Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Główne błędy pozycjonowania początkującego przedsiębiorcy

Wielkość tekstu:

Nie wiesz, czym różni się optymalizacja od pozycjonowania? Zastanawiasz się, dlaczego mimo wprowadzenia setek fraz kluczowych Twoją stronę przeglądają jedynie rodzina i przyjaciele? Czas najwyższy przyjrzeć się swojej stronie internetowej i sprawdzić czy błędy pozycjonowania dotyczą również twojej witryny.

Błędy pozycjonowania – dla kogo publikuję?

Przedsiębiorcy bardzo często tworzą swoje witryny pod Google'a. I nie byłoby w tym niczego złego, gdyby nie fakt, że to w dużej mierze wpływa na to, że użytkownicy internetu coraz rzadziej wchodzą na daną stronę i nie rekomendują jej na zewnątrz. Osoba odpowiedzialna za publikację przestaje dbać o wygląd witryny i warstwa estetyczna strony zaczyna pozostawiać wiele do życzenia – przede wszystkim staje się nieczytelna poprzez umieszczenie w serwisie rekordowej liczby fraz kluczowych.

Jeżeli w każdym nagłówku wrzucimy frazę kluczową, która dodatkowo będzie nieodmieniona – możemy pożegnać się z dobrą pozycją w wyszukiwarce. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: nie publikujemy wyłącznie dla robotów Google'a. Zapominamy o tym po co pozycjonujemy w ogóle. Chodzi o to, aby nasza strona internetowa zawierała unikalne treści, które będą pozytywnie odbierane przez konsumentów – co sprawi, że będą chętnie udostępniane na innych stronach (blogach czy mediach społecznościowych). To natomiast przełoży się na przesunięcie naszej witryny wyżej w wyszukiwarce. Dlatego też, aby usunąć tego rodzaju błędy pozycjonowania, warto zwrócić uwagę na rzeczy, które będą miały pozytywny wpływ na ruch na naszej stronie www – np. konkursy dla odwiedzających czy założenie firmowego bloga.

Błędy pozycjonowania – ale właściwie, to co chcę osiągnąć?

Wielu początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że wystarczy wypychać słowa kluczowe bez wcześniejszej analizy. Przed rozpoczęciem działań w zakresie pozycjonowania, należy odpowiedzieć sobie na pytanie – jakie frazy kluczowe mają zyskać większą widoczność w Google. Spójrzmy na to okiem konsumenta – co on może poszukiwać na naszej stronie – czy są to wyłącznie informacje z zakresu jakiejś dziedziny wiedzy, czy też zależy mu na dotarciu do konkretnych produktów czy usług, które oferuje firma. W związku z czym należy sprawdzić za pomocą dostępnych każdemu narzędzi – jakie frazy kluczowe mogą być połączone z naszą stroną www, jeżeli już je wskażemy – warto sprawdzić, jak często są one wyszukiwane i ostatnie – co bardzo ważne – czy nasza firma ma szanse walczyć o najsilniejsze frazy kluczowe. W tym celu należy przeanalizować wybrane frazy pod kątem ich konkurencyjności. Potrzebne do tego będzie podstawowe narzędzie do analizowania witryn ze względu na słowa kluczowe mianowicie Google Analytics.

Ponadto należy zwrócić uwagę, czy nasze publikacje czy prezentowane oferty usług i produktów rzetelnie pokrywają się z tagami. Jeżeli np. będziemy tagować artykuł hasłem „mechanik wrocław” a tak naprawdę swój warsztat prowadzimy w Długołęce (obok Wrocławia) ponieważ taka fraza kluczowa jest częściej wyszukiwana, to klient po wejściu na naszą witrynę od razu ją opuści.  

  Uwaga!

  Używanie fraz niezgodnych z treścią jest zjawiskiem nieetycznym i karanym przez Google'a.

 

Błędy pozycjonowania – niepotrzebna mi wersja mobilna mojej witryny

Statystyki dla fanów komputerów są zatrważające – ruch na urządzeniach mobilnych równa się temu, który pochodzi z laptopów czy stacjonarek. W związku z czym, jeżeli nasza witryna nie jest przystosowana do tabletów, smartfonów itd. nie możemy liczyć na duży ruch na stronie, z prostego powodu – konsumentowi nie będzie łatwo z niej skorzystać. W przypadku, kiedy dopiero zaczynamy zakładanie własnej strony www, należy mieć na względzie jej responsywność, czyli dopasowywanie się do urządzeń, z których korzystają użytkownicy.

Dalej jesteś nieprzekonany, czy tego typu błędy pozycjonowania mają znaczenie? Przeanalizuj ruch na swojej stronie pod kątem wejść z urządzeń mobilnych – w tym celu po raz kolejny przyjdzie z pomocą Google Analytics.

Dekalog początkującego pozycjonera

Poniżej prezentujemy dekalog pozycjonera, który już w bardziej szczegółowy i zwarty sposób nakreśli, które błędy pozycjonowania z uporem maniaka są powielane przez początkujących przedsiębiorców.

1. Brak znajomości zasad pozycjonowania treści przez roboty Google.

2. Kopiowanie treści z innych serwisów.

3. Skupienie się na pozycjonowaniu stron bez optymalizacji.

4. Nadmierne upychanie fraz kluczowych w domenie, nagłówkach i leadach.

5. Skupienie się wyłącznie na dolnym kodzie strony.

6. Stworzenie witryny pełnej wtyczek, która długo się ładuje.

7. Ograniczenie dostępu do witryny dla użytkowników (wymagane zalogowanie itd.)

8. Nieodpowiednie linkowanie – odsyłanie konsumentów do innych produktów/artykułów niż sugeruje to wyróżniona linkiem fraza kluczowa.

9. Używanie na zmianę adresu www i bez (brak przekierowania 301).

10. Nadużywanie linkowania do witryn z wysokim Page Rankiem.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów