Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Handel internetowy - co warto o nim wiedzieć?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

W Polsce jest ponad 25,8 miliona internautów, a powszechność zakupów dokonywanych przez internet wciąż zaskakuje. Prawie połowa polskich internautów przynajmniej raz zrobiła zakupy online (dane z raportu HRS z października 2017 roku). W związku z tym trudno się dziwić, że powstaje coraz więcej e-sklepów, a handel internetowy staje się powszechnym sposobem na budowanie marki i zdobywanie klientów. Jakich obowiązków należy dopełnić, zanim zdecydujemy się na sprzedaż online? Jakie korzyści wynikają z prowadzenia sklepu internetowego oraz o czym należy pamiętać przy jego tworzeniu? Podpowiadamy w artykule.

Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na handel internetowy?

Nie warto angażować wszystkich zasobów finansowych w otwarcie biznesu online, jeśli nie zbadaliśmy wcześniej rynku, konkurencji i nie mamy opracowanego planu biznesowego oraz strategii firmy. Co więcej, równocześnie z wykonywaniem tych działań warto zapoznać się z formalnościami/obowiązkami prawnymi związanymi z rozpoczęciem działalności funkcjonującej w internecie. Są to:

  • rejestracja działalności gospodarczej,

  • wystąpienie o REGON i NIP,

  • założenie osobnego dla firmy rachunku bankowego, a następnie powiadomienie o tym urzędu skarbowego,

  • złożenie w urzędzie skarbowym zgłoszenia rejestracyjnego przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej podatkowi VAT oraz wyborem rodzaju opodatkowania,

  • wystąpienie o koncesję (jeśli będzie to w założeniach charakteru działalności),

  • zgłoszenie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

Jakie są obowiązkowe elementy sklepu internetowego?

Zanim zaczniemy myśleć o pozyskiwaniu klientów i działaniach marketingowych, musimy w pierwszej kolejności zadbać o dostosowanie sklepu do wymogów prawnych. Jeśli chcemy prowadzić handel internetowy, to musimy obowiązkowo zamieścić na stronie sklepu online informacje dotyczące:

  • nazwy firmy,

  • siedziby przedsiębiorstwa,

  • organu, który dokonał rejestracji działalności,

  • formy prawnej firmy,

  • numeru rejestracji przedsiębiorstwa – NIP, REGON,

  • kosztów dostaw,

  • terminów dostaw,

  • sposobu i miejsca składania reklamacji,

  • terminu, w jakim oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący.

Elementy, o których należy pamiętać, tworząc sklep internetowy

Gdy już zadbamy o prawne i biznesowe aspekty naszego e-biznesu, nie zwalniajmy tempa. Wręcz przeciwnie – zabierzmy się za kolejne sprawy związane z budowaniem naszej marki i jej rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. W związku z tym zanim zaczniemy sprzedawać, warto zadbać o kilka ważnych elementów w handlu internetowym.

  1. Strategia marketingowa

Warto na samym początku rozpoczęcia działalności związanej z handlem internetowym wypracować koncepcję marketingową i określić, za pomocą jakich narzędzi zamierzamy pozyskiwać klientów. W dalszej kolejności należy stworzyć sposób komunikacji z naszymi klientami i określić główne zalety twojej firmy, które pozwolą uzyskać przewagę nad konkurencją i wyróżnić się na danym rynku.

  1. Grupa docelowa

Na samym początku przygody z handlem internetowym należy odpowiedzieć sobie na jedno z kluczowych pytań – do kogo kierujemy produkt lub usługę? Jest to jeden z ważniejszych elementów, o które warto zadbać tworząc e-sklep. W procesie wyróżniania naszego klienta docelowego warto stworzyć personę, czyli zwizualizować typowego przedstawiciela klienta marki. Można się tutaj posłużyć gotowymi rozwiązaniami, jak np. Personapp.

  1. Przedstawienie oferty

Po  zdefiniowaniu grupy docelowej powinniśmy opracować profesjonalny sposób prezentacji oferty. W przypadku sprzedaży przez internet szczególnie mocno musimy zadbać o dobrej jakości zdjęcia oferowanego asortymentu, opisy, które w zwięzły, ale wyczerpujący sposób obrazują główne zalety produktów i metody ich zastosowania. Cała oferta sklepu powinna być przedstawiona za pomocą języka korzyści, ale z zachowaniem głównego przesłania, czyli faktycznych cech produktu i powinna być zrozumiała i czytelna dla grupy odbiorców, do której ją kierujemy.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów