo obecności zrobotyzowanych rozwiązań wciąż kropka nad „i” należy się kucharzowi, który nadaje potrawie smak i charakter. Automatyzacja sprzedaży jest dokładnie tym samym. Decydując się na nią, nie tracisz kontroli, ale dzięki ułatwieniu sobie pracy i uwolnieniu zasobów masz więcej czasu na to, co potrafisz robić najlepiej: sprzedawać i rozwijać biznes.

Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów