Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Jak zrobić stronę zarabiającą na AdSense?

E-commerce to branża, w której liczy się przede wszystkim bardzo dobra znajomość wielu narzędzi. To one umożliwiają nam tworzenie reklamy naszej firmy i tym samym dotarcie do szerszej grupy klientów. Istnieje wiele sposobów zarabiania pieniędzy, które mogą nam przynieść spore zyski. Jednym z nich jest AdSense, który pozwala zarabiać przez wyświetlanie reklam kontekstowych Google na witrynach internetowych użytkownika. Program ten zyskał bardzo dużą popularność i cieszy się ogromnym powodzeniem nie tylko u właścicieli sklepów internetowych, ale również blogerów.

Skutecznie i uczciwie

Ze względu na dużą popularność programu w ostatnim czasie zaobserwowano, że użytkownicy naruszają wiele zasad i stosują niedozwolone chwyty w celu uzyskiwania większych zarobków. Oczywiście, jest to niezbyt dobry sposób osiągnięcia celu. Wydawcy muszą zdawać sobie sprawę, że AdSense rządzi się pewnymi prawami, ma swój regulamin, którego należy przestrzegać. Tylko uczciwe działanie może pomóc w rozwoju i dać szanse na osiąganie dużych zysków i korzyści.

  • Ciekawa i oryginalna treść: zabronione jest przede wszystkim umieszczanie w treści lub kodzie stron internetowych bardzo rozbudowanych i nadmiernie się powtarzających słów kluczowych. Nie należy również zamieszczać na stronie ukrytych tekstów i linków.

  • Zabronione treści: pamiętaj, że teksty, które zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, brutalne i promujące nienawiść nie są dozwolone.

  • Klikanie własnych reklam i proszenie innych o dokonywanie takiej czynności również znalazło się na liście zabronionych czynności

  • Umieszczanie reklam w pewnej odległości od elementów interaktywnych. Przypadkowe kliknięcie na taką reklamę może tylko zirytować internautę, który zniechęci się do ponownego odwiedzenia naszej strony

Jest jeszcze wiele metod, stosowanych przez osoby, które zajmują się zarabianiem pieniędzy poprzez wyświetlanie reklam kontekstowych. Nieuczciwe działanie może przynieść tylko tymczasowe korzyści, po czym spowodować, że strona internetowa straci dobrą opinię i tym samym zmniejszy się liczba internautów, którzy ją odwiedzają.

Strona AdSense warta polecenia

Podstawową zasadą jest oryginalna treść, która sprawi, że internauci, którzy najadą kursorem na reklamę, trafią na stronę, która naprawdę ich zainteresuje. W tej sytuacji warto skorzystać programu AdWords. W tym momencie pojawiają się tysiące pytań: czy to się opłaca? Dlaczego reklamodawca nie może promować marki bezpośrednio przed AdWords, tylko płaci za pośrednictwo? Odpowiedzi wbrew pozorom są proste i oczywiste:

  • problem może tkwić w tym, że docelowy reklamodawca może nie mieć w swojej strategii marketingowej płatnego ruchu. Jeżeli go ma, istnieje możliwość, że może mieć go źle skonfigurowanego.

  • regulamin AdWords zabrania reklamowania usługi, pozwala jednak na reklamowanie stron ją opisujących.

  • zaletą takiego rozwiązania jest to, że w wyszukiwarkach pojawia się strona zarówno docelowego reklamodawcy, jak również pośrednika - korzystają z tego obie strony.

Istnieje wiele strategii, które powodują, że przychody z reklam na stronie wzrastają nawet o 100%:

  • Można stworzyć dwie pozornie identyczne strony, na których podejmowane będą inne działania. Jedna z nich może kierować np. do działu elektronicznego, inna zaś bezpośrednio do oferty z aparatami fotograficznymi. Klient, który kliknie na pierwszą z nich, będzie musiał dodatkowo wyszukać interesującego go produktu, jednak gdy kliknie w drugą, przekieruje go ona bezpośrednio na stronę interesującej go oferty. Druga opcja spowoduje, że internauta będzie musiał wykonać kilka kliknięć, co spowoduje, że zarobek będzie dużo większy.

  • Na stronie możliwe jest wygenerowanie dodatkowo 10-20% dodatkowych odsłon. Świetnie w tej kwestii sprawdza się stworzenie stron tagów z unikalnym opisem. Dzięki temu zyskujemy dodatkową podstronę i tym samym otrzymujemy szanse na wygenerowanie 2-3 odsłon, a nie jednej. Można również zamieścić reklamy między akapitami w tekście, co da nam szanse na dodatkowe wejścia. Dobrym wyborem będzie również skórka, która sprawi, że będzie się wydawać, że treści na stronie jest dużo więcej niż w rzeczywistości. Zachęci to do generowania kolejnych odsłon.