Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Slogan reklamowy, czyli jak wygrywać na polu bitwy marketingowców

W świecie marketingu i reklamy bardzo trudno jest się wybić na wyżyny i stać się rozpoznawalną marką. Na to, jak będziesz postrzegany i jak bardzo rozpoznawalny, ma wpływ wiele aspektów. Dobry slogan reklamowy może dać Ci przepustkę do świata biznesu i pokonać konkurentów w walce o klienta. Zakładając firmę, najczęściej zaczynamy właśnie od skonstruowania hasła reklamowego, które umożliwi nam zaistnieć i stać się rozpoznawalnym. W dużej mierze to od niego zależy, jak będziemy postrzegani i z czym kojarzeni. Tworząc zlepek umiejętnie dobranych słów, możemy w szybki sposób stać się marką, która prześlizgnie się przez tłum konkurentów w naszej branży.

Każda firma powinna mieć swoje hasło i slogan reklamowy. Nie należy jednak mylić tych dwóch pojęć, które niestety często są ze sobą utożsamione. Brak tej wiedzy często sprowadza się do popełniania wielu podstawowych błędów w budowaniu wizerunku swojej marki. Rozróżniając te dwa pojęcia i tworząc chwytliwy slogan reklamowy oraz wyróżniające nas hasło, możemy stać się pionierami w obrębie branży, w której pracujemy.

Slogan reklamowy - jak odróżnić przesłankę i motto marki?

Slogan reklamowy zawiera przede wszystkim unikalne informacje, które wyróżniają Twoją firmę. Widniejące obok znaku towaru krótkie zdanie, które jest bezpośrednio nastawione na grupę docelową, to właśnie wspomniane hasło reklamowe. Nie może być ono skomplikowane i trudne do zapamiętanie. Musi silnie oddziaływać na konsumentów, którzy z łatwością będą w stanie przytoczyć jego treść już po pierwszej styczności z nim. Uwypukla on walory produktu oraz podkreśla cechy, które sprawiają, że jesteś wyjątkowy i oryginalny. To ono jest przesłanką marki i wyraża jej misję i idee. W nim powinno być zawarte to, co powoduje, że masz przewagę nad konkurencją, np.

Przykład 1.

Meble w drewnie – KLOSE (meble)

Slogan reklamowy to motto firmy. Często zawiera pewne obietnice oraz oddziałuje na emocje odbiorców. Jest to w pewnym sensie nasz znak firmowy, z którym jesteśmy utożsamiani. Może to być jedno słowo, jak również krótki apel. Slogan buduje wizerunek marki i jest silnie z nią związany. Tworząc go na początku naszej działalności, nie powinniśmy go zmieniać Przykładem może być slogan firmy Nike: Nike – Just do it.

Slogan reklamowy - od pomysłu do realizacji

Na początek warto zadać sobie na podstawowe pytanie: po co mi slogan reklamowy? Z pozoru odpowiedź wydaje się banalnie prosta, jednak nie tylko przyciągnięcie potencjalnego klienta powinno być jego celem. Owszem, nasze wszelkie działania ukierunkowane są właśnie na konsumentów, którzy mają finansowo zasilić naszą firmę i pomóc jej funkcjonować. To jednak nie wszystko, czym powinniśmy się kierować. Slogan reklamowy to nasza wizytówka, nasze motto i sposób na wyróżnienie się. Właśnie przez niego będziemy identyfikowani z danym produktem, dlatego nie można bezmyślnie i przypadkowo połączyć kilku słów w jedną całość. Slogan powinien być jak mocne uderzenie, jak grom z jasnego nieba. Musi zaskakiwać, czasem wzruszać, a nawet szokować. Najdłużej w pamięci konsumentów pozostają takie slogany, które potrafią czymś zainteresować. Może to być humorystyczne połączenie dwóch słów lub wyrażenie o metaforycznym znaczeniu. W reklamie bardzo chętnie wykorzystuje się ten zabieg językowy, który w niedosłownym sensie przekazuje pewną treść. Czasami pomysł rodzi się w naszych głowach w momencie, kiedy idziemy ulicą, a czasami musimy poświęcić więcej czasu, aby zrodziło się coś wyjątkowego i oryginalnego. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach, które umożliwią Ci stworzenie chwytliwego i ciekawego sloganu reklamowego.

  • Odzwierciedlenie Twojej marki: slogan musi być spójny z Twoim produktem czy firmą. Nie można pozwolić sobie na dowolność w tym aspekcie. Musi nawiązywać do naszej marki i automatycznie odsyłać klienta do nas. Ten proces można porównać do linku internetowego. Kiedy na jakiejś stronie mamy podany pewien adres strony, wiemy, że odsyła nas on na konkretną witrynę. Tak samo jest ze sloganem.

  • Zaakcentowanie wyróżniającej nas cechy: budując swoją markę, z pewnością bazujesz na wcześniej stworzonym pomyśle. Na pewno badałeś daną branżę i rynek, aby móc wpleść w ideę swojej firmy coś, czego nie ma konkurencja. Warto jest to podkreślić poprzez slogan reklamowy. Możesz zawrzeć w nim główną korzyść Twojego produktu lub usługi.