Poradnik Przedsiębiorcy

Rekrutacja na Snapchacie - czy to możliwe?

W czasach employer brandingu i rynku, na którym to głównie pracownicy przebierają w ofertach, firmy prześcigają się już nie tylko w samej treści ogłoszeń, lecz także w formie rekrutacji. Ostatnio popularną metodą na przyciągnięcie młodych ludzi jest rekrutacja na Snapchacie. Jak wygląda? Poznaj przykłady.

Co to jest Snapchat?

Snapchat to aplikacja komunikacyjna. Jej działanie polega na przesyłaniu sobie przez użytkowników zdjęć lub filmów, które znikają po kilku sekundach. Jest to jedna z najczęściej używanych przez młodych ludzi platform. Dlatego warto brać ją pod uwagę nie tylko w przekazie reklamowym, lecz także przy rekrutacji.

Rekrutacja na Snapchacie - przykłady

Rekrutacja na Snapchacie to dopiero początkujący trend, jednak można już podać kilka kreatywnych przykładów szukania pracowników z wykorzystaniem tego kanału komunikacji.

DDB Oslo

Ta norweska agencja marketingowa urządziła konkurs dla studentów. Mieli oni przedstawić dowolny pomysł w 10 sekund. Mogli robić praktycznie wszystko, np. śpiewać, tańczyć, recytować, skakać. Jedynym wymogiem było to, aby zmieścili się w czasie. Zespół rekrutujący po obejrzeniu wszystkich materiałów zapraszał na rozmowę kwalifikacyjną do Oslo tych najlepszych. W rezultacie agencja nie tylko zatrudniła idealnego i najbardziej kreatywnego kandydata, ale również zyskała rozgłos marketingowy.

 

 

Puro Hotels wraz z agencją Adbrids

Tutaj rekrutacja skierowana była do grupy od 16. do 25. roku życia, czyli pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy i które przynajmniej połowę czasu spędza w internecie. Trzeba więc było dostosować miejsce i język. Rekrutacja na Snapchacie wydała się agencji Adbrids najlepszym rozwiązaniem. Cała kampania polegała na tym, aby sami zainteresowani, czyli pracownicy hoteli Puro z czterech miast, pokazali jak wygląda ich praca. Codziennie wstawiano materiały dotyczące innego zawodu, a poprzedzała je plansza sygnowana logiem Puro Hotels oraz nazwą profesji, np. barman. Całość zamykał podobny widok z zachętą do dołączenia do ekipy oraz linkiem do formularza. Akcja promowana była offline w szkołach ponadgimnazjalnych. W ten sposób firma zyskała setki obserwujących oraz wielu aplikantów.

 

 

Snapchat

Snapchat również wykorzystał swoją aplikację do rekrutacji. Nie było to jednak standardowe ogłoszenie o pracę. Firma chciała pozyskać kandydatów z firmy Uber. Dzięki zaawansowanym filtrom geodezyjnym Snapchat łatwo namierzył lokalizację pracowników Ubera i przesłał im zabawne filmy, z przekierowaniem do strony kariera. Jest to dość odważne posunięcie, jednak wśród firm Doliny Krzemowej występuje często.

Co powinna zawierać rekrutacja na Snapchacie?

Przy takiej kampanii komunikacja musi być przede wszystkim kreatywna. Korpomowa czy motywacyjne treści w tym przypadku się nie sprawdzą. Liczy się niestandardowe podejście do odbiorcy. Umieszczenie nazwy profilu snapchatowego w stopce podstrony kariera będzie świetnym pomysłem. Będzie się wyróżniało na tle linków do profili na serwisach branżowych typu GoldenLine czy LinkedIn.

Podstawą jest również autentyczność. Materiały wstawiane na profil muszą być prawdziwe. Może być to np. film ze wspólnego lunchu pracowników czy skręcania mebli, a także różne zabawne zdjęcia. Kiedy już dostosujemy komunikacje do swojej firmy i poznamy wszystkie możliwości Snapchata, okaże się, że ilość contentu, który możemy opublikować, jest ogromna i praktycznie wiele sytuacji może być fajną ciekawostką dla potencjalnych pracowników.

Czy rekrutacja na Snapchacie jest dla każdego?

Zdecydowanie nie! Snapchat nie jest uniwersalnym narzędziem rekrutacyjnym nie tylko ze względu na wiek, ale również branżę. Trudno wyobrazić sobie takie działania np. w firmach budowlanych czy gabinetach lekarskich. Jednak w branżach kreatywnych sprawdzi się idealnie.

Możesz ocenić ten artykuł