Poradnik Przedsiębiorcy

Opinie, portfolio, a może model współpracy? Czyli jak wybrać software house

Szukasz software house’u, który wdroży rozwiązania idealne dla Twojego e-biznesu i ułatwi osiągnięcie celu? Nie powierzaj tego wyboru przypadkowi, ale dobrze się do niego przygotuj. 

Daj sobie szansę na dobry wybór

Im więcej możliwości, tym trudniejszy wybór. Nie inaczej jest w przypadku szukania software house’u, z którym warto współpracować. Co więc można zrobić, żeby wybrać dobrze? Krok pierwszy to danie sobie samemu szansy na podjęcie słusznej decyzji. Pod pojęciem szansy kryje się właściwe przygotowanie. 

Obejmuje ono działania, które powinieneś wykonać, by dowiedzieć się, czego tak naprawdę potrzebuje Twój e-biznes. Zacznij od zebrania i uporządkowania danych, informacji na temat produktów/usług. Opisz grupę docelową, procesy biznesowe i najważniejsze cele. Zastanów się, czym chcesz się wyróżniać oraz jakie skojarzenia budzić. I wreszcie, pomyśl o projekcie, którego realizację zamierzasz powierzyć specjalistom.

Dzięki wysiłkowi włożonemu w wykonanie tego kroku potrzeby związane z e-biznesem staną się konkretniejsze. W rezultacie będziesz mógł jasno je wyrażać i w wyczerpujący sposób o nich opowiadać. 

Sprawdź opinie, portfolio, model współpracy

Mając gotowy zestaw własnych potrzeb, możesz przejść do drugiego kroku, czyli poznania i ocenienia elementów dotyczących pracy software house’u. Co dobrze jest sprawdzić? Na tej liście rzeczy powinny się znaleźć:

  1. doświadczenie i portfolio,

  2. rozmiar firmy i kompetencje,

  3. potwierdzenie umiejętności,

  4. opinie wystawiane przez klientów,

  5. model współpracy.

Sprawdzając je, dowiesz się, czy:

  1. firma współpracowała z klientami mającymi podobne potrzeby do Twoich; realizowała zbliżone do Twojego projekty; rozumie Twoją branżę, wyzwania, przed którymi stoi; a także jak długo jest na rynku i jakie technologie wykorzystuje;

  2. ma na pokładzie duży zespół specjalistów; jest on budowany z uwzględnieniem typu projektu i potrzeb klienta; możesz liczyć na przyjazną obsługę i duże zaangażowanie w zadania; 

  3. deklarowane kompetencje zespołu potwierdzają certyfikaty, case studies; firma ciągle się rozwija i inwestuje w doskonalenie umiejętności swoich specjalistów;

  4. rozumie potrzeby klientów i buduje partnerskie relacje; wywiązuje się z zadań; dzieli się wiedzą i proponuje rozwiązania szyte na miarę;

  5. terminy realizacji i sposób wyceny odpowiadają Twoim oczekiwaniom, możliwościom; przebieg procesu planowania i wdrażania są dla Ciebie zrozumiałe; typ komunikacji pasuje do Twojego wyobrażenia o współpracy; 

Wróć do swoich potrzeb i zapytaj 

Spis z poprzedniej części tekstu możesz dowolnie rozszerzać o zagadnienia, które odnoszą się do już zdefiniowanych potrzeb. Gdy uznasz, że jest gotowy, wykorzystaj go jako szablon, np. w trakcie rozmowy ze specjalistami z Advox Studio. Jest to software house, który traktuje klientów jak pełnoprawnych członków zespołu. Plan działania, narzędzia i sposób wdrażania rozwiązań dostosowuje do ich oczekiwań, branży oraz panujących w niej zasad.

W swojej ofercie ma usługi, takie jak:

  • e-Commerce i Magento,

  • Symfony Development,

  • Frontend Development,

  • UX i UI Design.

Czuwają nad nimi specjaliści, którzy zdobywają kolejne certyfikaty, a realizowane przez nich projekty określane są jako „wirtualne arcydzieła”. Sprawdź, co niesamowitego i skutecznego mogą stworzyć dla Ciebie.

Tekst zewnętrzny, artykuł partnera.