Facebook nieustannie się zmienia i dodaje nowe funkcje dla użytkowników. Czasem aż trudno nadążyć za wprowadzanymi udoskonaleniami i nigdy nie wiadomo, czym akurat zaskoczy nas Mark Zuckerberg. Nowe funkcje Facebooka w szczególności powinni śledzić marketingowcy, którzy prowadzą firmowe fanpage’e i zajmują się kampaniami reklamowymi. Poznaj pięć przydatnych opcji, dzięki którym lepiej skonfigurujesz swój profil lub dotrzesz do potencjalnych fanów.
Przydatne funkcje Facebooka, które wykorzystasz w marketingu
Nie wszystkie wprowadzane opcje na Facebooku cieszą się popularnością. Czasem wręcz mało kto wie, że w ogóle dana funkcja istnieje. Warto jednak szukać różnego rodzaju nowości, aby zaskakiwać swoich odbiorców. Oto cztery ciekawostki, które możesz wykorzystać w swoich działaniach marketingowych:
Polub stronę jako marka
Tak jak możesz polubić profile firmowe na Facebooku przez swoje prywatne konto, tak samo możesz dać lajka ze swojego fanpage’a. Dzięki temu nie tylko możesz wesprzeć ulubione marki, ale również obserwować na swojej tablicy aktywność konkurencyjnych firm. Dobrze jest na bieżąco komentować dodawane posty oraz brać udział w dyskusjach, co może zachęcić innych użytkowników do odwiedzenia naszego fanpage’a. Aby polubić stronę innej firmy nie jako osoba prywatna, a marka, należy przejść na wybrany profil i kliknąć rozwijane menu. Z wyświetlonych opcji wybieramy Polub w imieniu swojej strony.
Zapisz na później
Zauważyłeś ciekawy artykuł, inspirację bądź informację, która mogłaby przydać się do promocji twojego profilu, jednak nie masz aktualnie czasu, aby dokładnie ją sprawdzić? Bez obaw, dzięki funkcji Zapisz post możesz zapisywać różne rzeczy, które wyświetlają ci się na Facebooku i wrócić do nich w dowolnym momencie. Dzięki temu możesz kolekcjonować pomysły i nowinki, które pozwolą na stworzenie własnych publikacji na stronie. Aby zapisać dany post, wystarczy kliknąć na strzałkę widniejącą w jego prawym górnym rogu i wybrać Zapisz post (w zależności co to będzie za materiał, może być to opisane jako Zapisz film, Zapisz link itp.)
Wszystkie zapisane materiały znajdziesz w sekcji Zapisane, którą możesz znaleźć po lewej stronie strony w kategorii Eksploruj.
Zapraszaj osoby, które polubiły twój post
Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swoich publikacji, obserwuj polubienia i udostępnienia swoich postów. Dzięki temu dotrzesz do osób, które zaangażowały się w nie i możliwe, że chętnie polubią twoją stronę. Aby uzyskać dostęp do tej funkcji, znajdź hiperłącze znajdujące się pod każdym wpisem, które pokazuje, ile osób lubi dany post.
Po jego kliknięciu wyświetli się pełna lista osób, które polubiły wpis. Po prawej stronie każdego użytkownika będzie informacja, czy ta osoba lubi już naszą stronę, czy nie. Jeśli nie, możemy jej bezpośrednio wysłać zaproszenie.
Dostosuj wygląd swojej strony
Facebook niedawno udostępnił atrakcyjną funkcję, która pozwala firmom dostosować wygląd swojej strony w zależności od typu działalności. Jest to świetna opcja, w przypadku gdy chcemy przekształcić swój profil i wzmocnić wyświetlanie poszczególnych informacji. W celu zmodyfikowania wyglądu profilu należy przejść do sekcji Ustawienia, a następnie z menu wybrać Edytuj stronę.
Funkcja ta umożliwia nam wybranie odpowiedniego szablonu, który został podzielony na następujące kategorie: standardowy, zakupy, firma, obiekty, dla organizacji non profit, politycy, usługi oraz restauracje i kawiarnie.
Każdy z szablonów wprowadza zmiany na naszym profilu, modyfikując układ modułów. Dodatkowo mamy tu możliwość ustawienia zakładek, które wyświetlają się pod zdjęciem w tle.
Warto znać tego typu funkcje Facebooka, które dają dodatkowe możliwości na promocję marki, jak i lepsze dopasowanie układu strony do prowadzonej działalności. Czasem mała zmiana ustawienia szablonu strony może przynieść zaskakujące rezultaty w postaci większego zaangażowania użytkowników w treści czy zwiększenia oczekiwanej konwersji.