Poradnik Przedsiębiorcy

Jak napisać ogłoszenie o pracę na profesjonalny portal ogłoszeniowy?

Potrzeba znalezienia pracownika w dzisiejszych czasach to ogromne wyzwanie, które wymaga od pracodawcy sporej energii, ponoszenia kosztów, ale też konsekwencji w szukaniu idealnego kandydata. W jaki sposób powinniśmy zwiększyć swoje szanse na znalezienie idealnego kandydata? Poprzez napisanie odpowiedniego ogłoszenia o pracę. Co powinno zawierać ogłoszenie o pracę na profesjonalny portal ogłoszeniowy i gdzie powinniśmy je umieścić?

Dlaczego należy przyłożyć się do napisania ogłoszenia o pracę?

Spróbujmy sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki wpływ na udaną rekrutację ma dobre i atrakcyjne ogłoszenie o pracę na profesjonalny portal ogłoszeniowy. To właśnie to krótkie ogłoszenie stanowi wizytówkę naszej firmy i tak naprawdę decyduje o tym, ile osób zdecyduje się na zaaplikowanie na stanowisko. Ta pierwsza linia kontaktu może z jednej strony spowodować, że użytkownik czytający ogłoszenie będzie zachwycony estetyką i oprawą graficzną, jednak ze względu na małą ilość konkretów nie zdecyduje się na aplikacje. Z drugiej strony ogłoszenie o pracę może być bardzo konkretne, jednak warstwa wizualna odpycha pracowników.

Jeśli zależy nam na szybkim i efektywnym znalezieniu pracownika, musimy wyważyć oba te obszary oraz zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia idealnego kandydata, publikując ofertę pracy na jak największej liczbie portali ogłoszeniowych. 

Jakie elementy muszą znaleźć się w profesjonalnym ogłoszeniu o pracę?

Co bezwzględnie powinno pojawić na ogłoszeniu o pracę? Przede wszystkim informacja o proponowanym stanowisku, wraz z pełną jego nazwą. Dobra oferta powinna zawierać krótką notkę na temat organizacji. To element, nad którym nie należy się zbytnio rozwodzić. Rzadko kiedy pracownicy analizują tę część ogłoszenia o pracę.

Kandydaci jednak bardzo dokładnie analizują sekcję z wymaganiami stanowiskowymi. To w tym miejscu powinniśmy zawrzeć wszelkie informacje, czego oczekujemy od pracowników, jakie umiejętności i kompetencje kandydat powinien mieć, uwzględniając zarówno te techniczne, jak i nietechniczne. 

Oczywiście żadna oferta pracy nie może obyć się bez informacji na temat tego, co firma oferuje w zamian za objęcie stanowiska w firmie. Nie chodzi tylko o wynagrodzenie, ale też wszystkie benefity dodatkowe takie jak możliwość pracy zdalnej, opieka medyczna, karta multisport i wiele innych. 

Konkrety, konkrety i jeszcze raz konkrety

Co w największym stopniu odstrasza kandydatów od zgłoszenia swojej aplikacji na naszą ofertę pracy? Przede wszystkim brak konkretów. Każdy, kto decyduje się na tak poważny życiowy krok, jak zmiana pracy chce wiedzieć wszystko, co istotne o nowym pracodawcy, jego nowym stanowisku, oczekiwaniach wobec niego, a także wszelkich korzyściach wynikających ze zmiany pracy. 

Zgodnie z analizami setek ofert pracy ustalono, że dla kandydatów kluczowe informacje to te związane z wynagrodzeniem, wymaganiami, a także zakresem obowiązków. W przeszłości próżno było szukać w ogłoszeniach informacji na temat widełek wynagrodzenia. To na szczęście zmienia się w czasie i teraz coraz częściej możemy doszukać się takiej informacji w wielu ofertach pracy. Niewykluczone, że na przestrzeni kilku następnych lat dane o wynagrodzeniu będą obowiązkową częścią każdego darmowego ogłoszenia o pracę. 

Jeśli nie podajemy konkretnych danych o stanowisku, jakie proponujemy, nie możemy się dziwić, że mało kto zadecyduje o kupnie kota w worku.

Czy warto wzorować się na najlepszych? 

Co, jeśli nie mamy doświadczenia w tworzeniu dobrych i przekonujących ofert pracy? To nic takiego. Każdy pracodawca kiedyś musi stworzyć swoje pierwsze ogłoszenie. Na szczęście obecnie każdy z nich ma ogromne pole do inspirowania się ofertami największych firm. 

Przeglądając efektowne oferty pracy dużych organizacji z branży IT czy z innych branż możemy sami nabrać chęci na zaaplikowanie na to stanowisko. Z czego bierze się ten fenomen? Z perfekcyjnego projektu ogłoszenia o pracę. Największe firmy nie poprzestają jedynie na zawarciu precyzyjnych informacji o ofercie i dbałości o warstwę estetyczną. By skusić docelowego kandydata do zaaplikowania, potrzeba czegoś więcej. 

Chodzi tu między innymi od odpowiedni przekaz, który ma trafić do konkretnego odbiorcy. Jak to rozumieć? Mając już wolne stanowisko, stwórzmy sobie modelowego pracownika, biorąc pod uwagę jego wiek, wykształcenie, zainteresowania i cechy charakteru, które z pozycji pracodawcy byłyby idealne. Pod takiego modelowego kandydata, zwanego w metodyce personą powinniśmy napisać ogłoszenie o pracę. Stosując taki wybieg, szybko zauważymy, że odzew będzie znacznie większy niż w przypadku suchego ogłoszenia o pracę wypełnionego konkretnymi informacjami. 

Czy warto korzystać z usług profesjonalnych portali ogłoszeniowych? 

Gdy ogłoszenie o pracę zostało stworzone, czas na opublikowanie go. To kolejny dylemat, którego doświadczy każdy pracodawca poszukujący kandydata na nowe stanowisko. Na którym z portali umieścić ogłoszenie? Najlepiej na każdym. 

Im więcej serwisów będzie zawierało naszą ofertę, tym szersze grono osób przeglądających różne serwisy zwróci uwagę na oferowaną przez nas pracę. Warto skupić się jednak na tych profesjonalnych portalach ogłoszeniowych, które agregują dane o wszystkich dostępnych ofertach pracy. To właśnie tego typu serwisy, zawierające aktualne oferty pracy z całej Polski mają największy zasięg i charakteryzują się największą popularnością. 

Czy w takim razie warto korzystać z tych serwisów, które oferują odpłatne umieszczenie ogłoszenia o pracę? Tak, jeśli bardzo nam zależy na jak najszybszym wypełnieniu wolnego wakatu. Takie płatne usługi gwarantują lepszą widoczność ogłoszenia, a także wypromowanie go. Takie płatne ogłoszenia są przydatne również w momencie, gdy poszukujemy doświadczonego specjalisty, który powinien charakteryzować się wąską dziedziną wiedzy. Ogłoszenie o pracę na profesjonalny portal ogłoszeniowy jest więc wart zachodu.