Planujesz rozpocząć kampanię w Google AdWords? Musisz zatem przygotować odpowiednie reklamy graficzne, ale w tej chwili twój grafik nie jest w stanie wykonać dla ciebie tego zlecenia? Co możesz zrobić w tej sytuacji? Jest jedno rozwiązanie - zakasaj rękawy i zrób banery AdWords samodzielnie. Przedstawiamy darmowe programy, które ci to ułatwią oraz podpowiadamy, o czym należy pamiętać przy ich tworzeniu.
Skuteczne banery AdWords - ważne elementy
Tworząc banery AdWords, należy pamiętać o kilku ważnych elementach, które będą stanowiły o spójności wszystkich kreacji graficznych:
font - najlepiej, aby nie używać wielu rodzajów fontów na jednym banerze. Zrobi się zbyt duży chaos graficzny, a w rezultacie może spowodować to zamazanie komunikatu głównego
kolory - trudno wybrać te najlepsze. Ważne jest, aby wyróżniały się na tle strony i tym samym zwracały uwagę odbiorców. W przypadku doboru kolorów również warto stworzyć kilka banerów z różnymi kolorami i np. ich różnym nasyceniem, aby sprawdzić, które są rzeczywiście skuteczne
skuteczne przyciski CTA (call to action) - tutaj najlepiej zadziała metoda prób i błędów. Jeśli masz już sprawdzone zarówno kolory, jak i hasła na przyciskach CTA, to problem masz z głowy, jeśli nie, to zaprojektuj różne hasła na przyciskach i sprawdź, który zadziała najlepiej.
Banery AdWords - programy graficzne
Canva
Prosty i intuicyjny program do tworzenia różnego rodzaju niestandardowych grafik. Wachlarz możliwości Canvy jest naprawdę imponujący - od projektowania prezentacji oraz różnego rodzaju plakatów po grafiki na wszystkie media społecznościowe czy nagłówki w firmowych wiadomościach e-mail.
Niestety nie ma szablonów pod banery AdWords, ale jest możliwość ustawienia własnych rozmiarów. Można to zrobić za pomocą funkcji Użyj wymiarów niestandardowych, dostępnej w lewym górnym rogu programu.
Bannersnack
W tym programie mamy właściwie podane na tacy gotowe banery AdWords. Bezpośrednio po założeniu konta wyświetla się moduł z możliwością wybrania już konkretnych rodzajów banerów AdWords.
Następnie po wybraniu rozmiaru przechodzimy do gotowych szablonów pod banery AdWords. Tutaj możemy skorzystać z proponowanych, gotowych projektów bądź zrobić od podstaw swój własny baner.
Banery AdWords - kolor i font ma znaczenie
Kolory i fonty są ważnym elementem dobrze zaprojektowanych banerów, jeśli mają być one spójne z twoją stroną. Tutaj na ratunek także przychodzą gotowe narzędzia.
Wtyczka ColorZilla
Ta wtyczka pozwoli ci na rozpoznanie każdego koloru. Wystarczy, że dodasz rozszerzenie do przeglądarki.
Następnie wybieramy opcję Page Color Picker Active, najeżdżamy na dowolny element na stronie, klikamy, a wtyczka zapisuje w pamięci wybrany kolor w hexach. Później możesz go wykorzystać już do tworzenia banerów.
Wtyczka WhatFont
Wtyczka ta pomaga rozpoznać fonty na stronach internetowych i działa podobnie do wtyczki ColorZilla. Jeżeli nie wiesz, jaki font znajduje się na twojej stronie lub znalazłeś inny, który ci spodobał, to wystarczy, że wybierzesz wtyczkę z paska przeglądarki i najedziesz na wybrany przez siebie font.
Wszystkie powyższe narzędzia są proste i naprawdę intuicyjne, co sprawia, że banery AdWords możesz wykonać samodzielnie, nie inwestując dodatkowych środków finansowych w grafika. Należy jednak pamiętać, że banery muszą być przede wszystkim dostosowane do naszej grupy odbiorców, dlatego oprócz ważnej kreacji graficznej, nie można zapominać o samym przekazie, który ma zachęcić do skorzystania z oferty twojej firmy.