Poradnik Przedsiębiorcy

Infografika skuteczną metodą przyciągania uwagi

W reklamie wykorzystujemy wiele elementów, które mają na celu jej wzbogacenie oraz przyciągnięcie uwagi odbiorców. Słowem, staramy się przekazać istotne informacje, wzbudzić emocje i zaskoczyć. Obraz może być uzupełnieniem słów, ale również nośnikiem pewnych informacji. Według badania to reklamy oparte na grafice cieszą się większą popularnością i pozostają w pamięci odbiorcy na dłużej. Odpowiednio zaprojektowana reklama powinna jednak zawierać zarówno słowo, jak i obraz. Należy zwrócić uwagę na ich kompatybilność oraz kontekstowość. Aby klient zatrzymał wzrok na naszej reklamie, musi przedstawiać ona coś, co go interesuje lub być ciekawa i zaskakująca. Coraz bardziej popularna w marketingu i reklamie staje się infografika. Co to właściwie jest, jak to działa, jak wykorzystać jej potencjał?

Na początku należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym jest infografika. W skrócie mówiąc jest to wizualizacja informacji, połączenie słowa z obrazem. Nie istnieją one jednak oddzielnie, są ze sobą ściśle połączone w formie diagramu czy statystyki. Nie musi ona jednak opierać się tylko i wyłącznie na przekazaniu odpowiednich danych, doskonale sprawdza się w przypadku promowania marki oraz reklamowaniu konkretnych produktów ze wszystkich dziedzin. Dzięki infografice możesz przekazać istotną informację w ciekawy i interesujący sposób. Trudne do zrozumienia treści z pewnością zostaną łatwiej zrozumiane, a co najważniejsze zapamiętane.

Infografika - rodzaje

Z pewnością spotkałeś się z nią już nie jeden raz, ponieważ infografiki otaczają nas z każdej strony ze względu na swoją skuteczność. Są bardzo ważnym elementem reklamy, ale wymagają od nas dużej kreatywności. Jest to prosty sposób przekazania bogatej treści. Infografika nie ogranicza się tylko i wyłącznie do prezentowania diagramów, każda bazuje na przekazaniu innej informacji, jak również na sposobie wizualizacji.

  • Umieść reklamowany produkt w centrum. W sprzedaży internetowej zależy nam na dotarciu z ofertą do jak największej liczby klientów oraz przekonaniu ich o jej wyjątkowości. Niekiedy przy pomocy reklamy chcemy zwiększyć naszą popularnością, a innym razem staramy się zaprezentować produkt, który chcemy sprzedać. Na skuteczność reklamy wpływa przede wszystkim sposób jej przedstawienia. Infografika może służyć do zareklamowania określonego produktu w ciekawy i interesujący sposób. Koncentrujemy się w tej sytuacji tylko na cechach i korzyściach, płynących z korzystania z reklamowanego artykuły.

  • Rozwiązanie zagadki. Infografika może również odpowiadać na trudne pytania, dotyczące sposobu działania danego produktu lub jego wykorzystania. Trudne do przekazania treści mogą być zwizualizowane. W ten sposób odbiorca nie zostanie obciążony długim tekstem, którego czytanie nierzadko jest męczące i zostaje pomijane.

Infografika - jak ją zbudować krok po kroku?

  • Opowiedz historię swojej firmy, pokaż klientom, jak na przestrzeni lat się rozwinęła, jakie były jej początki. Podzielisz się z nimi cenną informacją i wzbudzisz ich zaufanie. Może to być doskonała reklama Twojej firmy oraz zwrócenie uwagi na stałe doskonalenie i wykorzystywanie na każdej płaszczyźnie jej potencjału.

  • Używaj porównań. Warto również zestawić ze sobą dwie rzeczy, które pokażą kontrast między nimi i uwydatnią pozytywne cechy Twojego produktu lub firmy. Nie musisz od razu podawać nazw Twoich konkurencyjnych firm. Możesz to zrobić na zasadzie „ja-inni”. Porównanie doskonale oddziałuje na odbiorców. Infografika w takiej formie, nie służy tylko pokazaniu swojego produktu na tle innych. Warto również zastosować ją do pokazania różnicy w obrębie towaru ze swojej oferty. To ułatwi wybór Twoim klientom.

 Infografika - jak ją stworzyć?

  • Dane statystyczne są bardzo często wykorzystywanym elementem infografiki. Tutaj chodzi przede wszystkim o pokazanie zmian lub zaprezentowania danych. Rola liczb w reklamie jest bardzo istotna, sami odbiorcy wskazują na ich skuteczność. Dobrze jest więc użyć danych, dotyczących Twojej sprzedaży, popularności, produktów czy częstotliwości odwiedzania Twojej strony. Są to informacje mogą uwydatnić Twoją istotną rolę w branży w oczach klienta.

Możesz ocenić ten artykuł