Planujesz rozpocząć kampanię w Google AdWords? Musisz zatem przygotować odpowiednie reklamy graficzne, ale w tej chwili twój grafik nie jest w stanie wykonać dla ciebie tego zlecenia? Co możesz zrobić w tej sytuacji? Jest jedno rozwiązanie - zakasaj rękawy i zrób banery AdWords samodzielnie. Przedstawiamy darmowe programy, które ci to ułatwią oraz podpowiadamy, o czym należy pamiętać przy ich tworzeniu.
Skuteczne banery AdWords - ważne elementy
Tworząc banery AdWords, należy pamiętać o kilku ważnych elementach, które będą stanowiły o spójności wszystkich kreacji graficznych:
-
font - najlepiej, aby nie używać wielu rodzajów fontów na jednym banerze. Zrobi się zbyt duży chaos graficzny, a w rezultacie może spowodować to zamazanie komunikatu głównego
-
kolory - trudno wybrać te najlepsze. Ważne jest, aby wyróżniały się na tle strony i tym samym zwracały uwagę odbiorców. W przypadku doboru kolorów również warto stworzyć kilka banerów z różnymi kolorami i np. ich różnym nasyceniem, aby sprawdzić, które są rzeczywiście skuteczne
-
skuteczne przyciski CTA (call to action) - tutaj najlepiej zadziała metoda prób i błędów. Jeśli masz już sprawdzone zarówno kolory, jak i hasła na przyciskach CTA, to problem masz z głowy, jeśli nie, to zaprojektuj różne hasła na przyciskach i sprawdź, który zadziała najlepiej.
Banery AdWords - programy graficzne
-
Canva
Prosty i intuicyjny program do tworzenia różnego rodzaju niestandardowych grafik. Wachlarz możliwości Canvy jest naprawdę imponujący - od projektowania prezentacji oraz różnego rodzaju plakatów po grafiki na wszystkie media społecznościowe czy nagłówki w firmowych wiadomościach e-mail.
Niestety nie ma szablonów pod banery AdWords, ale jest możliwość ustawienia własnych rozmiarów. Można to zrobić za pomocą funkcji Użyj wymiarów niestandardowych, dostępnej w lewym górnym rogu programu.
-
Bannersnack
W tym programie mamy właściwie podane na tacy gotowe banery AdWords. Bezpośrednio po założeniu konta wyświetla się moduł z możliwością wybrania już konkretnych rodzajów banerów AdWords.
Następnie po wybraniu rozmiaru przechodzimy do gotowych szablonów pod banery AdWords. Tutaj możemy skorzystać z proponowanych, gotowych projektów bądź zrobić od podstaw swój własny baner.
Banery AdWords - kolor i font ma znaczenie
Kolory i fonty są ważnym elementem dobrze zaprojektowanych banerów, jeśli mają być one spójne z twoją stroną. Tutaj na ratunek także przychodzą gotowe narzędzia.
-
Wtyczka ColorZilla
Ta wtyczka pozwoli ci na rozpoznanie każdego koloru. Wystarczy, że dodasz rozszerzenie do przeglądarki.
Następnie wybieramy opcję Page Color Picker Active, najeżdżamy na dowolny element na stronie, klikamy, a wtyczka zapisuje w pamięci wybrany kolor w hexach. Później możesz go wykorzystać już do tworzenia banerów.
-
Wtyczka WhatFont
Wtyczka ta pomaga rozpoznać fonty na stronach internetowych i działa podobnie do wtyczki ColorZilla. Jeżeli nie wiesz, jaki font znajduje się na twojej stronie lub znalazłeś inny, który ci spodobał, to wystarczy, że wybierzesz wtyczkę z paska przeglądarki i najedziesz na wybrany przez siebie font.
Wszystkie powyższe narzędzia są proste i naprawdę intuicyjne, co sprawia, że banery AdWords możesz wykonać samodzielnie, nie inwestując dodatkowych środków finansowych w grafika. Należy jednak pamiętać, że banery muszą być przede wszystkim dostosowane do naszej grupy odbiorców, dlatego oprócz ważnej kreacji graficznej, nie można zapominać o samym przekazie, który ma zachęcić do skorzystania z oferty twojej firmy.