Likwidację zgłasza się w odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności Urzędzie Gminy na formularzu CEIDG-1 (przy spółkach dodatkowo CEIDG-SC). Jeżeli podatnik był również płatnikiem VAT, należy wypełnić druk VAT-Z, który informuje o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, który następnie dostarcza się do odpowiedniego urzędu skarbowego.
Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy:
- sporządzenie na dzień likwidacji spisu z natury towarów handlowych,
- informację o dokonanym spisie z natury, o ustalonej na jego podstawie wartości i o kwocie podatku należnego należy dołączyć do deklaracji podatkowej składanej za okres obejmujący dzień rozwiązania spółki lub zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu,
- opodatkowanie pozostałych na dzień likwidacji składników majątkowych następuje dopiero z chwilą odpłatnego zbycia tych składników (przedsiębiorca ma obowiązek sporządzić wykaz składników majątku pozostałego na dzień likwidacji działalności gospodarczej, którego nie przekazuje się do urzędu skarbowego lecz pozostawia w swoich dokumentach).