Poradnik Przedsiębiorcy

Teksty SEO – czy dalej są ważne przy prowadzeniu strony?

Umieszczanie na stronie dłuższych treści może wydawać się jej „zaśmiecaniem”. W praktyce jednak ma to spore znaczenie dla pozycjonowania witryny i wbrew pozorom nie musi kolidować z dostarczaniem użytkownikom przydatnych informacji. Przeczytaj artykuł i sprawdź czy teksty seo mają znaczenie!

Teksty SEO czy są ważne?

Zacznijmy od tego, dlaczego obecność tekstu wpływa na pozycjonowanie strony. Otóż właśnie treść jest czynnikiem znacząco wpływającym na rozumienie zawartości strony przez roboty Google. Właśnie dlatego tekst powinien zawierać nie tylko informacje o tym, co można znaleźć na stronie, lecz również jakie cechy posiada dany produkt lub czym dana usługa wyróżnia się spomiędzy podobnych – najlepiej z wykorzystaniem słów, z których mogą korzystać ludzie poszukujący tych produktów lub usług.

Ważna jest też intencja

Co ciekawe, Google wraz z rozwojem swoich algorytmów coraz mocniej stara się zoptymalizować swoje algorytmu nie tylko pod kątem rozpoznawania samej treści, lecz również tego, na ile pasuje do intencji wyszukującego.

Widać to było między innymi w czasie dużej aktualizacji algorytmu, jaka miała miejsce w roku 2018. Wiele stron,z szeroko rozumianej branży około zdrowotnej doznało wówczas dużych zmian w widoczności w wyszukiwarce. Co ciekawe, gdy eksperci branżowi analizowali strony, które doznały spadków, okazało się, ze często korelowały one z treścią niedostosowaną do potrzeb internautów. Przykładowo witryny o charakterze informacyjnym były przeładowane treściami marketingowymi, natomiast strony sprzedażowe miały treści niekoniecznie opisujące oferowane produkty.

Teksty SEO - pomocnicze narzędzia

Tworząc treści SEO zawsze warto wcześniej przygotować listę popularnych fraz. Pomocne tu może być chociażby dostarczane przez samo Google narzędzie Keywords Planner, z którego pomocą szybko można nie tylko dobrać kilka przydatnych fraz, ale i odrzucić te, które wydawały się interesujące, ale w rzeczywistości mało kto ich szuka.

Przy tym ostatnim warto jednak zachować ostrożność, ponieważ sama liczba wyszukiwań danej frazy to nie wszystko. Dla Google często istotny jest również kontekst danego wyrażenia, a skoro tak, warto w treści zawierać słowa blisko powiązane z tymi, na których nam zależy.

Pamiętaj o wyszukiwaniu głosowym

Tworząc treści SEO łatwo zapomnieć, że wyszukiwanie na komputerze stacjonarnym często odbywa się w inny sposób, aniżeli przy użyciu telefonów. Na tych ostatnich co ciekawe coraz częściej stosowane jest wyszukiwanie głosowe – często charakteryzujące się użyciem zwrotów z języka naturalnego zamiast typowych dla wyszukiwań desktopowych zlepków kilku przypadkowych słów) oraz pytań. Zwłaszcza te ostatnie warto wprowadzić do treści, ponieważ niezależnie od lepszego dopasowania do wyszukiwania mobilnego, mogą pomóc w dopasowaniu treści do wyświetlenia w tak zwanych answer boksach – wyróżnionych definicjach znajdujących się powyżej wyników wyszukiwania.

Jak tworzyć teksty SEO? Najważniejsze zasady

Na końcu dodajmy jeszcze pewne podstawowe zasady.

Jedną z nich jest unikalność. Google nie lubi treści kopiowanych i zdecydowanie premiuje teksty unikalne. Dlatego też jeżeli posiadasz kilka stron, stwórz osobne teksty seo dla każdej z nich.

Drugą, równie istotną sprawą jest to, aby nie zapominać, że ostatecznym użytkownikiem strony jest żywa osoba. Dlatego treści tworzone z myślą o Googlebocie muszą jednocześnie nadawać się do czytania przez człowieka – i od tego nie można uciekać.