Marketing za pomocą telefonu kojarzy Ci się wyłącznie z telemarketingiem? To nie wszystkie możliwości, jakie oferuje współczesny marketing. Korzystając z tej metody można zostawić swoim klientom interesującą wiadomość wykorzystując telefon. Co więcej, nie ma potrzeby dzwonić osobiście do każdej osoby - komunikat zostanie odczytany automatycznie, przeczytany głosem lektora. Metodę tę określa się mianem voice mailing.
Czym dokładnie jest voice mailing?
Voice mailing to metoda na komunikowanie się z klientami w telefoniczny sposób. To jedna z alternatyw dla klasycznego e-mail marketingu, sms marketingu czy telemarketingu. W odróżnieniu od powyższych voice mailing nie wymaga podejmowania akcji takich, jak czytanie wiadomości czy rozmowa z konsultantem. Mniej absorbująca forma przekazania klientowi informacji może być dla niego wygodniejsza, przez co będzie ją lepiej przyswajał.
Przygotowanie do wdrożenia voice mailingu należy rozpocząć od ustalenia komunikatu reklamowego, który może zainteresować odbiorcę. Następnie informacja czytana jest przez lektora oraz nagrywana. Później przychodzi czas na wybranie odbiorców. To osoby pochodzące z bazy danych przedsiębiorstwa określone w kampanii jako grupa docelowa. Nie muszą to być wszystkie numery telefonów - kampania może być kierowana na przykład do tych, którzy najczęściej korzystają z usług lub produktów danej firmy lub też odwrotnie - przez jakiś czas zaniechały takich zakupów. Po przygotowaniu komunikatu i wybraniu odpowiednich numerów następuje połączenie. Po odebraniu abonent wysłuchuje specjalnie przygotowanego komunikatu reklamowego
Czy voice mailing jest interesujący dla odbiorcy?
Voice mailing to doskonała metoda, by poinformować klientów o spersonalizowanej ofercie czy tez nowościach w danej firmie. Przyjmuje się, że to narzędzie marketingowe jest szczególnie przydatne jako uzupełnienie kampanii e-mail lub sms marketingowej, przekazanie odbiorcy istotnej dla niego informacji również takie dotyczącej akcji sezonowej, promocji lub wyprzedaży a także, by zaprosić go na ważne wydarzenie. To ostatnie szczególnie buduje więź z odbiorcą, ponieważ ten czuje się wyróżniony dzięki danemu komunikatowi. Dzięki takiemu podejściu odbiorca może poczuć się wyjątkowo, a sam voice mailing przynieść ponadprzeciętne efekty.
O czym warto pamiętać
Przy voice mailingu szczególnie istotny jest czas. Klient odbierając telefon nie będzie miał ochoty, by przez długi czas wysłuchiwać głosu lektora. Dlatego też komunikat reklamowy powinien trwać około 20, a najdłużej 30 sekund. To niedużo, zatem można pominąć zbyt długie przedstawianie się. Wystarczy krótkie powitanie, a następnie płynne przejście do oferty, którą chcesz podzielić się z odbiorcą. Skup się na tym, by przedstawiana wiadomość była nie tylko krótka i skondensowana, ale i interesująca dla odbiorcy oraz oryginalna. Voice mailing to nie metoda stricte sprzedażowa, typowo handlowe komunikaty nie spotkają się z entuzjazmem klienta. Jeśli jednak uda Ci się stworzyć ciekawy przekaz voice mailingowy, na niską sprzedaż nie będziesz narzekać.