Poradnik Przedsiębiorcy

Język hipnozy w copywritingu - na czym polega?

Copywriting to nierzadko kluczowe narzędzie do osiągnięcia sukcesu stron internetowych. W zależności od tego, jaki charakter działalności promuje oraz w jakim celu został wprowadzony, należy zwracać uwagę na inne kwestie. Jednak zawsze musimy pamiętać o języku hipnozy. Co kryje się pod tym stwierdzeniem? Przeczytaj i dowiedz się, jak działa język hipnozy!

Na czym polega copywriting?

Na początku warto wyjaśnić, czym tak naprawdę jest copywriting. Nie ma jednoznacznej definicji tego słowa. Jednak możemy uznać, że pod tym określeniem kryje się tworzenie treści cechujących się skutecznością, posiadających elementy perswazji. Jednocześnie należy pamiętać o funkcjonalności tworzonych tekstów, ponieważ mają one na celu zaspokoić potrzeby oraz oczekiwania konsumenta. Najczęściej zleceniodawcami są sklepy internetowe lub inne punkty sprzedażowo-usługowe. Dlatego też możemy się domyślić, że głównym zadaniem copywritera będzie opracowanie rozbudowanego tekstu wpływającego na zachowanie klienta. Musi zawierać konkretny komunikat, odpowiedź na pytanie użytkownika wchodzącego na stronę internetową czy też porady lub instrukcję. Aby uzyskać pożądany efekt, copywriter musi posiadać kompletną wiedzę dotyczącą danej branży, produktu lub oferty zleceniodawcy.

Aby osiągnąć zamierzony cel, oprócz wiedzy copywriter musi posiadać również odpowiednie kompetencje językowe. „Lekkie pióro” oznacza łatwość tworzenia poprawnych, łatwych w zrozumieniu, a jednocześnie merytorycznych treści. Jednak niezbędne okazuje się również umiejętność sprawdzenia poprawności językowej tekstu. Kiedy copywriter przekazuje zrealizowane zlecenie, powinien być pewny, że nie ma w nim błędów. Dlatego ważna jest również zdolność autokorekty. Jeżeli copywriter posiada wszystkie powyższe kompetencje, wówczas może przejść do odpowiedzi na pytanie o to, jak pisać. 

Język hipnozy - jak pisać, aby sprzedać produkt?

Jak zostało wspomniane, język hipnozy w copywritingu dotyczy zazwyczaj tekstów sprzedażowych. Dlatego też kluczowa okazuje się znajomość narzędzi perswazji i ich umiejętne zastosowanie. Budowane zdania oraz zawarty w nich komunikat powinny być dostosowane do potencjalnego odbiorcy. Atrakcyjny tekst dla kobiety posiadającej dzieci nie zainteresuje bezdzietnego mężczyzny czy nastolatków. Copywriter musi również dopasować język do charakteru produktu, o jakim pisze. Słowa użyte w zapowiedzi wyprzedaży odzieży damskiej nie sprawdzą się w przypadku komunikatu dotyczącego rabatów w sklepie elektronicznym. Nie można zapominać także o empatii. Przed rozpoczęciem pisania artykułu należy postawić się na miejscu konsumenta. Dzięki temu copywriter otrzyma prostą odpowiedź na pytanie o to, co zawrzeć w tekście oraz jak o tym poinformować czytelników. Jeśli sprawia to trudności, wówczas warto poczytać fora internetowe lub opinie klientów dotyczące danego tematu. W ten sposób można z łatwością poznać potrzeby i myśli grupy odbiorców, do których zostanie skierowany komunikat. 

Bardzo często o tym, czy użytkownik przeczyta artykuł, decyduje kilka pierwszych zdań. Dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby sam lead był wystarczającą zachętą do pozostania na stronie lub poszukiwanie nowych informacji. Wzbudzenie zainteresowania to jedno z najtrudniejszych zadań copywritera. Czasami nie trzeba nic więcej prócz chwytliwego tytułu. Dla innych użytkowników istotne będą walory wizualne, a część zwróci uwagę na język stosowany przez copywritera. Kluczowe okazują się również emocje zarówno pozytywne, jak i negatywne. Wszystko zależy od tematu artykułu. Jednak należy pamiętać o impulsie do działania, który powinien znajdować się w komunikacie dostarczonym użytkownikowi.

Copywriting a pozycjonowanie

Nie można zapominać o kwestiach technicznych. Aby mógł zadziałać język hipnozy copywritingu, należy zadbać o odpowiednie wypozycjonowanie artykułu. Pod tym stwierdzeniem kryje się szereg działań zwiększających widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Aby otrzymać pożądany efekt, należy wziąć pod uwagę i zastosować: słowa kluczowe, unikalność publikowanych treści, ustawienie odpowiednich nagłówków. Nie ulega wątpliwości, że w celu wypozycjonowania strony trzeba podjąć wiele innych działań. Jednak z perspektywy copywritera wyżej wymienione będą tymi najistotniejszymi.