Poradnik Przedsiębiorcy

Model "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" - wszystko co musisz wiedzieć

Dla części przedsiębiorców osobisty kontakt z pracownikami urzędu skarbowego jest niezwykle ważny i nawet w czasach pandemii nie wyobrażają sobie, aby go zaniechać. W związku z tym 26 października 2020 roku Ministerstwo Finansów uruchomiło w pięciu województwach nowy model obsługi podatników, a mianowicie, a mianowicie – „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”.

Model „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” ma objąć cały kraj od 16 listopada 2020 roku.

Umów wizytę w urzędzie skarbowym – nowy model obsługi podatników

W celu załatwienia sprawy w urzędzie skarbowym podatnicy będą mogli skorzystać z bezpośredniej wizyty w urzędzie poprzez jej wcześniejsze umówienie. Jak wskazuje na swojej stronie MF, intencją wprowadzenia takiej usługi jest zwiększenie bezpieczeństwa zarówno dla podatników, jak i pracowników państwowych, a także poprawienie komfortu podczas załatwiania spraw.

Nowy model obsługi został uruchomiony już latem jako pilotaż w urzędach skarbowych na Podlasiu i w Wielkopolsce.

Jak wskazuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska:„Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji”.

Umów wizytę w urzędzie skarbowym – od kiedy i w jaki sposób?

26 października 2020 roku usługa została uruchomiona w pięciu kolejnych województwach: dolnośląskim, śląskim, opolskim, lubuskim i warmińsko-mazurskim. W związku z tym podatnicy w tych częściach Polski będą mogli skorzystać z formularza online, za pomocą którego umówią się na wizytę. Pierwszym możliwym umówionym terminem w urzędzie skarbowym będzie 9 listopada włącznie.

Reasumując, wizytę w urzędzie skarbowym można umówić:

  • przez internet – za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego;

  • telefonicznie – dzwoniąc na numer telefonu właściwego dla podatnika urzędu skarbowego;

  • w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt", który znajduje się blisko wejścia.

Regulamin usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” można znaleźć pod adresem: https://www.podatki.gov.pl/e-wizyta-w-urzedzie-skarbowym/regulamin-uslugi-umow-wizyte-w-urzedzie-skarbowym.

Ministerstwo przypomina, aby ze względu na panującą sytuację epidemiczną spróbować ograniczyć kontakty osobiste i postawić na umawianie wizyt lub kontakt telefoniczny. Ponadto wskazuje inne sposoby załatwiania spraw online, np. korzystanie z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl.