Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat znak towarowy

Patenty i prawo autorskie – czyli czym jest ochrona własności intelektualnej

Ochrona własności intelektualnej Twoja wiedza i pomysły muszą być dobrze chronione. Sprawdź, jak wygląda ochrona własności intelektualnej w polskim prawie! czytaj dalej

Znak towarowy - jak uzyskać jego ochronę?

Znak towarowy - jak uzyskać jego ochronę? Sprawdź! Znak towarowy pozwala na odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od innego. Znakiem towarowym jest każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny lub słowny. Dowiedz się w jaki sposób można uzyskać prawo ochronne na znak towarowy! czytaj dalej

Znak towarowy - jak zarejestrować? Krótki poradnik

Znak towarowy - co może nim być?  Znak towarowy to niezwykle ważny element budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Czy może nim być wyłącznie logo firmy, czy znakiem towarowym może być kolor? Czy warto zarejestrować znak towarowy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Logo jako znak towarowy. Co musi wiedzieć każdy przedsiębiorca?

Logo jako znak towarowy - jak zastrzec? Każdy przedsiębiorca decyduje się zazwyczaj na wprowadzenie znaku graficznego wyróżniającego firmę na rynku. Przedsiębiorca powinien wiedzieć, na co zwrócić uwagę zamawiając takie dzieło. Co zrobić, aby wdrożyć logo jako znak towarowy? czytaj dalej

Ochrona nazwy firmy, czyli co zrobić, żeby ktoś inny jej nie używał?

Ochrona nazwy firmy, czyli co zrobić, gdy ktoś inny jej używa? Warto się zabezpieczyć na wypadek, gdyby ktoś inny zaczął oznaczać swoją firmą lub produkty taką samą nazwą. Jak wygląda ochrona nazwy? Co zrobić w razie jej naruszania? Jak i gdzie sprawdzić, czy nazwa nie jest już zajęta? czytaj dalej

Jak chronić nazwę firmy lub produktu - skutki błędów przy ich wyborze

Jak chronić nazwę - dlaczego wybieranie nazw opisowych to zły pomysł? Wybierając nazwę firmy czy produktów trzeba wziąć pod uwagę to, czy i jak chronić nazwę przed wykorzystaniem przez konkurencję. Wiele firm popełnia błąd i wybiera nazwy opisowe. Po fakcie dowiadują się, że nie można ich zastrzec jako znaku towarowego. czytaj dalej

Unijny znak towarowy - dlaczego warto go zarejestrować?

Unijny znak towarowy - ochrona marki w 28 krajach Unijny znak towarowy daje od razu ochronę w 28 państwach członkowskich Unii Europejskiej. Rejestracja ułatwia walkę z osobami, które będą chciały wykorzystywać podobne oznaczenie w konkurencyjnej działalności. Jak zarejestrować unijny znak towarowy? czytaj dalej

Cudzy znak towarowy - jak się nim legalnie posługiwać?

Cudzy znak towarowy Używanie znaku towarowego, należącego do kogoś innego to zjawisko wbrew pozorom dość częste w obrocie gospodarczym. Jak wykorzystać cudzy znak towarowy tak, by nie złamać prawa? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat znaku towarowego! czytaj dalej

Nazwa firmy to chroniony skarb! Nie daj się okraść

Nazwa firmy jest ważna Nazwa firmy to chroniony skarb - jeden z najcenniejszych w przedsiębiorstwie! Pamiętaj o tym i sprawdź, jak ustrzec się przed nieuczciwą konkurencją i oszustami. W tekście praktyczne porady jak zadbać o ochronę nazwy firmy i znak towarowy. czytaj dalej

Znak towarowy - co warto o nim wiedzieć?

Znak towarowy - jak chronić? Dlaczego w obecnych czasach tak ważny jest znak towarowy firmy i jego ochrona? Czy patent to to samo, co ochrona wynikająca z przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych ? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania. czytaj dalej

Jak wycenić znak towarowy?

Znak towarowy - jak wycenić? Znak towarowy jest integralną częścią budowania wizerunku oraz rozpoznawalności przedsiębiorstwa. Stale rosnące zainteresowanie zarządzaniem wartością firmy skutkuje dynamicznym rozwojem metod wyceny jej marki. czytaj dalej

Logo a logotyp - najbardziej znaczące różnice

Logo a logotyp - czym się różnią? Logo to znak charakterystyczny każdej marki. Jest on bardzo często mylony z logotypem, dlatego też należałoby rozróżnić te pojęcia poprzez wskazanie podstawowych rozbieżności między nimi. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym jest logo, logotyp i sygnet. czytaj dalej

Kradzież nazwy firmy- czy to się zdarza?

Kradzież nazwy firmy - czym jest w praktyce? Nazwa firmy to jedna z głównych cech identyfikujących każde przedsiębiorstwo. Co się stanie, jeśli ktoś zarejestruje nazwę naszej firmy? Czym jest kradzież nazwy firmy? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej

Jak amortyzować znaki towarowe - podstawowe informacje

Znaki towarowe - amortyzacja Znaki towarowe stanowią składnik majątku firmowego. Znak towarowy może być amortyzowany tylko, jeżeli w świetle prawa autorskiego może zostać uznany za utwór, czyli nie zostało mu nadane prawo ochronne. Dowiedz się więcej na ten temat czytając artykuł! czytaj dalej

Podobieństwo znaków towarowych - kiedy narusza się prawo?

Podobieństwo znaków towarowych Znak towarowy może być podstawą do sukcesu marki dzięki przywiązaniu do niej klientów. Zdarza się, że podobieństwo znaków towarowych jest uderzające. Czy wiesz, kiedy podobieństwo znaków towarowych narusza prawo? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Prawo ochronne na znak towarowy - pojęcie i zakres obowiązywania

Prawo ochronne na znak towarowy Znak towarowy, jako element majątku przedsiębiorstwa, jest w odpowiedni sposób chroniony - każdy przedsiębiorca powinien zastrzec prawo ochronne na znak towarowy. Jakie może odnieść z tego korzyści? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Znak towarowy - sprawdź jakie są skuteczne sposoby ochrony

Znak towarowy aby mógł być objęty prawną ochroną musi zostać zarejestrowany. Zgłoszenia tego należy dokonać w Urzędzie Patentowym lub w OHIM. Każdy z tych ośrodków ma inny zakres działania, sprawdź jaki! czytaj dalej

Wybieramy nazwę firmy

nazwa firmy Formalności związane z wyborem nazwy dla działalności gospodarczej. czytaj dalej

Ochrona znaku towarowego

Ochrona znaku towarowego - czym jest Ochrona znaku towarowego powinna znajdować się w obszarze najwyższego zainteresowania przedsiębiorcy. Zaniedbanie kwestii związanych z ochroną znaku towarowego może mieć negatywne konsekwencje dla marki przedsiębiorstwa. Dowiedz się więcej! czytaj dalej