Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Najczęstsze błędy przy wyborze agencji SEO, które mogą kosztować Twój biznes

Wielkość tekstu:

Jeśli prowadzisz biznes online, nie ulega wątpliwości, że ruch organiczny, z którego pozyskujesz klientów, jest niezwykle opłacalną drogą prowadzącą do sprzedaży i wzrostu wyników. Widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania może być game changerem w rywalizacji z konkurencją i zdobywaniu konwertujących klientów. Gdy chcesz poprawić SEO, współpraca z agencją SEO może być łatwiejszym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem niż tworzenie zespołu i zatrudnianie specjalistów wewnętrznie. Jak zrobić to dobrze, aby osiągnąć zamierzone efekty bez zbędnych wydatków? Przedstawiamy najczęstsze błędy przy wyborze agencji SEO, które mogą kosztować Twój biznes.

Jak wybrać agencję SEO i uniknąć kosztownych błędów?

Wybór odpowiedniej agencji SEO to spore wyzwanie, zwłaszcza, że współpraca tego typu musi być długofalowa, by móc zobaczyć i ocenić efekty pracy. Dlatego najtańsza oferta SEO nie zawsze oznacza najlepszą jakość. Ważna jest równowaga między ceną a jakością usług. Oto najczęstsze błędy popełniane przy wyborze agencji SEO oraz kilka wskazówek, które mogą ułatwić podjęcie właściwej decyzji. 

Najczęstsze błędy przy wyborze agencji SEO – czego unikać?

Zastanawiając się, jak wybrać agencję SEO, warto wiedzieć, jakie są najczęstsze błędy w tym procesie. Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto sprawdzić referencje i opinie agencji SEO? Brak weryfikacji referencji może prowadzić do problemów z jakością usług. Agencja, która dobrze pozycjonuje własną stronę i inwestuje w skuteczne reklamy, może pozyskiwać wielu klientów, ale to nie gwarantuje wysokiego poziomu usług. Wielu właścicieli firm ulega pokusie, by rozpocząć współpracę z danym partnerem SEO wyłącznie na podstawie atrakcyjnej ceny. Nie tędy droga. Czasami atrakcyjne stawki mogą być jedynie wabikiem na kolejnego klienta. Przedsiębiorca staje więc przed wyzwaniem, jak prawidłowo ocenić zaufanie do danej agencji. Polecamy wybór takiej agencji, która jest aktywna w środowisku SEO. Co to oznacza? 

Czy doświadczenie w branży SEO ma znaczenie?

Każdy może założyć firmę, stworzyć odpowiedni marketing, pozyskiwać nowych klientów i zlecenia. Tobie potrzebni są jednak specjaliści ze sporym doświadczeniem w branży SEO. Dlatego warto zorientować się, na przykład jakie firmy uczestniczą aktywnie w branżowych konferencjach SEO. Kto pojawia się często jako ekspert na wystąpieniach SEO czy szkoleniach. Środowisko SEO, jak i w wielu innych branżach, jest hermetyczne – wystarczy wejść na grupy na Facebooku lub LinkedIn poświęcone SEO w Polsce, żeby dowiedzieć się, jakich firm unikać. I nie chodzi tutaj o wykańczanie konkurencji czy niezdrową rywalizację firm oraz specjalistów SEO. Polecamy więc rozeznanie się w różnych firmach SEO nie tylko przez pryzmat wyszukiwarki, ale też specjalistycznych grup i rzetelnych opinii innych fachowców. Jeśli w taki sposób nie znajdziesz odpowiedniej agencji, to przynajmniej dowiesz się, których unikać.  

Agencja SEO dla Twojej firmy – na co zwrócić uwagę, by uniknąć błędów?

Jakie konsekwencje może mieć brak jasnej strategii SEO? Przejrzysta strategia i zrozumienie metod pracy agencji są kluczowe dla długoterminowego sukcesu kampanii. Jednak, w jaki sposób dana agencja może przygotować skuteczną strategię SEO, jeśli nie ma rozeznania w branży, w której działasz? Tutaj więc pojawia się kluczowy czynnik przy wyborze agencji. Doświadczenie w danej branży. Niektóre agencje nie mogą pochwalić się współpracą dla danych firm ze względu na umowy o poufności, jakie zawarły z klientem. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by dopytać, czy kiedykolwiek obsługiwali klienta z twojej branży, a jeśli tak, czy mogą przedstawić jakieś case study lub specyfikę pracy. Podczas rozmowy szybko wyczujesz, czy pracownik agencji SEO wie o czym mówi i faktycznie ma rozeznanie w branży, w której operujesz. Takie doświadczenie po stronie agencji może okazać się kluczem do sukcesu przy długoterminowej współpracy. 

Pułapki przy wyborze agencji SEO – jak nie popełnić kosztownego błędu?

Czy sposób rozliczania efektów ma znaczenie? Oczywiście! Warto dokładnie przedyskutować model rozliczeń i współpracy. Co z tego, że dana agencja obieca np. sto nowych fraz w top 10, skoro będą to frazy niesprzedażowe lub takie, z których poza wyświetleniami w wyszukiwarce Google, nie pozyskasz kalorycznego ruchu? Warto umówić się, na jakich konkretnie adresach url twojego serwisu ci zależy, co firma ma wypozycjonować, na jakie frazy chcesz być widoczny. Podobnie jest z link buildingiem. Niektóre firmy stosują niekorzystne umowy dla klienta, oferując linki z własnych serwisów, by po zakończeniu współpracy po prostu je usunąć. Zadbaj o odpowiednie zapisy, by linki były ważne przez określony czas lub dożywotnio. 

Mamy nadzieję, że te kilka wskazówek pomoże ci w procesie wyboru agencji, który tak jak wskazaliśmy jest bardzo ważny, ponieważ z firmą świadczącą usługi SEO zwiążesz się na dłuższy okres. Przez ten czas można wiele zyskać, ale stracone szanse już trudno odrobić. Dlatego postaw na agencję SEO z doświadczeniem, tak aby od samego początku podążać właściwą drogą do wzrostu Twojego biznesu.  

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów