Poradnik Przedsiębiorcy

Google Analytics - możliwości tego narzędzia

Filtry w Google Analytics

Jeśli już zainstalowaliśmy odpowiedni kod Google Analytics na naszej stronie, zadbajmy o konfigurację odpowiednich filtrów. Służą one rozdzieleniu ruchu, jaki pojawia się na stronie. Pozwoli to na dokładniejsze dopasowanie wszelkich raportów do naszych potrzeb i analizowanie ruchu pochodzącego z wybranego źródła. Możliwe jest odseparowanie wizyt i zdarzeń generowanych w witrynie.

Założenie filtrów odbywa się na osobnym profilu. Jeśli przejdą przez nie dane, nie będziemy już mogli ich odzyskać. Nie utracimy ich, jeśli utworzymy jeden profil niezawierający żadnych filtrów. Kiedy tworzymy kilka z nich dla jednego profilu, istotna jest ich kolejność, która wpływa na filtrowane dane.

Zarządzaj użytkownikami witryny w Google Analytics

Google Analytics pozwala na udostępnianie konta innym osobom i przyznawanie im właściwych uprawnień. Istnieje możliwość dodawania i usuwania użytkowników. Pojawiają się możliwości administracyjne związane z tworzeniem celów, nakładaniem filtrów, dodawaniem kont. Współpraca jest związana z personalizacją ustawień raportów i wspólnymi działaniami z udostępnionymi zasobami. Natomiast odczyt i analiza polega na przeglądaniu raportów oraz tworzeniu ciekawych segmentów.

Segmentacja w Google Analytics

Właściwa segmentacja wpływa na analizę danych internetowych i wszystkich użytkowników. Jest w stanie wskazać wszelkie problemy, które bez jej stworzenia nie byłyby możliwe do zdiagnozowania. Opiera się na podzieleniu użytkowników strony na mniejsze grupy. Wyznaczane jest określone kryterium. Nie analizujemy całościowych danych, lecz ich wycinki.

Istnieje możliwość stworzenia podstawowych i zaawansowanych segmentów. Wystarczy tylko zaznaczyć interesujący z nich jako odwiedziny bezpośrednie. To pozwoli na zbieranie danych, które dotyczą odwiedzin bezpośrednich.

Aktualnie występujące segmenty to: wyszukiwanie - ruch płatny, wyszukiwanie - ruch bezpłatny, nowi użytkownicy, odwiedziny w sieci wyszukiwania, odwiedziny bezpośrednie, odwiedziny z konwersjami, odwiedziny z transakcjami, ruch z witryn odsyłających, odwiedziny bez odrzuceń, ruch z telefonów.

Wykorzystaj Google Analytics

Poprzez uzyskiwane standardowe raporty przeprowadzisz ocenę i interpretację zaangażowania użytkowników na wybranej stronie internetowej. Za pomocą kilku kliknięć możliwe jest stworzenie raportów niestandardowych i segmentów użytkowników. Google Analytics przyczynia się do raportowania w czasie rzeczywistym. Pozwala to na sprawdzenie aktualnej aktywności użytkowników na stronie oraz ich zachowań.

Reasumując, zarówno początkujący, jak i doświadczeni programiści dzięki Google Analytics mają możliwość poprawy skuteczności swojej witryny internetowej. Zbierają odpowiednie dane, które pozwalają im ulepszyć kampanie marketingowe, a zarazem stworzyć wiele innych działań, które zachęcą użytkowników do innego zachowania na stronie. Google Analytics zadbał o stworzenie prostego przewodnika, z którego można skorzystać w każdym momencie. Pozwala to na dokładne zapoznanie się z wszelkimi funkcjami tych narzędzi analitycznych.