Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak zrobić stronę zarabiającą na AdSense?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

E-commerce to branża, w której liczy się przede wszystkim bardzo dobra znajomość wielu narzędzi. To one umożliwiają nam tworzenie reklamy naszej firmy i tym samym dotarcie do szerszej grupy klientów. Istnieje wiele sposobów zarabiania pieniędzy, które mogą nam przynieść spore zyski. Jednym z nich jest AdSense, który pozwala zarabiać przez wyświetlanie reklam kontekstowych Google na witrynach internetowych użytkownika. Program ten zyskał bardzo dużą popularność i cieszy się ogromnym powodzeniem nie tylko u właścicieli sklepów internetowych, ale również blogerów.

Skutecznie i uczciwie

Ze względu na dużą popularność programu w ostatnim czasie zaobserwowano, że użytkownicy naruszają wiele zasad i stosują niedozwolone chwyty w celu uzyskiwania większych zarobków. Oczywiście, jest to niezbyt dobry sposób osiągnięcia celu. Wydawcy muszą zdawać sobie sprawę, że AdSense rządzi się pewnymi prawami, ma swój regulamin, którego należy przestrzegać. Tylko uczciwe działanie może pomóc w rozwoju i dać szanse na osiąganie dużych zysków i korzyści.

  • Ciekawa i oryginalna treść: zabronione jest przede wszystkim umieszczanie w treści lub kodzie stron internetowych bardzo rozbudowanych i nadmiernie się powtarzających słów kluczowych. Nie należy również zamieszczać na stronie ukrytych tekstów i linków.

  • Zabronione treści: pamiętaj, że teksty, które zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, brutalne i promujące nienawiść nie są dozwolone.

  • Klikanie własnych reklam i proszenie innych o dokonywanie takiej czynności również znalazło się na liście zabronionych czynności

  • Umieszczanie reklam w pewnej odległości od elementów interaktywnych. Przypadkowe kliknięcie na taką reklamę może tylko zirytować internautę, który zniechęci się do ponownego odwiedzenia naszej strony

Jest jeszcze wiele metod, stosowanych przez osoby, które zajmują się zarabianiem pieniędzy poprzez wyświetlanie reklam kontekstowych. Nieuczciwe działanie może przynieść tylko tymczasowe korzyści, po czym spowodować, że strona internetowa straci dobrą opinię i tym samym zmniejszy się liczba internautów, którzy ją odwiedzają.

Strona AdSense warta polecenia

Podstawową zasadą jest oryginalna treść, która sprawi, że internauci, którzy najadą kursorem na reklamę, trafią na stronę, która naprawdę ich zainteresuje. W tej sytuacji warto skorzystać programu AdWords. W tym momencie pojawiają się tysiące pytań: czy to się opłaca? Dlaczego reklamodawca nie może promować marki bezpośrednio przed AdWords, tylko płaci za pośrednictwo? Odpowiedzi wbrew pozorom są proste i oczywiste:

  • problem może tkwić w tym, że docelowy reklamodawca może nie mieć w swojej strategii marketingowej płatnego ruchu. Jeżeli go ma, istnieje możliwość, że może mieć go źle skonfigurowanego.

  • regulamin AdWords zabrania reklamowania usługi, pozwala jednak na reklamowanie stron ją opisujących.

  • zaletą takiego rozwiązania jest to, że w wyszukiwarkach pojawia się strona zarówno docelowego reklamodawcy, jak również pośrednika - korzystają z tego obie strony.

Istnieje wiele strategii, które powodują, że przychody z reklam na stronie wzrastają nawet o 100%:

  • Można stworzyć dwie pozornie identyczne strony, na których podejmowane będą inne działania. Jedna z nich może kierować np. do działu elektronicznego, inna zaś bezpośrednio do oferty z aparatami fotograficznymi. Klient, który kliknie na pierwszą z nich, będzie musiał dodatkowo wyszukać interesującego go produktu, jednak gdy kliknie w drugą, przekieruje go ona bezpośrednio na stronę interesującej go oferty. Druga opcja spowoduje, że internauta będzie musiał wykonać kilka kliknięć, co spowoduje, że zarobek będzie dużo większy.

  • Na stronie możliwe jest wygenerowanie dodatkowo 10-20% dodatkowych odsłon. Świetnie w tej kwestii sprawdza się stworzenie stron tagów z unikalnym opisem. Dzięki temu zyskujemy dodatkową podstronę i tym samym otrzymujemy szanse na wygenerowanie 2-3 odsłon, a nie jednej. Można również zamieścić reklamy między akapitami w tekście, co da nam szanse na dodatkowe wejścia. Dobrym wyborem będzie również skórka, która sprawi, że będzie się wydawać, że treści na stronie jest dużo więcej niż w rzeczywistości. Zachęci to do generowania kolejnych odsłon.

  • Nie można również zapominać o urządzeniach mobilnych, które obecnie cieszą się dużą popularnością. Wprowadzając dedykowaną stronę mobilną, zadbaj o to, aby użytkownik, który wchodzi na stronę strona.pl/artykuł, został automatycznie przekierowany na m.strona.pl/artykuł. Na stronie należy też umieścić 2-3 jednostki reklamowe: na początku, nad treścią oraz pod treścią.

  • Zaleca się wybór obydwu typów reklam w każdej jednostce tzn. tekstowych i displayowych. Z badań wynika, że na końcu artykułu bardziej opłacalne jest zamieszczenie reklamy tekstowej

  • Skorzystaj z raportów BigQuery, które, oprócz filtrowania danych, pozwala na eksportowanie danych przez API oraz korzystanie z bibliotek do data miningu, aby odnaleźć nieoczywiste powiązania między danymi. Można w ten sposób zidentyfikować godziny, w których przychody z AdSense przekraczają wydatki na AdWords. Wykorzystanie BigQuery wiąże się jednak z posiadaniem odpowiedniej wiedzy, dlatego w wielu przypadkach niezbędna będzie wiedza analityka.

  • Dobre dopasowanie reklamy do układu strony odgrywa bardzo istotną rolę. Obecnie największa jednostka reklamowa w Polsce to Billboard 970×250 pikseli i jednostka o nazwie „Pionowa”, mająca 300x1050 pikseli. Można również zdecydować się na nieco mniejszy rozmiar - wszystko zależy od tego, w jaki sposób została zaprojektowana strona. Całość musi ze sobą współgrać, reklama nie może też przeszkadzać w przeglądaniu serwisu, ale nie zapominajmy, że powinna być ona widoczna i przykuwać uwagę. W przypadku dużych jednostek lepszym rozwiązaniem jest reklama tekstowa niż graficzna.

  • Google zaleca umieszczenie na stronie 3 jednostek reklamowych, które zawierają unikatową treść. Tutaj bardzo przydatne będzie narzędzie Google Analytics. Poprzez filtrowanie danych pozostawiamy na stronie tylko te jednostki, które wygenerowały przychód większy niż $0.01.

Strona internetowa, zarabiająca na AdSense, musi być przede wszystkim oryginalna i zachęcająca. Nie można pozwolić na to, aby zbyt długo ładowały się poszczególne strony i tym samym narażać internautę na zbyt długie oczekiwanie otworzenia się danej treści. Ważnym czynnikiem jest duża liczba zdjęć, grafik oraz artykułów, które będą przez nas promowane. Staraj się, aby struktura strony była przejrzysta i łatwa w odbiorze.

Istotną kwestią jest odnalezienie niszy i prawidłowe jej zagospodarowanie. Skoncentruj się na samych internautach, a nie czerpaniu zysków. W tym celu wykorzystaj narzędzie Google Keywords Tool. Pomoże Ci ono odnaleźć te frazy, które są najczęściej poszukiwane przez internautów. Następnie skup się na wysokiej jakości treści, aby przyciągnąć do siebie czytelników i nie zanudzić ich nieciekawymi artykułami.. Nie zapominaj używać w tekstach słów kluczowych, które zostały przez Ciebie wytypowane do pozycjonowania.

Z pewnością wszystkie powyżej opisane czynności wymagać będą od Ciebie dużego nakładu pracy oraz mozolnej pracy. Zyski jednak mogą być zaskakująco duże. Pomimo, że w AdSense chodzi przede wszystkim o zarabianie pieniędzy, nie możemy koncentrować się tylko i wyłącznie na tej kwestii. Najważniejsi są nasi czytelnicy, dzięki którym możemy powiększać budżet. Jeżeli treści na naszej stronie nie będą tworzone w sposób przemyślany, możemy po pierwszej wizycie tracić internautów. Działaj więc w sposób przemyślany i strategiczny. Nie podejmuj pochopnych decyzji, a sukces sam zapuka do twoich drzwi.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów