Poradnik Przedsiębiorcy

Uwaga na fałszywe e-maile o zwrocie podatku

Urzędy skarbowe coraz częściej komunikują się z podatnikami za pośrednictwem typowych krótkich wiadomości e-mail. Ministerstwo Finansów zwraca jednak uwagę na pojawiające się fałszywe e-maile o zwrocie podatku publikując komunikat na swojej stronie.

Komunikat MF - uwaga na fałszywe e-maile o zwrocie podatku 

Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami z informacją o „zwrocie podatku". Wiadomość nie pochodzi od Ministerstwa Finansów. Nie należy otwierać ani wiadomości, ani załącznika, który zawiera złośliwy kod.

Poniżej przykładowa treść fałszywej wiadomości dot. „zwrotu podatku":

 

Szanowny Kliencie,

Po ostatnich obliczeń aktywności fiskalnej ustaliliśmy, ze jesteś uprawniony do otrzymania zwrotu podatku od 8995,10 zl. Proszę zlozyć wniosek o zwrot podatku i pozwalają nam 3-5 dni w celu jego przetworzenia.

Aby uzyskać dostęp do zwrotu podatku, należy pobrać i wypełnić formularz zwrotu podatku dołączony do tej wiadomości e-mail.

Refundacja może być opóźnione z różnych powodów:

- Invalid rekordy

- Nanoszenie po terminie

Dziekujemy za korzystanie z naszych uslug,

Ministerstwo Finansow

ul. Swietokrzyska 12

00-916 Warsawa

NIP: 526-025-02-74

REGON: 000002217

Formy komunikacji z urzędem skarbowym w sprawie zwrotu podatku

Kiedy występuje tytuł do zwrotu podatku:

  • nadwyżka podatku VAT naliczonego od zakupów nad należnym od sprzedaży - zwrot wnioskowany jest na podstawie deklaracji,

  • nadpłata wynikająca z zeznania rocznego PIT - zwrot dokonywany jest na podstawie złożonej w urzędzie deklaracji,

  • błąd w rozliczeniu z urzędem - gdy wpłacono do urzędu więcej niż wynika to z wyliczeń (ewentualnych korekt) - wówczas zwrot dokonywany jest na podstawie wniosku o stwierdzenie nadpłaty.

Urząd skarbowy dokonuje zwrotu nadpłaconego podatku wyłącznie na podstawie złożonych przez podatnika deklaracji lub wniosków.