Urzędy skarbowe coraz częściej komunikują się z podatnikami za pośrednictwem typowych krótkich wiadomości e-mail. Ministerstwo Finansów zwraca jednak uwagę na pojawiające się fałszywe e-maile o zwrocie podatku publikując komunikat na swojej stronie.
Komunikat MF - uwaga na fałszywe e-maile o zwrocie podatku
Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami z informacją o „zwrocie podatku". Wiadomość nie pochodzi od Ministerstwa Finansów. Nie należy otwierać ani wiadomości, ani załącznika, który zawiera złośliwy kod.
Poniżej przykładowa treść fałszywej wiadomości dot. „zwrotu podatku":
Szanowny Kliencie,
Po ostatnich obliczeń aktywności fiskalnej ustaliliśmy, ze jesteś uprawniony do otrzymania zwrotu podatku od 8995,10 zl. Proszę zlozyć wniosek o zwrot podatku i pozwalają nam 3-5 dni w celu jego przetworzenia.
Aby uzyskać dostęp do zwrotu podatku, należy pobrać i wypełnić formularz zwrotu podatku dołączony do tej wiadomości e-mail.
Refundacja może być opóźnione z różnych powodów:
- Invalid rekordy
- Nanoszenie po terminie
Dziekujemy za korzystanie z naszych uslug,
Ministerstwo Finansow
ul. Swietokrzyska 12
00-916 Warsawa
NIP: 526-025-02-74
REGON: 000002217
Formy komunikacji z urzędem skarbowym w sprawie zwrotu podatku
Kiedy występuje tytuł do zwrotu podatku:
-
nadwyżka podatku VAT naliczonego od zakupów nad należnym od sprzedaży - zwrot wnioskowany jest na podstawie deklaracji,
-
nadpłata wynikająca z zeznania rocznego PIT - zwrot dokonywany jest na podstawie złożonej w urzędzie deklaracji,
-
błąd w rozliczeniu z urzędem - gdy wpłacono do urzędu więcej niż wynika to z wyliczeń (ewentualnych korekt) - wówczas zwrot dokonywany jest na podstawie wniosku o stwierdzenie nadpłaty.
Urząd skarbowy dokonuje zwrotu nadpłaconego podatku wyłącznie na podstawie złożonych przez podatnika deklaracji lub wniosków.