Poradnik Przedsiębiorcy

Strona Praca i kariera - dlaczego warto ją mieć?

Osoby zainteresowane pracą w twojej firmie pierwsze kroki na stronie skierują najpewniej do zakładki praca i kariera. Dlatego warto nie tylko uwzględnić ją na stronie, lecz także zadbać o to, by była funkcjonalna i skuteczna. Strona Praca i kariera to jeden z filarów dobrego employer brandingu, czyli budowania marki przedsiębiorcy. Budujemy markę tak dokładnie i wkładamy w to wiele pracy przede wszystkim po to, aby przyciągnąć do siebie najlepszych pracowników. W związku z tym strona Praca i kariera powinna być naprawdę dopracowana.

Dlaczego strona Praca i kariera jest istotna?

Wyobraźmy sobie, że pracownik chce podjąć pracę w naszej firmie. Jest specjalistą, interesuje go to, co robimy, uważa, że jesteśmy ciekawym pracodawcą. Marka jaką zbudowaliśmy, wzbudza jego zaufanie i upewnia, że warto podjąć z nami współpracę.

Wchodzi więc na stronę, ciekawy czy prowadzimy aktualnie jakąś rekrutację. Jeżeli okaże się, że strona Praca i kariera nie istnieje, może pomyśleć, że tak naprawdę firma nie jest otwarta na nowych kandydatów i zrezygnować z dalszego zainteresowania rekrutacją do niej.

Strona Praca i kariera to ważny element dla wizerunku firmy, jeżeli więc budujemy markę pracodawcy, musimy zadbać również o to, aby pojawiła się ona na naszej witrynie internetowej.

Strona Praca i kariera - jak powinna wyglądać?

Przyjmuje się, że strona Praca i kariera powinna być dobrze widoczna, a potencjalny kandydat nie powinien mieć najmniejszych problemów z odnalezieniem jej. Starajmy się nie schować jej wśród innych zakładek. Jesteśmy niecierpliwi i jeżeli długo nie możemy czegoś znaleźć, szybko rezygnujemy.

Poznaj wskazówki istotne przy budowaniu i prowadzeniu strony Praca i kariera:

  • Ustalmy, jaka jest grupa docelowa, którą jesteśmy zainteresowani. To bardzo ważne, ponieważ do swojego odbiorcy musimy dostosować język komunikatu i jego wygląd. Zupełnie inaczej będzie wyglądało ogłoszenie dla pracowników 50+ niż ogłoszenie dla studentów szukających stażu. Jeśli poszukujemy pracowników z różnych grup docelowych, warto pomyśleć o podstronach dla każdej z nich.
  • Strona musi być intuicyjna i funkcjonalna. Osoba, która się na niej znajduje, nie może mieć problemu z poruszaniem się po niej. Oddzielmy informacje o rekrutacji od ogłoszeń. Wskażmy jej najważniejsze miejsca. Nie pozwólmy, żeby użytkownik musiał się napracować, by otrzymać potrzebne informacje.
  • Strona Praca i kariera musi być spójna z identyfikacją wizualną firmy. Jest to zazwyczaj zakładka na naszej stronie internetowej i powinniśmy zadbać o to, by była dostosowana do całej reszty. Użytkownik musi widzieć, że jest dokładnie tam, gdzie chciał się znaleźć.

Wiele firm w zakładce traktującej o pracy i karierze zamieszcza artykuły dotyczące teoretycznych zagadnień rekrutacji. Przyznajmy szczerze - takie opracowania można przeczytać w innych miejscach internetu, a użytkownikowi zależy bardziej na informacjach o firmie niż teorii. Rozwiązań może być wiele, a jednym z nich może być wprowadzenie kandydata w atmosferę miejsca pracy. Co to znaczy? Na stronie Praca i kariera możemy zamieszczać aktualności z życia firmy, opinie pracowników o miejscu pracy, ich krótkie przedstawienie. Dzięki temu potencjalny kandydat będzie widział, z kim mógłby pracować i jak wygląda życie pracownicze. To bardzo ważna część pracy - w końcu chcemy spędzać czas w miejscu, które nie przeraża nas i nie stresuje.

Pamiętajmy, że samo utworzenie strony nie powinno sprawić, że osiądziemy na laurach. W dzisiejszych czasach mamy wiele możliwości dotarcia do kandydata i jedną z nich jest zdecydowanie obecność w mediach społecznościowych. Warto informować w nich o nowej rekrutacji, przypominać, że na stronie znajduje się zakładka, na której potencjalni kandydaci znajdą wszelkie niezbędne informacje. Dzięki temu informacja nie zniknie w natłoku innych i dotrze do niej więcej osób.

Wielu pracodawców tworzy stronę Praca i kariera, po czym zupełnie jej nie aktualizuje. Na stronie “wiszą” od dawna nieaktualne ogłoszenia, przedstawiony jest zespół, który obecnie wygląda zupełnie inaczej, a ostatnie aktualności datowane są na 2014 rok. W takim momencie użytkownik może mieć wrażenie, że firma przestała istnieć. Niepotrzebnie też poświęca czas na przygotowanie się do rekrutacji, która jest już zamknięta.

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych. Wielu ludzi korzysta z nich, gdy przegląda internet. Jeśli strona nie będzie dostosowana, będzie się długo wczytywała, a zapoznawanie się z nią będzie po prostu męczące. Na dłuższą metę nie będzie to na tyle wygodne, by ktoś poświęcił temu więcej czasu.

Strona Praca i kariera jest ważnym elementem employer brandingu, jeśli więc zależy nam na budowaniu marki, z pewnością musimy wziąć ją pod uwagę. Odpowiednio zbudowana marka pozwala nam na znalezienie kompetentnych, wartościowych pracowników, którzy są filarem firmy i sprawiają, że odnosi ona sukces na rynku. W związku z tym nie powinno się więc ignorować żadnego elementu , który może zmienić nasze postrzeganie przez innych.