Zgodnie z aktualnymi zapowiedziami od 1 lipca 2024 roku wystawianie faktur z zastosowaniem Krajowego Systemu e-Faktur ma stać się obowiązkowe dla części podatników. Czy w związku z ponoszonymi wydatkami wprowadzona zostanie ulga podatkowa na wdrożenie KSeF? Sprawdziliśmy!
Krajowy System e-Faktur - od kiedy obowiązkowy?
Krajowy System e-Faktur to platforma udostępniona przez Ministerstwo Finansów, w której przedsiębiorcy mogą wystawiać oraz odbierać faktury ustrukturyzowane, co ma przyspieszyć komunikację pomiędzy przedsiębiorcami oraz usprawnić proces cyfryzacji. Aktualnie korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur jest dobrowolne od 2022 roku.
Obowiązkiem nie zostaną objęci podatnicy nieposiadający siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Polski - będą oni mogli jednak korzystać z KSeF dobrowolnie.
Ulga podatkowa na wdrożenie KSeF
Podatnicy, którzy zobowiązani są wdrożyć Krajowy System e-Faktur z pewnością poniosą z tego tytułu koszty, pomimo, iż samo korzystanie z platformy jest darmowe. Mowa o wydatkach na przeszkolenie pracowników, czy opłaceniu programów do fakturowania, które oferują integrację z KSeF. Pojawiają się głosy, iż koszty poniesione na wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur będą traktowane analogicznie, jak te poniesione na badania i rozwój. Takie stanowisko oznacza, iż ulga podatkowa na wdrożenie KSeF może wynieść nawet 200% dokonanych kosztów!